abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102182227

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
pi_102182262
Ik heb even 300 euro overgemaakt naar haar rekening, het is niet veel maar ik hoop zo toch haar steun te bieden. Ik gun het haar.
pi_102182385
Ik ben benieuwd of er behalve de foto's nog een verslag komt van haar verjaardag.
pi_102182445
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:48 schreef HyperViper het volgende:
Ik heb even 300 euro overgemaakt naar haar rekening, het is niet veel maar ik hoop zo toch haar steun te bieden. Ik gun het haar.
pi_102182660
respect voor wat? :')
Ze heeft al gefaald omdat het niet in 1x een rondreis is....
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 16:00:33 #6
137949 Disana
pi_102182722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:51 schreef spuitje het volgende:
Ik ben benieuwd of er behalve de foto's nog een verslag komt van haar verjaardag.
Ja, ik zou ook wel willen weten wie ze allemaal hebben kunnen strikken voor gratis feestartikelen, cadeautjes en maaltijd. Die boot met ballonnen moet toch voldoende een hint zijn voor omstanders om de portemonnee te trekken?
pi_102183329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik zou ook wel willen weten wie ze allemaal hebben kunnen strikken voor gratis feestartikelen, cadeautjes en maaltijd. Die boot met ballonnen moet toch voldoende een hint zijn voor omstanders om de portemonnee te trekken?
Toch wel apart voor iemand die niet van aandacht houdt, zelf je boot versieren. O.K., klinkt zuur, ik weet het O-)
pi_102183572
Ach.... ze is ergens ook een gewone puber! Ze houd wel van persoonlijke aandacht van vrienden en kennissen maar niet van de aandacht van een groot publiek en de pers bij een privé gebeuren.
pi_102185680
Wie twittert er op 22 september 8:00 uur met Laura?

To help connect with her supporters, Dekker has recently established an official Twitter account and while this is usually maintained by Mercer's company, Dekker will be on Twitter chatting live and answering questions on Thursday September 22. To chat to Laura Dekker follow her on Twitter @Laura_and_Guppy and log in at 4pm Australian time (8am European - Paris and Amsterdam time) on September 22.
pi_102187698
Ben ik de enige die het opvalt dat de media alleen op Laura reageren omdat ze met leren/school gestopt is? Niets over de heldhaftige tocht die ze gemaakt heeft, na 1 jaar weg geslopen te zijn nu Down Under bereikt te hebben, solo, unassistent, puur op windkracht? En heeeeeeeel toevallig vlak voor haar verjaardag. Haar school prestaties, of beter gezegd de afwezigheid daarvan, en haar verjaardag zijn de enige reden om over haar te publiceren.
pi_102188713
@Alleskids

Je hebt volledig gelijk...... de kinderlijkjesknuffelaars springen natuurlijk bij het woord school meteen uit hun geitenwollen sokken. Daar is dan natuurlijk geen tijd meer voor felicitaties of het noemen van de prestties in het afgelopen jaar.
pi_102188767
Prestaties? Je bedoelt de feestjes die ze afgelopen heeft om geld in te zamelen?
pi_102188978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:01 schreef Alleskids het volgende:
Ben ik de enige die het opvalt dat de media alleen op Laura reageren omdat ze met leren/school gestopt is? Niets over de heldhaftige tocht die ze gemaakt heeft, na 1 jaar weg geslopen te zijn nu Down Under bereikt te hebben, solo, unassistent, puur op windkracht? En heeeeeeeel toevallig vlak voor haar verjaardag. Haar school prestaties, of beter gezegd de afwezigheid daarvan, en haar verjaardag zijn de enige reden om over haar te publiceren.
Al maanden hoorde je Laura niet meer over schoolwerk. Daarover kwamen vragen, maar antwoorden kwamen er niet. Tot dus deze week. Toen maakte de jongedame bekend dat het zeilen en alles wat daarbij kwam kijken zoveel tijd vroeg dat er eigenlijk geen tijd meer overbleef voor schoolwerk.
Met als gevolg veel reacties, niet altijd even positief voor haar want er lagen tenslotte hele duidelijke afspraken. Bovendien: hoe zo geen tijd? Tot nu toe was ze meer aan wal dan op zee! En als je tijd hebt om boeken te lezen heb je ook tijd om aan schoolwerk te besteden! Dat noemt men prioriteiten stellen.
En nu heet het dus ineens dat ze niet is gestopt maar even geen tijd heeft.
pi_102189015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:29 schreef svetan het volgende:
@Alleskids

Je hebt volledig gelijk...... de kinderlijkjesknuffelaars springen natuurlijk bij het woord school meteen uit hun geitenwollen sokken. Daar is dan natuurlijk geen tijd meer voor felicitaties of het noemen van de prestties in het afgelopen jaar.
Kinderlijkjesknuffelaars? Spoor jij wel?
pi_102189159
@spuitje

Wacht maar even af en denk aan mijn voorspelling van een buitenlandse school...... dan is nederlandse geschiedenis, nederlandse taal enz. weggegooide tijd. Ik denk dat ze wel tijd zal besteden aan Engels en nog een paar andere zaken die "internationaal" en momenteel nuttig voor haar zijn.
pi_102189222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:29 schreef svetan het volgende:
@Alleskids

doe normaal. idioot.
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:47:52 #17
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_102189440
http://www.voxy.co.nz/spo(...)er-turns-16/5/101818

Ik val zowat van mijn stoel van het lachen!

"Laura doesn't really comprehend how popular she is. Her attempts to avoid the spotlight only make people more intrigued and endear her to the public," he said.

Het is wel duidelijk dat Mercer de reacties onder de talloze "ik ben gestopt met school" berichten op internet niet leest - die geven een aardige indruk van haar populariteit.

Wil je geen aandacht? Website uit de lucht, column uit de krant en Mr Mercer weer terug naar zijn reparatiewerk aan de reputatie van kinderbetastende priesters (hij noemde een paar weken geleden dit als een van zijn specialiteiten: positieve publiciteit genereren voor kerken die in opspraak waren gekomen).

Is er geen zeilgek gezin te vinden, ergens ver weg (Nieuw Zeeland?) dat dit meisje wil adopteren? Het zou zoveel oplossen voor iedereen!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 18:48:57 #18
137949 Disana
pi_102189480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:37 schreef spuitje het volgende:

Kinderlijkjesknuffelaars? Spoor jij wel?
Ik dacht nog 'dat is zo beschamend, ik zal maar net doen of ik het niet gelezen heb'. Feit is dat svetan met de dag verwarder post. Volgens mij ziet hij zelf ook allang in dat er geen redden meer aan is wat betreft de reputatie van Dekker.
pi_102190459
Die "talloze berichten" in de krant over het stoppen geven alleen maar een duidelijk beeld van de toestand van de nederlandse pers........... er zijn maar 3 versies die allemaal op hetzelfde bronmateriaal berusten. Geen enkele krant heeft dus eigen bronnen of heeft werkelijk onderzoek gedaan/ nagevraagd.
Google maar eens..... de meeste berichten zijn tot op de laatste punt gelijk.
pi_102190560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef svetan het volgende:
Die "talloze berichten" in de krant over het stoppen geven alleen maar een duidelijk beeld van de toestand van de nederlandse pers........... er zijn maar 3 versies die allemaal op hetzelfde bronmateriaal berusten. Geen enkele krant heeft dus eigen bronnen of heeft werkelijk onderzoek gedaan/ nagevraagd.
Google maar eens..... de meeste berichten zijn tot op de laatste punt gelijk.
komt omdat het niemand wat interesseert, anders waren er wel meer journalisten die wat meer moeite zouden doen. overigens is laura niet in staat media fatsoenlijk te woord te staan, getuige het skype-gesprek met het nos jeugdjournaal.

en wil je in het vervolg dat soort idiote benamingen voor 'ons' achterwege laten? bij voorbaat dank.
pi_102190588
Segelmädchen Laura Dekker

Schulbücher über Bord

http://www.spiegel.de/sch(...)288,00.html#ref=nldt
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:14:44 #22
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102190598
Is dit topic nou nog bezig :')
pi_102191230
@Hammondorgel

het boulevardblad Spiegel kopiert van de Telegraaf. Ik heb nog geen onafhankelijk bericht van ze gezien en bovendien zitten ze er vaak met veel fantasie naast de feiten.

Neem dan liever een artikel uit een duitse kwaliteitskrant: http://www.welt.de/vermis(...)f-See-Schule-ab.html
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:39:26 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102191627
De bron van het verhaal is Laura zelf. Ze geeft niet veel interviews, dus geen wonder dat iedereen hetzelfde verhaal heeft.
Eerlijk gezegd vind ik die school ook niet zo belangrijk. Dat valt allemaal in te halen later als ze daar behoefte aan zou hebben. Dat hele Wereldschool-gedoe was natuurlijk van begin af aan tot mislukken gedoemd.

Ze moet maar weer snel door gaan zeilen want het irritatiegehalte neemt altijd ongelooflijk toe als ze aan wal is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:39:33 #25
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102191636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

het boulevardblad Spiegel kopiert van de Telegraaf. Ik heb nog geen onafhankelijk bericht van ze gezien en bovendien zitten ze er vaak met veel fantasie naast de feiten.

Neem dan liever een artikel uit een duitse kwaliteitskrant: http://www.welt.de/vermis(...)f-See-Schule-ab.html
Er bestaat ook deze knop:
quote.png
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')