abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2011 @ 07:58:03 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_102208100
Ik heb van buitenlandse vrienden 2 .vob files ontvangen van een duikfilm tijdens de vakantie. echter zitten daar niet de Audio_ts en Video_ts mappen bij die er normaal wel bij zitten.

Kan ik de bestanden wel gewoon branden? Moet ik die audio_ts en video_ts bestanden op de één of andere manier zelf creeren?

Heb ook al een mail gestuurd naar die buitenlandse vrienden of ze die audio_ts en video_ts bestanden niet hebben, alleen ze zijn nu op vakantie dus ik verwacht niet echt snel een reactie
pi_102208185
Ja hoor. Je kan zelf die mappen maken, daar de bijbehorende bestanden in zetten en dan gaan branden.

Een AUDIO_TS-folder is zelfs overbodig, goedbeschouwd - enkele oudere spelers gaan over hun nek als ze die folder niet aantreffen maar standaard is 'ie leeg.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  woensdag 21 september 2011 @ 08:07:13 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_102208207
Mijn kennis reikt alleen zo ver dat ik weet dat er standaard ook audio_ts en video_ts mappen zijn. Wat zijn de bestanden die er normaliter in staan dan precies?
pi_102208285
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 07:58 schreef Blik het volgende:
Ik heb van buitenlandse vrienden 2 .vob files ontvangen van een duikfilm tijdens de vakantie. echter zitten daar niet de Audio_ts en Video_ts mappen bij die er normaal wel bij zitten.

Kan ik de bestanden wel gewoon branden? Moet ik die audio_ts en video_ts bestanden op de één of andere manier zelf creëren?

Heb ook al een mail gestuurd naar die buitenlandse vrienden of ze die audio_ts en video_ts bestanden niet hebben, alleen ze zijn nu op vakantie dus ik verwacht niet echt snel een reactie
Alles kun je branden, maar dan werkt het niet als DVD Video, en dat is waarschijnlijk wel wat je wil.

Het eenvoudigst is om een goed DVD authoring programma te gebruiken. Daarin kun je de .vob bestanden importeren en er dan een echte DVD Video mee samenstellen. Het authoring programma maakt de ontbrekende bestanden voor je aan en zorgt ervoor dat de DVD de juiste bestandsindeling krijgt. Ik raad daarvoor het programma DVD Lab Pro aan. Als het je alleen gaat om het afspelen dan kan dat ook wel op je computer zonder dat je er iets mee hoeft te doen, mits je daarvoor een geschikte codec op je systeem hebt. Meestal is dat het geval als je DVD Video op de computer af kunt spelen.
  woensdag 21 september 2011 @ 08:39:35 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_102208613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Alles kun je branden, maar dan werkt het niet als DVD Video, en dat is waarschijnlijk wel wat je wil.

Het eenvoudigst is om een goed DVD authoring programma te gebruiken. Daarin kun je de .vob bestanden importeren en er dan een echte DVD Video mee samenstellen. Het authoring programma maakt de ontbrekende bestanden voor je aan en zorgt ervoor dat de DVD de juiste bestandsindeling krijgt. Ik raad daarvoor het programma DVD Lab Pro aan. Als het je alleen gaat om het afspelen dan kan dat ook wel op je computer zonder dat je er iets mee hoeft te doen, mits je daarvoor een geschikte codec op je systeem hebt. Meestal is dat het geval als je DVD Video op de computer af kunt spelen.
Thanks, ga ik uitproberen
pi_102208744
Het makkelijkst is om even twee mappen aan te maken (VIDEO_TS en AUDIO_TS), dan je .vob bestanden naar je VIDEO_TS folder kopiëren en vervolgens je DVD te branden met je reguliere programma.

Zoals Riparius zegt, heb je dan alleen weinig vrijheid/invloed op de indeling inderdaad. Met zijn tip zou je eventueel ook chapters aan kunnen maken oid.
pi_102208764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Thanks, ga ik uitproberen
VOBBlanker is wel een tip.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')