als je van een vis op papier zet dat het een aap is word het niet ineens een aap maat. je bent bulgaar. dat je nu zegt dat je een nederlander bent is voor niemand een "probleem" echter zullen ze je vaak genoeg wel raar aankijken, zowel in nederland als in bulgarije.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:29 schreef navelpluiss het volgende:
Maar als je een Nederlandse nationaliteit hebt, ben je toch ook gewoon een Nederlander en heb je dezelfde rechten en plichten als iedere Nederlander.
Ik ben een Bulgaar en krijg mijn Nederlanderschap over één jaar. Daarna kan ik me toch geen Bulgaar meer noemen, niet? Ik ben weliswaar in Bulgarije geboren opgegroeid etc., maar nadat ik de Nederlandse nationaliteit heb kan ik toch niet zeggen dat ik een Bulgaar ben?
Jawel. Je bent dan gewoon een Bulgaar met een (nieuw) Nederlandse nationaliteit.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:29 schreef navelpluiss het volgende:
Maar als je een Nederlandse nationaliteit hebt, ben je toch ook gewoon een Nederlander en heb je dezelfde rechten en plichten als iedere Nederlander.
Ik ben een Bulgaar en krijg mijn Nederlanderschap over één jaar. Daarna kan ik me toch geen Bulgaar meer noemen, niet? Ik ben weliswaar in Bulgarije geboren opgegroeid etc., maar nadat ik de Nederlandse nationaliteit heb kan ik toch niet zeggen dat ik een Bulgaar ben?
Je mag je zelf gerust Bulgaars noemen al heb je dadelijk een Nederlands paspoort en deels is dat jou verleden daar ben je geboren daar ben je opgegroeid dus al zou jij nu een Nederlands paspoort krijgen dan nog zou ik jou als Bulgaars zien die in Nederland woont.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:29 schreef navelpluiss het volgende:
Gebruik je de definities die in Oost-Europa gebruikelijk zijn dan is je staatsburgerschap Nederlands en je nationaliteit Fries.quote:
Exact om de redenen die jij opnoemt: ze vinden zich geen Nederlander, willen geen Nederlander zijn, willen er niet mee omgaan en hebben er eigenlijk een hekel aan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:14 schreef navelpluiss het volgende:
Wat mij erg vaak opvalt is dat er veel mensen zijn op mijn school die beweren dat ze een buitenlander zijn terwijl dat niet zo is. Ter illustratie: in mijn klas zit een getinte jongen waarvan zijn ouders in Pakistan zijn geboren. Hijzelf is in Nederland geboren en heeft een Nederlandse nationaliteit (dit weet ik omdat dit op zijn ID staat). Hij heeft dus geen dubbele nationaliteit, maar enkel en alleen Nederlandse.
Nog zo'n gozer in een clusterklas zegt dat hij een Irakees is terwijl hij ook in nederland geboren is en óók de Nederlandse nationaliteit heeft. Ze zijn beide weldegelijk allochtoon van tweede generatie, maar zeker geen Pakistaan of Irakees, toch?
Dat is niet alleen bij deze gasten, maar ik merk het ook vaak op bij Marokkanen. Die zeggen dat ze Marokkaans zijn terwijl ze in Nederland geboren en getogen zijn.
Ik heb het gevoel dat deze mensen eigenlijk niet toe willen geven dat ze een Nederlander zijn (en daar trots op zijn), maar zo veel mogelijk af willen zonderen van de Nederlanders.
Die twee mensen uit me school gaan het liefst zo min mogelijk om met Nederlanders en vinden dat zij geen Nederlander zijn. Waarom wordt dit door zo veel mensen gedaan?
Blij toe dat jullie hier gewoon toegeven wat ik altijd al tegen de linksen zeg: een nationaliteit is geen administratieve aangelegenheid.quote:Op donderdag 22 september 2011 00:48 schreef ayumu het volgende:
Ik ben in Nederland geboren met ouders die ook in Nederland zijn geboren maar echt 100% Nederlands voelen doe ik mij nietEen papiertje met je naam zegt niets over wie en waar je vandaan komt dat is meer een gevoel denk ik.
Als ik onder Nederlanders ben ermee praat dingen mee doen klikt het niet echt, Ga ik om met buitenlanders zeg maar dan gaat dat allemaal een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 22 september 2011 22:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blij toe dat jullie hier gewoon toegeven wat ik altijd al tegen de linksen zeg: een nationaliteit is geen administratieve aangelegenheid.
Iemand kan de Zweedse nationaliteit hebben en zich voornamelijk Nederlands noemen en voelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blij toe dat jullie hier gewoon toegeven wat ik altijd al tegen de linksen zeg: een nationaliteit is geen administratieve aangelegenheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |