Lynn heeft nog een keer gespuugd, het is echt heel sneu. Er zitten geen wormen bij haar braaksel of zo.quote:Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Hè, dat is vervelendDie wormen zijn ook rotdingen hoor. Is Lana ze al een beetje kwijt?
J&O zijn boven, we hebben ze gehoord. We hopen ze te verleiden met de vis die we nu bovenaan de trap hebben geparkeerd
Gelukkig is ze in goede handenquote:Op maandag 26 september 2011 22:35 schreef Oognip het volgende:
Ik heb even overlegd met de dierenarts, omdat Lynn inmiddels 3x heeft overgegeven en waterdunne ontlasting. Het is of een allergische reactie op de ontworming/ontvlooiing of ze heeft zo veel wormen dat door de ontworming alle wormen gedood worden en ze daar zo ziek van wordt.
Het eten en drinken moeten we een paar uur weg halen zodat haar maag tot rust kan komen en dan denkt de dierenarts dat het beter wordt. Mocht het niet beter gaan dan gaan we naar de praktijk.
Waarom denk je dat ze de rafels nog niet op mijn armen heeft getrokken?quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:36 schreef elvhenk het volgende:
(ouwe reactie zie ik net)
Felle tante? Ik vind het wel meevallen, ze geeft aan dat ze die handdoek eng vindt. Ze heeft nog niet de rafels op je armen getrokken...Kwestie van geduld inderdaad.
Ik heb vroeger vaak van die wilde kittens gedomesticeerd. Als ze onder de 7 weken niet aan mensen zijn blootgesteld, kan het vrij lang duren, weken wel. Volhouden en er rustig bij blijven zitten.
Nee dat doet ze nog steeds niet, maakt niet uit wat ik haar aanbied dus ik ga zo even overleggen wat te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:01 schreef Mry het volgende:
Vooruitgang![]()
En wil ze al een beetje eten en drinken?
Toen ik haar vanmorgen oppakte en tegen me aan drukte heb ik het zonder handdoek gedaan. Als ik haar pak om te dwangvoeren doe ik het ook zonder handdoek alleen als ze dan op schoot zit om gedwangvoerd te worden doe ik wel een handdoek om haar heen omdat ze anders met haar achterpoten zich om kan draaien.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:06 schreef Hitomi het volgende:
Dat doe je nog steeds met de handdoek?
Wel fijn dat het een stukje beter gaat, dat je haar nu tenminste een beetje tegen je aan kan houden zodat ze daaraan went.
Kan, maar ik ken teken alleen als roze/bruine gevalletjes zoals dit:quote:
Met veel moeite kan ik ze eraf krabben ja. Morgen gaan we naar de dierenarts dus dan kan die mooi even kijken wat het is.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:20 schreef Holyme het volgende:
Dat plaatje geeft me meteen de kriebels, akelige dingen, brrMaar ja, ik heb wel vaker zulke kleine donkere teekjes gezien. Kan ze natuurlijk niet van dichtbij bekijken maar ik zou zelf eigenlijk niet goed weten wat 't anders kan zijn. Kan je ze van haar af krijgen?
Ach jeetje dat zou wel naar zijn. Ze zit helemaal onder. Kan dat kwaad?quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:55 schreef Rewimo het volgende:
Het lijken wel teekjes hoor, hier heeft qltel ook al veel teken opgelopen in het bos, en dat zijn allemaal van die zwarte dingetjes
Je over de smerigheid van het idee heenzetten en heel voorzichtig proberen er vast zoveel als mogelijk te verwijderen. In elk geval: dat zou ik doen. Oppassen dat je ze niet stuk trekt; gewoon beetpakken en voorzichtig losdraaienquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:58 schreef Oognip het volgende:
Ach jeetje dat zou wel naar zijn. Ze zit helemaal onder. Kan dat kwaad?Of kan het wachten tot morgen?
De vlooien zijn als het goed is dood. Ik wilde haar morgen gaan kammen om te kijken of ze dood zijn, maar misschien is het beter om dat zo te doen. Ik zal eens kijken of ik die teken kan verwijderen (nog nooit gedaan).quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:11 schreef Holyme het volgende:
Hmm, als ze verder geen vlooien meer heeft en d'r tandvlees goed van kleur is, denk ik dat 't voornamelijk vervelend voor haar is? Weet dat ook niet zeker, maar ik zou wel proberen zoveel mogelijk goed te verwijderen (dus met tekentang of pincet als je hebt).
Ik zit niet meer zo met die smerigheid in de maag hoor, al jeukt het me nu overalquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je over de smerigheid van het idee heenzetten en heel voorzichtig proberen er vast zoveel als mogelijk te verwijderen. In elk geval: dat zou ik doen. Oppassen dat je ze niet stuk trekt; gewoon beetpakken en voorzichtig losdraaien
Met een tekenlepeltje kan je zelfs de kleinste teekjes uitdraaienquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:18 schreef Rewimo het volgende:
Een tekentang lukt misschien niet, met al die haren, een pincet gaat mogelijk beter. Maar het lastigste is natuurlijk dat je haar goed klem moet houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |