abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102254493
Wat lees ik hier een boel mensen met "mogelijkheden" om dan wel meer te werken, te stoppen met werken, in dingen te snijden...enz. enz.

Ik word er bijna jaloers van. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 22 september 2011 @ 11:22:34 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102254541
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Wat lees ik hier een boel mensen met "mogelijkheden" om dan wel meer te werken, te stoppen met werken, in dingen te snijden...enz. enz.

Heb jij dan geen enkele invloed op je eigen leven?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102254855
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Lonaa het volgende:

Jij/jullie hebben toch ook keuzes die je kan maken?
  donderdag 22 september 2011 @ 14:18:32 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_102259869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar leuker zal het niet worden ;)
Op wat voor toeslagen denk je te rekenen, als je getrouwd bent? Zaken als zorg/huurtoeslag vallen al af omdat jouw inkomen dan te hoog is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_102260482
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Op wat voor toeslagen denk je te rekenen, als je getrouwd bent? Zaken als zorg/huurtoeslag vallen al af omdat jouw inkomen dan te hoog is.
Zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld. En trouwen is geen reden, ben al jaren toeslagpartner uiteraard :)
pi_102395650
Komt gewoon omdat er onhandige keuzes gemaakt worden. Ik heb ook wel eens voor de keuze gestaan of ik misschien moest gaan werken op een plek die meer kost om er te komen dan dat ie gaat opleveren. Het is blijkbaar niet voor iedereen zo logisch om het dan niet te doen.
pi_102397173
@Tha_Duck: zorgtoeslag houdt al snel op hoor, als je modaal of meer verdiend kan je hier al geen aanspraak meer op maken. Enige wat je dan overhoudt is kinderopvangtoeslag. En daar gaan ze flink in snijden volgend jaar...

Overigens vraag ik me af, als ik de mensen uit het filmpje zie, en hun woonomstandigheden, of zij wel 2x modaal verdienen. Het lijkt een sociaal huurflatje en de inrichting en apparatuur zijn zeer bescheiden. De mensen zelf zien er (zonder te willen beledigen) ook eerder uit als sociale minima.
pi_102397200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Anderzorg, met maximaal eigenrisico: 66,25 ^O^
Kost niks, vergoed niks, voor de gezonde mensch. :+
Hier ook....en tevreden...want als het moet betalen ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')