abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:01:54 #51
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102432170
Ok vorderingen ... ik weet het allemaal niet meer goed kwa verven ... beetje zie door bomen het bos niet meer. Op afschuwelijk veel vlakken is hammerite gewoon de beste maar ik weet het niet goed :)

wat overweeg ik nog
- Rustoleum -> wordt gemaakt bij mij in het dorp (Zeeuws) en zou ook zeer goed zijn ze hebben ook een zeer zeer goede primer en moet niet noodzakelijk in hamerslag.
- Bootverf -> zou aller beste bescherming zijn maar een echte vuiligheid en naar het schijnt altijd mat van kleur ... mat kan mooi zijn maar ook vies tegen vallen
- Hammerite -> ook verkrijgbaar in niet hamerslag -> hammerite vernis bestaat niet meer, geen duidelijkheid over kleurvastheid bij zon, geen info over hoe goed het tegen temperaturen kan maar ik heb ergens iets gezien van tot +50 zonder probleem ... een auto in de zon wordt volgens mij flink wat heter dan 50 graden helaas
- Jachtverf, variant van de bootverf vaak in 2 component op epoxy basis. Bijzonder goed, ook goed te rollen maar ik vrees niet zo goedkoop, tevens eens je dat er op hebt is het gedaan met spelen. Dat krijg je er niet zomaar af geschuurd.
- Tractor verf -> weinig over te vinden :) maar ik weet wel dat bv. rustoleum in tractor kleuren specifiek te krijgen is dus bv john deere groen en zo :) ik veronderstel dus een beetje dat het gelijkaardig is aan rustoleum

Ik weet zelf best wel dat als je echt iets goed beschermend wil je het er naderhand waarschijnlijk ook niet meer of zeer lastig af krijgt :) maar het is toch een beslissing he.

Gewone autolak is gewoon niet goed vind ik persoonlijk... de bussen die je in de detailhandel kan krijgen zijn allemaal waterbasis en bieden nagenoeg geen bescherming is echt puur voor het zicht. Ok met een zeer goede primer er onder is dat wel te doen maar dan ga ik liever voor hamerite LAK.

Alle reacties zeer zeer welkom
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:07:07 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102432338
http://www.alvinkeyclamps(...)20Max%202%202006.pdf

Een pdf met tech specs van Hammerite.
Kan temperaturen van max 150 C aan en continue 80 graden wanneer goed uitgehard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102432387
Jachtverf wordt heel netjes als je het goed doet, en ja het is best duur.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 06:47:05 #54
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102639658
Eindresultaat na uitdrogen...





nu eerst verder doen aan de carport en dan zien we wel wat we met de honda verder gaan aanvangen ... kans dat het outside hammerite wordt is behoorlijk groot :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_102641476
Ziet er best netjes uit eerlijk gezegd. :)
pi_102673895
Ik heb al eens een auto waarmee we aan de cross meededen geheel gerollerd met hammerite omdat ik daar toevallig veel van had staan en ik stond er zelf van te kijken hoe goed en strak dat er uitzag. Zeker omdat we dat niet bepaald netjes en secuur deden.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 06:56:18 #57
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102676512
ik heb ondertussen een uitgebreide folder van Hammerite in de bus gekregen met duidelijke uitleg over hun verven en de verschillen. Tevens zitten er zo een paar kleurvoorbeelden bij en eens met de koffer vergeleken, ze zijn vrij kleur getrouw.

Goede en slechte reacties. Na veel lezen online heb ik een hoop mensen gezien die goede reacties hadden maar ook een hoop slechte reacties, zowel over rollen van de auto als over Hammerite als verf. Nu dat is met alle producten een beetje hetzelfde. Ga je dan weer verder kijken dan hun eerste reactie blijkt ook dat hun voorbereidingen niet 100 procent zijn wat het moet. Hammerite maakt groot publiciteit dat je hun verf kan aanbrengen zonder primer en enkel wat loszittende roest wegborstelen. Op zich zal dat wel kunnen maar dan vraag ik me toch spontaan af waarom ze primers op de markt brengen, tevens hechten weinig mensen belang aan deugdelijk ontvetten. Dit is thans een zeer belangrijke stap om de verf goed te laten pakken. Ok het is allemaal een pakje werk maar ik denk dat als je alles opschuurt, roest echt weg doet en roestomvormer gebruikt, dan alles GOED ontvet ... dat moet niet duur zijn overigens, een flesje wasbenzine, een pak doeken en een goed verluchte ruimte, daarna 2 lagen primer aanbrengen en dan paar lagen Hammerite. Volgens mij heb je dan echt wel een heel ander resultaat dan de negatieve reacties van mensen die gewoon hammerite over roest smeren en dan na 2 jaar klagen dat het er terug doorkomt.

Enige waar ik weinig over kan terug vinden is de UV bestendigheid van de lak. Sommige lakken schieten heel erg af door de zon. Tevens merkte een collega nog op dat Hammerite een zeer harde verf is en dat je op dunner plaatwerk moet opletten dat door beweging van plaatwerk bv tijdens het rijden en zo, de verf niet gaat barsten. Nu ook daar als je een aantal lagen over mekaar hebt is dit probleem minder aan de orde! Tevens is de prijs niet te onderschatten. Voor zo ver ik een beetje kan rekenen kost het mij ongeveer evenveel als een goedkopere overspuitbeurt. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat de Hammerite een veel betere bescherming geeft! De tijd die je nodig hebt is nog een ander verhaal... gelukkig kan je het een beetje spreiden door deuren, motorkap, kofferdeksel en zo te demonteren en stuk per stuk te doen.

Hammerite voordelen zijn er met hopen. Rollen gaat bijzonder goed, gewoon regelmatig nieuw sponsje op de roller zetten, het werkt zeer goed tegen roest indien het correct is aangebracht en je alle instructies volgt, er zit een silicoon polymeer in, daardoor krijg je een relatief mooi en vlak eindresultaat zonder uitzakkers, het is binnen het uur overschilderbaar, je kan het erg makkelijk verkrijgen, aan te brengen bij temperaturen hoger dan 5 graden, na een uur stofvast, ...

Nu naast het rollen is er nog een andere mogelijkheid. Hammerite heeft ook een soort spray toestel dat werkt niet zoals bv een wagner. Dit systeem plaatst een negatieve stroom op je te spuiten metaal en dan ga jer met het pistool er over. De verf wordt als een magneet tegen het metaal getrokken. Dit geeft volgens mij bijzonder goede resultaten maar ik denk dat ik achterover ga vallen van de prijzen voor de spuitbusjes. Tevens is de laag dan weer veel dunner en gaat het beschermende weer niet zo goed zijn.

Kortweg ... eens de garage klaar is denk ik dus dat ik hem mooi ga rollen zoals initieel gedacht in donkergrijs hamerslag :) Valt het tegen plak ik er wel wat stickers over of zo :) hehehehehe
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_102676746
het kan heel strak als het moet.
Mooie optie hiervoor is bootlak dit droogt heel strak op
Of verdunnen .
Heb ooit de opel van de buurman gezin en die had hem geschildert ,maar je zag het niet zo strak.
Misch kun je hier sneupen voor wat tips .
Er zijn genoeg daar die hem rollen met bootlak ,industrielak of anders.
http://volksforum.com/for(...)b069df500f00&t=90585
  woensdag 26 oktober 2011 @ 08:26:05 #59
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_103570342
De garage schiet aardig op :) ondertussen al paar vrienden die zullen helpen met het hamerite project :) eens de garage klaar is en ik terug ben van de scancovery kunnen we langzaam alles wat plannen en kosten raming - tijdsraming maken ... het gaat best een aardig duitje kosten omdat ik 2 lagen primer en 4 a 5 lagen hamerite wil doen :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117109547
En, hoe is het afgelopen?
  maandag 24 september 2012 @ 08:52:15 #61
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117182584
wel ... de garage is klaar ondertussen ... de Honda staat nog steeds in mijn garage maar ... de wagen is eigenom van mijn ondertussen ex-vrouw en geen idee wat ze er mee wil doen ... als ik hem over-erf zeg maar gaat dit project door maar mogelijk in het voorjaar ... indien niet. Werk ik eerst mijn Toyota 1000 af (origineelstaat) en zoek dan misschien een ander project ... met slechte lak en goede mechaniek :)

stiekem hoop ik wel dat de honda mag blijven ... dat is een SCHITTEREND ding ook al ziet hij niet uit :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')