SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen die dit topic bezoekt heeft de film Gran Torino van en met Clint Eastwood wel gezien. Daar ga ik tenminste wel vanuit.
Ik vind Gran Torino één van de beste films van de afgelopen 11 jaar en zeker dé beste van 2008. Toch heeft deze film geen één Oscar gewonnen en ik vraag mij af waarom.
Een aantal feiten op een rijtje:
- Slumdog Millionaire won 8 Oscars en scoort volgens IMDB een 8.2 - ca. 230K stemmen.
- The Curious Case of Benjamin Button won 3 Oscars en scoort volgens IMDB een 7.9 - ca. 170K stemmen.
- The Dark Knight won 2 Oscars en scoort volgens IMDB een 8.9 - ca. 580K stemmen.
- Milk won 2 Oscars en scoort volgens IMDB een 7.8 - ca. 58K stemmen.
Gran Torino scoort een 8.3 op ca. 180K stemmen, alleen The Dark Knight doet het dus beter. Deze films zijn daarnaast ook niet echt te vergelijken (Dark Knight meer fantasy en thriller).
Milk, Slumdog en Gran Torino toch wel een beetje. Het zijn namelijk allemaal films binnen hetzelfde genre (drama).
Volgens mij is Gran Torino niet eens genomineerd geweest voor een Oscar.
Ik vind dit echt raar, deze film doet het opvallend véél beter dan de Oscar winnaars. Gran Torino komt ook veel 'completer' over dan al die andere films (DK heb ik nog niet gezien, maar heb hem wel op blu-ray).
Wat is volgens jullie de reden dat Gran Torino geen Oscar(s) heeft gewonnen en nog belangrijker: waarom werd Gran Torino niet genomineerd?Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |
Nou, nee. Ik denk wel dat ze bij de Oscars rekening houden met het publiek en als je zo de cijfers bekijkt, vind het publiek Gran Torino wel veruit de beste film binnen het drama genre.quote:
Zijn beide goede films hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar kom op... 8 Oscars voor Slumdog Millionaire en niet eens een nominatie voor Gran Torino, die onder het grote publiek zelfs beter scoort?quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:36 schreef Darkestrah het volgende:
Misschien omdat Milk en Slumdog Millionaire allebei wat 'nieuws' hadden?
Milk ging over Harvey Milk, en Slumdog Millionaire komt uit India. Ik heb zo snel even geen andere verklaring.
Clint heeft in totaal 4 Oscars gewonnen, eigenlijk 5, maar een is volgens mij een Lifetime Achievenment Award. Meer een ere Oscar dus.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:39 schreef speknek het volgende:
Terechte vraag; vond hem onverwacht (heb hem pas veel later gezien) ook ontzettend goed, beter dan sommige winnaars. Ook beter dan Million Dollar Baby, die wel vier oscars heeft gewonnen. Misschien vonden ze dat Clint wel genoeg oscars had?
Die film was wel zwaar geniaal inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:43 schreef ThaTim het volgende:
Clint had regieoscar moeten winnen voor Letters from Iwo Jima.
Paul Greengrass. United 93. Met een straatlengte voorsprong.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:43 schreef ThaTim het volgende:
Oh ja, die was er ook nog. Ook erg goed.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Paul Greengrass. United 93. Met een straatlengte voorsprong.
Voor de rest was Gran Torino niet eens de beste Eastwood uit 2008, laat staan dat het de beste tout court zou zijn.
Ja inderdaad. Voor die duo films had hij ookal niets gekregen (Flags of our Fathers). Voor Flags kan ik het wel begrijpen, maar Letters from Iwo Jima vind ik de aller beste Oorlogsfilm van de afgelopen 48 jaar, en geloof me, ik heb al letterlijk HONDERDEN oorlogsfilms gezien. Mijn lievelingsgenre, bezit honderden WW2 docu's en films en al sinds mijn 8e geïnteresseerd in WO2. Het klinkt misschien arrogant o.i.d. maar ik herken een goede oorlogsfilm wel hoor. Als ik een oorlogsfilm aanraad, is hij sowieso goed.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:43 schreef ThaTim het volgende:
United 93 was wel een goede film, maar zeker niet beter dan Letters from Iwo Jima (vergelijking gaat natuurlijk niet op, maar ik vergelijk dan het cijfer wat ik geef en wat gemiddeld is gegeven).quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Paul Greengrass. United 93. Met een straatlengte voorsprong.
Voor de rest was Gran Torino niet eens de beste Eastwood uit 2008, laat staan dat het de beste tout court zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |