abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102223616
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

_O- _O-
gelukkig werk ik al 45 uur per week :)
en dat vind IK wel voldoende ;)
Dan slaap je zeker niet :?
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_102224023
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

_O- _O-
gelukkig werk ik al 45 uur per week :)
en dat vind IK wel voldoende ;)
Waarom werk je maar 2 dagen?
  woensdag 21 september 2011 @ 16:43:11 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102224069
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:32 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Dan slaap je zeker niet :?
jawel hoor :D

8.30-18.00 werk
19.00 eten
20.00 sporten
22.30 thuis
23.30 slapen

niet zo moelijk toch? :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 21 september 2011 @ 16:45:52 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102224170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waarom werk je maar 2 dagen?
:D
ik slaap ook 3 dagen,
eet of kook 0.6 dag
sport 0.7 dag
en heb dan 0.7 dag over voor ontspanning :P
  Milf woensdag 21 september 2011 @ 16:54:22 #230
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102224574
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

tsja..
wij betalen de energie met de gehele flat, dus aan de energie rekening kunnen wij zelf niet zo snel iets doen ( de energie rekening wordt ieder jaar gewoon hoger - kunt u even bij betalen mevrouw? ) (449 eur per maand incl service kosten en VVE)

ik heb wel een "duur"abbonnement van 45 eur per maand, ManLief heeft een telefoon van de zaak :)
wat sporten betreft, abbonement van de sportschool, volleybal contributie en yoga lessen, tsja.. wil ik er in snijden?? neuh.. waarom niet?? omdat er 16 kilo afmoet.. gezonde/goedkope alternatieven?? hmm met de fiets naar kantoor maar das 25 km per dag en daar ben ik geloof ik dan toch te lui voor ( sue me! :6 )

net zoals de eerder genoemde ziektekosten verzekering. die is voor mij ivm de gezondheid hoog, maar voor Manlief laag..

nog meer goede ideeen?? :D
Zomers fietste ik 22 kilometer heen en weer 22 kilometer terug ;). Nu niet meer. Nu woon ik 60 kilometer van mijn werk. Het OV wordt dan gelukkig wel volledig vergoed door mijn werkgever. O+

Het gaat mij om de tering naar de nering zetten wat sommige mensen niet kunnen (ik bedoel dus niet degene die ik quote). Wanneer je niet rond kúnt komen, dan is het opzeggen van de sportschool toch het eerste wat ik deed.
Wat mij ook opvalt is dat meestal het roken nooit wordt opgegeven. Terwijl dat toch een flinke kostenbesparing is :o. En kijk eens op zolder welke spullen je nooit meer gebruikt. Zet dit op Marktplaats en wie weet kun je er nog iets voor krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 21-09-2011 17:26:31 (typo en onlogisch iets weggehaald) ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 21 september 2011 @ 16:57:34 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102224726
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:54 schreef nikky het volgende:

[..]

Z'omers fietste ik 22 kilometer heen en weer 22 kilometer terug ;). Nu niet meer. Nu woon ik 60 kilometer van mijn huis. Het OV wordt dan gelukkig wel volledig vergoed door mijn werkgever. O+

Het gaat mij om de tering naar de nering zetten wat sommige mensen niet kunnen (ik bedoel dus niet degene die ik quote). Wanneer je niet rond kúnt komen, dan is het opzeggen van de sportschool toch het eerste wat ik deed.
Wat mij ook opvalt is dat meestal het roken nooit wordt opgegeven. Terwijl dat toch een flinke kostenbesparing is :o. En kijk eens op zolder welke spullen je nooit meer gebruikt. Zet dit op Marktplaats en wie weet kun je er nog iets voor krijgen.
ohh natuurlijk :D
ik /wij zitten best in een luxe positie, maar toch , aan het eind van de maand vraag ik me altijd af waar het geld gebleven is en vooral ook hoe andere mensen met minder te besteden het doen :D

en dan kom ik tot de conclusie dat ik niet op DIE posten wil bezuinigen :@
pi_102224848
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:54 schreef nikky het volgende:

Z'omers
Wut? :')
  woensdag 21 september 2011 @ 17:01:53 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102224915
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:00 schreef CasB het volgende:

[..]

Wut? :')
nuttige bijdrage aan de discussie ook :Y ^O^
pi_102225052
Leuke discussies hier. Volgens mij is de conclusie dat mensen gewoon uitgeven wat ze denken te kunnen betalen.

Er zijn daarbij genoeg mensen die gewoon amper nadenken over sparen, later en potjes en die nooit naar hun afschriften kijken. |:(

Ik vraag mij ook wel eens af waar al het geld gebleven is aan het einde van de maand, maar als ik mij dan bedenk dat er gemakkelijk een paar tientjes voor avondjes uit of voor een leuk cadeautje uitgegeven wordt, dan weet ik het weer. ;)

Wel ben ik het eens met de voorbeelden waarin mensen met een modaal inkomen (of iets daar omheen) gewoon nergens voordelen kunnen krijgen. Tot ze misschien een hypotheek kunnen krijgen, dan krijg je wat belasting terug.

Over het OV zal ik al helemaal niet beginnen, dat verschilt zo per situatie. Ik werk 30km van huis maar ben met de auto letterlijk 2x zo snel als met het OV. Daarnaast komt mijn benzine + verzekering lager uit dan de abonnementskosten van het OV :') . Maar zoals ik al zij, dat verschilt enorm per situatie.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:16:11 #235
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_102230337
Wat een faalhazen :P

Met 3200 euro kun je toch wel rondkomen of niet soms? 1 kind, flatje.
+Ze krijgen vast wel subsidie o.i.d.

Misschien hebben ze gewoon een grote lening of zo.
pi_102230497
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:16 schreef computerprobleem het volgende:
Wat een faalhazen :P

Met 3200 euro kun je toch wel rondkomen of niet soms? 1 kind, flatje.
+Ze krijgen vast wel subsidie o.i.d.

Misschien hebben ze gewoon een grote lening of zo.
Subsidie?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 september 2011 @ 19:25:37 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102230855
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:37 schreef mr_me_me het volgende:
Net op Ned. 2; een gezin met 1 kind, wonend in een flat met 2x modaal inkomen. Met tranen in de ogen zeggen ze dat ze niet meer rond kunnen komen omdat ze voor kinderopvang (aanvullend) moeten gaan betalen...

2x modaal is bijna 3700 netto in de maand. Verder een tegemoetkoming in de kinderopvang en dan nog zeuren dat het allemaal zo zwaar is... Het Nederlandse volk is toch helemaal doorgeslagen in alle luxe van tegenwoordig?

Ons huishouden zit ruim onder modaal en betalen d.m.v. belasting mee aan de kinderopvang van bovenstaande mensen, zodat die carrière kunnen maken. En dat maakt me echt niets uit, maar zo'n huilie-reactie dat het allemaal zo zwaar is wel.

Wat is jullie mening?
Ik zie het programma nu terug. Het gezin met twee keer modaal heeft twee kinderen, niet een.

En ik heb eigenlijk geen van beide gezinnen horen zeggen dat ze niet rond kunnen komen. Wel dat ze overwegen om de kinderen minder naar de opvang te doen en/of minder te werken omdat bijv. de vrouw nu minder verdient dan de opvang kost.

Misleidende titel en misleidende OP.
The love you take is equal to the love you make.
pi_102230967
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie het programma nu terug. Het gezin met twee keer modaal heeft twee kinderen, niet een.

En ik heb eigenlijk geen van beide bezinnen horen zeggen dat ze niet rond kunnen komen. Wel dat ze overwegen om de kinderen minder naar de opvang te doen en/of minder te werken omdat bijv. de vrouw nu minder verdient dan de opvang kost.

nogal ja, als dit klopt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 september 2011 @ 21:03:20 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102236508
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik heb eigenlijk geen van beide gezinnen horen zeggen dat ze niet rond kunnen komen. Wel dat ze overwegen om de kinderen minder naar de opvang te doen en/of minder te werken omdat bijv. de vrouw nu minder verdient dan de opvang kost.

Lijkt me sterk dat ze minder verdient dan de opvang netto kost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102237121
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat ze minder verdient dan de opvang netto kost.
nou, tis niet alleen opvang he, ook vervoer van en naar opvang en werk en het heeft ook invloed op allerhande toeslagen. ik heb het echt oprecht heel serieus nagerekend, maar het is voor mij dus echt niet rendabel om een deeltijdbaan te zoeken. wil ik geen verlies maken moet ik voltijd (kinderopvang + moet er een 2de autootje bij, omdat we nu eenmaal in the middle of nowhere wonen). dus dan moet je het slimmer aanpakken. ik ben nu in het proces van het opstarten van een bijbeunaktie 's avonds met bijlessen geven (bijles in drenthe? ik heb oprecht ruime ervaring :+ van vmbo tot universitair)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102242316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in de jaren 80, toen was alles nog wat kariger heb ik het idee, maar helemaal niet slechter. Hell, ik verlang juist terug naar de tijd dat iedereen gewoon nog een koordje door de voordeur kon hangen zonder dat het huis leeggeroofd werd
De jaren 80....

Waar pa met een modaal inkomen een Premie A eensgezinswoning kon kopen op één inkomen en waar we 2x per jaar op vakantie konden met de caravan en de auto van max 5 jaar oud.

Waar de moeders de hele dag nog thuis waren en hun kroos om 15:00 op wachten met een kopje thee en een koekje.

Waar de cola enkel in het weekend geschonken werd en de TV pas aan mocht na 16:00.
Good old times *;

Mensen zijn slaaf geworden van hun eigen hebzucht en consumptie gedrag. Alles moet maar om materie en status draaien maar men vergeet waar het daadwerklijk om gaat in het leven. Het erge is dat ik het zelf benoem maar dat ik weet dat ik me er zelf ook af en toe schuldig aan maak ;(
pi_102242499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar pa met een modaal inkomen een Premie A eensgezinswoning kon kopen op één inkomen
Hee, toen kon pa dus ook niet een woning kopen op één inkomen. (Maar was hij afhankelijk van een (forse) subsidie.)

quote:
Waar de cola enkel in het weekend geschonken werd en de TV pas aan mocht na 16:00.
Huh? In de jaren 80 had ik gewoon tv op mijn eigen kamer hoor. (In 1978 ook al zelfs, wel zwart/wit, dat wel.)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102242673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hee, toen kon pa dus ook niet een woning kopen op een inkomen. (Maar was hij afhankelijk van een (forse) subsidie.)
In de jaren 80 was de welvaart op één modaal inkomen gewoon vele malen hoger.
Bedenk wel dat de rente toen 12% was.

Met een rente van 12% zou je nu 4x modaal nodig hebben om een gezin op te voeden in een eensgezinswoning.
pi_102242755
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:43 schreef Revolution-NL het volgende:
In de jaren 80 was de welvaart op één modaal inkomen gewoon vele malen hoger.
Bedenk wel dat de rente toen 12% was.

Met een rente van 12% zou je nu 4x modaal nodig hebben om een gezin op te voeden in een eensgezinswoning.
Ik quote hem even voor je.

Kun je morgen nog eens lezen wat je nu daadwerkelijk schrijft.
pi_102242817
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:51 schreef Hanoying het volgende:
Vergeet niet dat je als pauper in Nederland behoorlijk tegemoet gekomen wordt en dat je met een goed salaris veel meer kwijt bent aan je levensonderhoud.

Ik ben zelf een jaar geleden teruggekomen uit het buitenland met mijn vrouw en verdien iets minder dan 2 keer modaal maar toch merk ik dat we echt niet zo heel veel overhouden.

Ten eerste mag je met een goed salaris gewoon lappen voor je woning. 900 euro exclusief voor een (weliswaar mooi) appartement, welkom in de vrije sector. Daarnaast voor 2 personen gezondheidszorg (300 euro), autoverzekering en belasting (100 euro), GWL a (175 euro) en internet-tv-telefoon (60 euro), twee mobieltjes (50 euro) en je zit al aan bijna 1600 euro per maand vaste lasten. Reken er nog even 2 keer tanken per maand bij (150 euro) en je zit aan 1750 euro.

Let wel, dan moet je nog eten. kleding kopen, onvoorziene uitgaven opzij leggen, etc. Met een salaris van ruim 60 k bruto per jaar krijg ik maandelijks toch echt niet veel meer dan 2700 euro overgemaakt hoor. Na de vaste lasten heb je dus nog zo'n 950 euro over.

Nou wat een feest, als je daar vervolgens een gezin op draaiend mag houden en nog geen eens naar de Appie Heijn bent geweest dan is het echt niet zo'n vetpot hoor.

Het lijkt leuk dat je meer verdient maar vergeet niet dat een echtpaar dat lekker thuis zit te gapen op de bank samen ook 1300 euro aan bijstand trekt en dat ze wel even 700 euro minder per maand aan huur kwijt zijn en nog allerhande andere toeslagen beuren.

Als ik met mijn vrouw in de bijstand ga hangen en één van ons anderhalve dag per week zwart bijbeunt als schoonmaker dan hebben we netto net zo veel te besteden..
Wat een lulkoek. Bijna 1000 euro "over" om van te leven per maand.
Onze vaste lasten zijn ook zo'n 1600/1700 euro. Maar ipv van 1000 euro per maand om van te leven, mogen wij in onze handjes klappen met de helft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_102243214
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik quote hem even voor je.

Kun je morgen nog eens lezen wat je nu daadwerkelijk schrijft.
:?
Bij een rente van 12% zou je nu max 80.000 euro kunnen lenen. Je zou dus 3x modaal nodig hebben voor een simpele eensgezinswoning.

In de jaren 80 kocht je dezelfde eensgezinswoning alleen dan op 1x modaal.
pi_102243724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:52 schreef Revolution-NL het volgende:
:?
Bij een rente van 12% zou je nu max 80.000 euro kunnen lenen je zou dus 3x modaal nodig hebben voor een eensgezinswoning.
Zelf die 80.000 haal je nu bij lange na niet bij een modaal inkomen tegen 12% rente.

Maar je had het niet over een woning kopen, je zei:

(Overigens spaart het wel lekker natuurlijk zo'n hoge rente, wat mij betreft liever vandaag als morgen. ^O^ )

quote:
In de jaren 80 kocht je bij dezelfde rentestand op 1 inkomen dezelfde eensgezinswoning.
Mja. Maar in de jaren 80 had je ook geen noemenswaardige kosten voor bv:

Energie. Kost nu toch al gauw gemiddeld 175,- per maand.
Internet. 25,- per maand
Zorgverzekering voor 2 personen, 250 per maand.
Mobiele telefoon voor 2 personen,50 per maand.
Tv op de slaapkamer, werkkamer, zelfs in de keuken.
HD recorder
Fatsoenlijke auto.
Benzineprijs is inmiddels vertigvoudigd.
Wegenbelasting is inmiddels vertigvoudigd.
En ga zo maar door.

Doe niet alsof in de jaren 80 alles beter was, want zou goed kun je het nu ook hebben. Maar niet met alle gemakken van vandaag de dag natuurlijk.
  woensdag 21 september 2011 @ 23:17:01 #248
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_102244668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zelf die 80.000 haal je nu bij lange na niet bij een modaal inkomen tegen 12% rente.

Maar je had het niet over een woning kopen, je zei:

(Overigens spaart het wel lekker natuurlijk zo'n hoge rente, wat mij betreft liever vandaag als morgen. ^O^ )

[..]

Mja. Maar in de jaren 80 had je ook geen noemenswaardige kosten voor bv:

Energie. Kost nu toch al gauw gemiddeld 175,- per maand.
Internet. 25,- per maand
Zorgverzekering voor 2 personen, 250 per maand.
Mobiele telefoon voor 2 personen,50 per maand.
Tv op de slaapkamer, werkkamer, zelfs in de keuken.
HD recorder
Fatsoenlijke auto.
Benzineprijs is inmiddels vertigvoudigd.
Wegenbelasting is inmiddels vertigvoudigd.
En ga zo maar door.

Doe niet alsof in de jaren 80 alles beter was, want zou goed kun je het nu ook hebben. Maar niet met alle gemakken van vandaag de dag natuurlijk.
ben benieuwd hoe fucked up het in 2030 is.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_102245084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 23:17 schreef Matty___ het volgende:
ben benieuwd hoe fucked up het in 2030 is.
Nou ik niet... Ik loop al even mee, maar zolang als ik me herinner wordt alles alleen maar duurder en gaan steeds meer 'zekerheden' op de schop.

Ik verzorg mijn eigen pensioen wel. Dat wil zeggen, huis afbetaald (scheelt toch weer in vergelijking met huren tegen die tijd zo'n 1200 a 1600,- per maand) en zelfvoorzienend in energie. (Dat zal tegen die tijd ook wel 400,- of 500,- kosten)

Dat is dus bij elkaar al minimaal 1600,- die ik niet per maand van mijn pensioen hoef te betalen. ^O^
  donderdag 22 september 2011 @ 07:47:55 #250
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_102250531
Als je kinderopvang zoveel kost dat je als potentiële tweede verdiener in het gezin er fiancieel niets mee op zou schieten, is het wel een uitzonderlijke situatie hoor.
Het is waar dat ook zaken 'eromheen' meespelen, maar reken het eens echt goed uit!

Bij ons: ik werk 4 dagen 9 uur. Voor de overige 4 uur koop ik extra verlof in waar ik 10% salaris voor inlever, om 1 dag in de week thuis te zijn als mijn vrouw werkt. Effect -230 euro.
Kinderopvang kost ons volgend jaar 280 euro aan eigen bijdrage.
Vrouwlief heeft een autootje, kost 100 euro aan wegenbelasting, brandstof, verzekering maar ze krijgt 50 euro in de maand reiskostenvergoeding. Effect -50 euro.

Vrouwlief verdient 1100 euro netto in de maand voor 18 uur, excl vakantiegeld en 8% eindejaarsuitkering.
Netto-effect: 1100-230-280-50 maakt 540 euro positief. En dan verdienen wij rond 2x modaal dus betalen relatief veel aan de kinderopvang t.o.v. anderhalf modaal.
En daar komt dan nog bij, dat de minst verdienende partner een extra heffingskorting krijgt om het aan het werk blijven te stimuleren. Dat is nog eens 110 euro/maand.

Dat maakt voor onze situatie het netto-effect van werken dus +650 euro, vakantiegeld en eindejaarsuitkeringen niet meegerekend (doe je dat wel, is het effect zelfs ~800 euro).

Weet je zeker dat een deeltijdbaan erbij je geen financieel voordeel oplevert en dat de kinderopvang alles opsoupeert?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')