abonnement Unibet Coolblue
pi_102460936
En nu de laatste van 7 nachten :9
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_102462782
Die sportblessures zijn ook retesaai trouwens. Heb me wel een beetje verkeken op SEH, zie alleen maar kleine traumata. Dacht ook nog wel wat neuro of interne te kunnen doen, maar er zit standaard een assistent interne op de SEH en de neuro is er ook bijna altijd :(. En echte polytraumata komen er ook maar zelden.

Nou ja, nog 3 avonddienstjes en dan zit het coschap er weer op. Weekje bureaucratie en dan voorbereiding kindergeneeskunde.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 27-09-2011 23:28:43 ]
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2011 @ 23:25:33 #128
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102462937
Spoedplein CWZ of UMCN? :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_102463049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
Spoedplein CWZ of UMCN? :P
CWZ. Radboud zou je wel wat spectaculaire dingen zien, denk ik (maar daar te veel co's op SEH). En het spoedplein is natuurlijk wel veel mooier dan die brakke oude SEH van het Radboud. Gelukkig gaat de nieuwe SEH daar bijna open.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2011 @ 23:35:14 #130
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102463316
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:28 schreef dotKoen het volgende:

[..]

CWZ. Radboud zou je wel wat spectaculaire dingen zien, denk ik (maar daar te veel co's op SEH). En het spoedplein is natuurlijk wel veel mooier dan die brakke oude SEH van het Radboud. Gelukkig gaat de nieuwe SEH daar bijna open.
Ik was er twee maanden geleden en ik werd daar goed geholpen. Via de CHP naar de SEH.
Vroeger moest je maar zien hoe je van de CHP naar de SEH bij het Radboud kwam. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_102463393
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:35 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik was er twee maanden geleden en ik werd daar goed geholpen. Via de CHP naar de SEH.
Vroeger moest je maar zien hoe je van de CHP naar de SEH bij het Radboud kwam. :P
Precies, dat is wel erg mooi. Ook wel een nadeel voor mij als co trouwens, als de HAP open is komen er geen blanco zelfverwijzers, iedereen moet eerst langs de HAP. Dus allemaal mensen die al verwezen zijn (en meestal dus om een foto van hand, voet of enkel).

Kost het Radboud wel omzet trouwens, nu de HAP weg is. Aan de andere kant krijgen ze ook wel wat meer zelfverwijzers hoor ik.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2011 @ 23:46:47 #132
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102463743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:37 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Precies, dat is wel erg mooi. Ook wel een nadeel voor mij als co trouwens, als de HAP open is komen er geen blanco zelfverwijzers, iedereen moet eerst langs de HAP. Dus allemaal mensen die al verwezen zijn (en meestal dus om een foto van hand, voet of enkel).

Kost het Radboud wel omzet trouwens, nu de HAP weg is. Aan de andere kant krijgen ze ook wel wat meer zelfverwijzers hoor ik.
Ik snap de logica ervan niet. Ze halen de HAP weg voor het academisch ziekenhuis en plaatsen die bij het streekziekenhuis. De complexe gevallen zijn doorgaans patiënt bij het UMCN en niet bij het CWZ.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_102464038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:46 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik snap de logica ervan niet. Ze halen de HAP weg voor het academisch ziekenhuis en plaatsen die bij het streekziekenhuis. De complexe gevallen zijn doorgaans patiënt bij het UMCN en niet bij het CWZ.
80% van de Nijmegenaren is bekend in het CWZ, een veel lager percentage in het Radboud, vanwege de academische functie. Echt complexe gevallen komen natuurlijk ook niet naar de HAP, maar direct naar de SEH van het Radboud. De meeste verwijzingen via de HAP zijn natuurlijk niet zo ziek (anders waren ze wel via de ambulance gekomen) dat ze niet in een topklinisch ziekenhuis als het CWZ kunnen opvangen. Ook voor de verhuizing was de SEH van het CWZ al drukker dan die van het Radboud.

En de logica is vooral geld en lokatie: het Radboud kon/wilde geen nieuwe HAP bouwen, het CWZ wel.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2011 @ 00:07:49 #134
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102464453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

80% van de Nijmegenaren is bekend in het CWZ, een veel lager percentage in het Radboud, vanwege de academische functie. Echt complexe gevallen komen natuurlijk ook niet naar de HAP, maar direct naar de SEH van het Radboud. De meeste verwijzingen via de HAP zijn natuurlijk niet zo ziek (anders waren ze wel via de ambulance gekomen) dat ze niet in een topklinisch ziekenhuis als het CWZ kunnen opvangen. Ook voor de verhuizing was de SEH van het CWZ al drukker dan die van het Radboud.

En de logica is vooral geld en lokatie: het Radboud kon/wilde geen nieuwe HAP bouwen, het CWZ wel.
Ik ben vaste klant van de SEH. Ik ga altijd braaf naar de HAP maar eindig toch bij de SEH.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_102466685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:07 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik ben vaste klant van de SEH. Ik ga altijd braaf naar de HAP maar eindig toch bij de SEH.
Dan ben je een uitzondering. Er komen echt teveel mensen naar de SEH, die makkelijk door de huisarts gezien kunnen worden.

Maar met die gare ideeën van ene mw Schippers zal dat ook wel snel afgelopen zijn. Ze moeten ongeveer 20000 euro bezuinigen, maar worden wel verwacht meer mensen in de eerste lijn te houden :') Bovendien zou ze ook graag een verwijsquotum willen. Wuut!? "Nee, sorry mevrouw, mijn quotum is al op. Heel vervelend dat hartinfarct, maar ik kan u niet doorsturen.."
Shine bright like a diamond.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:02:58 #136
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_102469230
Ja dat verwijsquotum vind ik wel echt te zot voor woorden. Hmm, ik heb elk jaar gemiddeld 300 patiënten met coxartrhose. 200 daarvan mag ik doorsturen voor een nieuwe heup. Laten we een nieuwe heupen loterij organiseren!!! :')

Oh dat kan natuurlijk ook nog. Er is helemaal geen psychiater aanwezig vandaag :| Oh en vrijdag ook niet, en maandag en dinsdag ook niet. Hier geldt wel heeeeeeeeel nadrukkelijk dat je je eigen co-schap moet maken zeg :|
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_102469360
Dat verwijsquotum bestaat helemaal niet. Het wordt een kwaliteitsindicator/streefwaarde. Wellicht net zo zot, maar het is niet zo dat je geen verwijsbrieven kunt printen als je de 174/1000 patiënten/jaar hebt opgebruikt. Nu worden er nog 200/1000/jaar doorverwezen.
pi_102469536
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:07 schreef dotKoen het volgende:
Dat verwijsquotum bestaat helemaal niet. Het wordt een kwaliteitsindicator/streefwaarde. Wellicht net zo zot, maar het is niet zo dat je geen verwijsbrieven kunt printen als je de 174/1000 patiënten/jaar hebt opgebruikt. Nu worden er nog 200/1000/jaar doorverwezen.
Nee, maar dan zal het dus wel weer extra geld gaan kosten als je boven de streefwaarde komt..
Shine bright like a diamond.
pi_102469614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:02 schreef Pluizel het volgende:
Oh dat kan natuurlijk ook nog. Er is helemaal geen psychiater aanwezig vandaag :| Oh en vrijdag ook niet, en maandag en dinsdag ook niet. Hier geldt wel heeeeeeeeel nadrukkelijk dat je je eigen co-schap moet maken zeg :|
Dat is trouwens wel heel erg zeg. Neem aan dat er wel een assistent is?
  woensdag 28 september 2011 @ 10:40:46 #140
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_102470119
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat is trouwens wel heel erg zeg. Neem aan dat er wel een assistent is?
nope, dat doen ze hier niet aan in m'n kleine streekziekenhuis :') het enige dat ik eventueel kan doen is meekijken met groepstherapie en activiteiten enzo maar die zijn er nu geloof ik niet. en ik kan met de klinisch psycholoog meekijken maar die is er ook niet vandaag.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_102470296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:40 schreef Pluizel het volgende:

[..]

nope, dat doen ze hier niet aan in m'n kleine streekziekenhuis :') het enige dat ik eventueel kan doen is meekijken met groepstherapie en activiteiten enzo maar die zijn er nu geloof ik niet. en ik kan met de klinisch psycholoog meekijken maar die is er ook niet vandaag.
Bizar. En wel honderden euro's per maand opstrijken als affiliatieziekenhuis ... Zou verboden moeten worden.
pi_102470304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:40 schreef Pluizel het volgende:

[..]

nope, dat doen ze hier niet aan in m'n kleine streekziekenhuis :') het enige dat ik eventueel kan doen is meekijken met groepstherapie en activiteiten enzo maar die zijn er nu geloof ik niet. en ik kan met de klinisch psycholoog meekijken maar die is er ook niet vandaag.
Hoe ga je dan ooit iets leren? :{
pi_102470408
Als je verder toch niet in de Psychiatrie verder wil zou ik gewoon vrij nemen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 28 september 2011 @ 10:53:25 #144
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_102470440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:48 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Hoe ga je dan ooit iets leren? :{
zelfstudie :') en ik moet ergens een praatje over houden. Oh en vrijdag mag ik een opname doen. Maar veel psychiatrie ga ik in de praktijk niet zien nee.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_102470849
Wtf, wat triest...Is het vanwege een congres ofzo dat er geen psychs zijn die tijd of is dat gewoon standaard?
  woensdag 28 september 2011 @ 11:06:57 #146
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_102470880
Dat is standaard zo! Ze werken niet elke dag hier, en ze hebben nog wel eens poli in een dorp in de omgeving en soms is er gewoon niemand :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_102471528
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:06 schreef Pluizel het volgende:
Dat is standaard zo! Ze werken niet elke dag hier, en ze hebben nog wel eens poli in een dorp in de omgeving en soms is er gewoon niemand :')
Ik zou echt een klacht indienen bij je uni, dit is toch belachelijk?
pi_102471674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:27 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik zou echt een klacht indienen bij je uni, dit is toch belachelijk?
Inderdaad, onacceptabel.
pi_102472824
Om vervolgens je Coschap opnieuw te doen? Laat iemand anders maar een klacht indienen. :6
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_102472892
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:07 schreef gohan16 het volgende:
Om vervolgens je Coschap opnieuw te doen? Laat iemand anders maar een klacht indienen. :6
Jij kunt er toch niks aan doen? Desnoods dien je een klacht in nadat je je cijfer hebt ofzo, het is toch te gek voor woorden dat jouw faculteit geld betaalt om jou daar te laten opleiden, en dat het enige wat je dan krijgt een uitgebreide zelfstudie Facebook is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')