Black Opsquote:
Dit dus. Je kan wel spellen kopen en dan de keys schenken aan een vriend. Zolang ze niet gebruikt zijn op een ander accountquote:Op maandag 19 september 2011 08:32 schreef ApoclysmX het volgende:
Enige manier waarop je dit voor elkaar gaat krijgen is inloggen op zijn Steam account.
Het is niet mogelijk om een key 2x te gebruiken voor de activatie van een game.
Raar eigenlijk hey.quote:Op maandag 19 september 2011 08:32 schreef ApoclysmX het volgende:
Enige manier waarop je dit voor elkaar gaat krijgen is inloggen op zijn Steam account.
Het is niet mogelijk om een key 2x te gebruiken voor de activatie van een game.
Jouw vriend is de eigenaar...hij heeft het spel gekocht.quote:Op maandag 19 september 2011 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Raar eigenlijk hey.
Jij koopt de games, maar bent feitelijk niet de eigenaar.
Kinderachtig hoor.quote:Op maandag 19 september 2011 19:04 schreef PaddieV het volgende:
[..]
Jouw vriend is de eigenaar...hij heeft het spel gekocht.
Steamspellen mogen niet 2de hands doorverkocht worden...daar ga je mee akkoord als je de service + game aktiveert.
Met name singleplayer games zouden dan idd veel minder geld opbrengen.quote:Op maandag 19 september 2011 19:06 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kinderachtig hoor.
Dus als je een spel koop dat je alleen via Steam kunt spelen kun je het ook nooit verkopen of aan iemand anders geven.
Zeker bang dat ze geld mislopen![]()
Alleen als hij de game nooit op zijn account heeft gespeeld. Dan zou het als een gift kunnen worden overgedragen.quote:Op maandag 19 september 2011 19:08 schreef Stokstaart het volgende:
Oh, het kan wel.
Steam moet een verzoek via zijn account krijgen om het überhaupt mogelijk te maken.
Dan vond ik het oorspronkelijke concept toch een stuk eerlijker.quote:Op maandag 19 september 2011 19:09 schreef PaddieV het volgende:
[..]
Met name singleplayer games zouden dan idd veel minder geld opbrengen.
Gewoon een logische regel van Steam, lijkt me.
Feitelijk is dit onjuist.quote:Op maandag 19 september 2011 19:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan vond ik het oorspronkelijke concept toch een stuk eerlijker.
Je koopt één cd-key en daarmee kan één speler online spelen. Wie die speler is zou verder niet relevant moeten zijn.
Het is wel mijn ( of in dit geval zijn) spel. Als hij dat weg wil geven dan zou dat moeten kunnen. Zoals je alles waar jij voor betaalt hebt kunt weggeven of verkopen.
Als ik een Windows 7 licentie koop mag ik deze ook verkopen of weggeven aan iemand anders als ik die behoefte heb.quote:Op maandag 19 september 2011 19:17 schreef PaddieV het volgende:
[..]
Feitelijk is dit onjuist.
Je koopt namelijk een licentie. En die licentie geeft je, onder voorwaarden, het recht om gebruik te maken van de software.
Maar goed...ik vind Steam gewoon een fijn concept...overal je games en geen behoefte meer aan cd/dvd spelers. Dat ze heel strenge regels hebben neem ik dan maar voor lief.
Je bent nooit de eigenaar van een spel, je hebt slechts een licentie gekocht om het spel te spelen. Daarom mag je ook niet zomaar alles doen met het spel wat je wil. Daarom moet je ook instemmen met een End-User License Agreement voor je het spel installeert.quote:Op maandag 19 september 2011 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Raar eigenlijk hey.
Jij koopt de games, maar bent feitelijk niet de eigenaar.
Dat kan ook nog. Mijn broer en ik delen onze steam accounts. Dus beschik ik zowel over zijn als mijn spellen op mijn computer. Je hoeft alleen maar één keer aan te geven dat je steamaccount op meerdere computers gebruikt. Dus niets oneerlijks aan lijkt me.quote:Op maandag 19 september 2011 19:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan vond ik het oorspronkelijke concept toch een stuk eerlijker.
Je koopt één cd-key en daarmee kan één speler online spelen. Wie die speler is zou verder niet relevant moeten zijn.
Maar niet met iemand die geen toegang heeft tot jouw account.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:53 schreef Rubberduck94 het volgende:
[..]
Dat kan ook nog. Mijn broer en ik delen onze steam accounts. Dus beschik ik zowel over zijn als mijn spellen op mijn computer. Je hoeft alleen maar één keer aan te geven dat je steamaccount op meerdere computers gebruikt. Dus niets oneerlijks aan lijkt me.
Dan zou het dus zo moeten zijn dat ik beslis wat ik met die licentie doe.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:20 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Je bent nooit de eigenaar van een spel, je hebt slechts een licentie gekocht om het spel te spelen. Daarom mag je ook niet zomaar alles doen met het spel wat je wil. Daarom moet je ook instemmen met een End-User License Agreement voor je het spel installeert.
Nee, je hebt de licentie gekocht van de uitgever, dat is een contract tussen jou en de uitgever. Het is niet aan jou om te besluiten dat de licentie ineens niet meer tussen jou en uitgever is maar tussen je vriend en de uitgever. Zo staat het niet in de licentieovereenkomt, dus dat mag nietquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan zou het dus zo moeten zijn dat ik beslis wat ik met die licentie doe.
Klote Steam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |