Godverdommezekutbedrijven.
Ongeveer vier weken geleden heb ik bij KPN een ZTE Blade gekocht. Mooi toestel, vooral voor zijn prijs. Ding draaide als een tiet en het leven was mooi. Tot ik op een avond ineens iets op het scherm constateerde; een kras. Althans, dat dacht ik toen. Vanaf boven tot ongeveer halverwege het display liep een duidelijke lijn door het glas. Ik de volgende dag naar KPN, vragen of ze daar toevallig garantie op gaven, wat niet zo was. Terug naar huis, later die avond was de 'kras' ineens helemaal van boven tot beneden, dus het is een barst. Ik heb er niks op gelegd, niet laten vallen, niks, gebeurde spontaan. Twee dagen later weer naar de winkel met de vraag of ze dit dan wel gaan repareren. 'Nee, want wij geven lekker alleen garantie op de software, en niet op de hardware!

'. Ik geloofde het niet zo, dus thuis het nodige onderzoek gedaan naar wat ze me proberen te flikken. Ik kwam tot de conclusie dat ze 6 maanden garantie moeten geven. Dus, met deze verse ammunitie nog een keer naar een filiaal, en dit keer wilden ze hem dan toch eindelijk eens opsturen.
Vandaag ging er dan eindelijk een loonslaafje naar kijken (lees, zijn routinematige 'valschade'-stempel erop stampen), en dat kan ik via internet mooi volgen. Hun diagnose: 'Val-/druk/-stoot schade'. Ze weten dus niet eens wat het is, ze gooien er maar gewoon eentje op

Stel rukkers daar. Er is aan de hele telefoon niks aan schade te zien behalve die barst, maar toch is het valschade. Voor de grap dus maar even bekeken wat hun definitie van valschade is: Blabla, kleine val is genoeg om de printplaat te breken (wtf?

), blabla,
het kan voorkomen dat de behuizing volledig gaaf is, blabla. NEE, LUL, dat kan niet.Als een telefoon dermate hard valt dat het display breekt, zit er ergens anders een kras.
Het is mooi dat de bewijslast bij hun ligt en dat ik nog even foto's heb gemaakt van de behuizing voordat ik hem heb weggebracht. Ik blijf dat ding gewoon terugbrengen tot ze hem repareren, vervangen of mijn geld teruggeven, want dit is geen service

KPN claimt dat zij er verder niks mee te maken hebben, want reparatie is extern en dergelijk gelul. Boeiend, ik heb een product bij KPN gekocht, niet bij een of ander vaag 'reparatie'-bedrijfje.
TL;DR: KPN stuurt kapotte telefoon voor me op ter reparatie na veel gezeik van mijn kant en staat op het punt hem terug te geven omdat ze 'val-/druk-/stootschade' hebben 'aangetoond', en ik ben daar niet blij mee.