Hoeft ook helemaal niet, zolang je maar geeft om de mensen in je omgeving.quote:Op maandag 19 september 2011 21:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het zit niet in de mensen om maar om iedereen wat te geven.
Doen mensen dat niet al?quote:Op maandag 19 september 2011 21:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet, zolang je maar geeft om de mensen in je omgeving.
Ja, maar met de huidige economie is dat dus niet genoeg, omdat het loont een ander te benadelen. In mijn economie is dat niet het geval, want die draait niet om telkens meer hebben, maar om genoeg hebben en de mensen uit je omgeving helpen als ze niet genoeg hebben.quote:
Wil je dat dan wettelijk verplichten? In deze economie kun je juist zelf beslissen of je altijd meer wil of liever mensen uit je omgeving helpt.quote:Op maandag 19 september 2011 21:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja, maar met de huidige economie is dat dus niet genoeg, omdat het loont een ander te benadelen. In mijn economie is dat niet het geval, want die draait niet om telkens meer hebben, maar om genoeg hebben en de mensen uit je omgeving helpen als ze niet genoeg hebben.
Ah daar komt de aap weer uit de mouw. Om de hemel op aarde te laten slagen de hel op aarde creëren.quote:Op maandag 19 september 2011 21:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Zou prima werken hoor. We moeten wel wat kleinere samenlevingen hebben en eerst flink wat mensen uitmoorden, maar dat heb ik ervoor over.
Nee ik wil de huidige economie kapot maken. Gelukkig doet ze dat zelf al. En dat je dat zelf kan beslissen is onzin. Ik kan dat zelf beslissen, jij kan dat zelf beslissen, maar als we het massaal zouden doen werkte onze economie niet. Waarom niet? Dan verliezen miljoenen mensen hun baan.quote:Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Wil je dat dan wettelijk verplichten? In deze economie kun je juist zelf beslissen of je altijd meer wil of liever mensen uit je omgeving helpt.
De aap komt uit de mouw? Zo'n groot geheim was het niet hoor. Doe nou niet alsof we op zo'n vredelievende manier aan onze huidige maatschappij zijn gekomen. Voor grote verandering heb je grote chaos nodig, zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 19 september 2011 21:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah daar komt de aap weer uit de mouw. Om de hemel op aarde te laten slagen de hel op aarde creëren.
Dat zelf beslissen uit de opties die ik gaf is geen onzin, die keuze ligt helemaal bij jezelf. En ik zie mensen eerlijk gezegd ook niet uit zichzelf anderen geven wat ze nodig hebben, dat gaat toch nooit helemaal eerlijk.quote:Op maandag 19 september 2011 21:43 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee ik wil de huidige economie kapot maken. Gelukkig doet ze dat zelf al. En dat je dat zelf kan beslissen is onzin. Ik kan dat zelf beslissen, jij kan dat zelf beslissen, maar als we het massaal zouden doen werkte onze economie niet. Waarom niet? Dan verliezen miljoenen mensen hun baan.
Daar komt bij dat in onze economie nooit iedereen het goed kan hebben, want de enige reden dat onze dagelijkse producten betaalbaar zijn is dat op andere plekken mensen zo arm zijn dat ze bereid zijn die producten voor zo'n laag bedrag te maken dat er nog winst op gemaakt kan worden en het nog steeds betaalbaar is.
Individueel kan je dat ja, maar we kunnen niet allemaal voor de juiste optie kiezen want dan werkt de economie niet. Een economie die niet werkt wanneer iedereen het juiste doet is wmb geen goede economie.quote:Op maandag 19 september 2011 21:57 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zelf beslissen uit de opties die ik gaf is geen onzin, die keuze ligt helemaal bij jezelf. En ik zie mensen eerlijk gezegd ook niet uit zichzelf anderen geven wat ze nodig hebben, dat gaat toch nooit helemaal eerlijk.
Waarom zouden de mensen die mijn geen fuck intreseren gratis shit van mij krijgen?quote:Op maandag 19 september 2011 21:11 schreef Piye het volgende:
[..]
Je hoeft niet op één lijn te zitten, je moet alleen om anderen geven. Dat doen mensen nu ook al, maar omdat we zo materialistisch ingesteld zijn en steeds meer willen stellen we behoorlijke grenzen aan wat we voor een ander willen doen. Die materialistische instelling is enkel en alleen te danken aan het feit dat onze economie nou eenmaal zo werkt.
Daarom is er de overheid, omdat juist mensen die dit roepen niet de intelligentie hebben om het groter geheel te zien; die zijn te beperkt in hun visie tot enkel hun directe omgeving. Die willen ś avonds een biertje drinken, een lappie vlees op tafel en in het weekend een feestje met vrienden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zouden de mensen die mijn geen fuck intreseren gratis shit van mij krijgen?
nogmaals, zo werken mensen niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |