Guitar93 | donderdag 15 september 2011 @ 20:14 |
Heeft iemand hier zich een keer laten keuren voor de klm flight acedemy? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik wil me namelijk binnenkort aanmelden. Gr gr. | |
The_stranger | donderdag 15 september 2011 @ 20:21 |
Weet heel goed wat je gaat doen... De KLS geeft geen baangarantie meer en er staan nu nog een kleine 200, als het niet meer is, opgeleide vliegers te wachten op een baan. Zo goed gaat het niet met de luchtvaart en de economie, dus de kans op een baan bij de KLM is vooralsnog klein. Kijk eens op airwork.nl, ondanks de soms wat zure en betweterige users, wel een goede bron van info. | |
Arnette | vrijdag 16 september 2011 @ 09:45 |
Wordt luchtverkeersleider; je opleiding wordt betaald, dan zit je ook niet met een enorme schuld. | |
Guitar93 | vrijdag 16 september 2011 @ 14:49 |
bij kls worden je schulden kwijt gescholden als je slaagt. Maar nu ik alles heb gelezen ben ik minder overtuigd om de opleiding te gaan doen. Dus ik denk dat ik maar eerst twee jaar luchtvaart techniek doe. | |
Schuifpui | vrijdag 16 september 2011 @ 15:56 |
Die schulden worden niet kwijtgescholden, althans toen ik er mee bezig was, was dat absoluut niet het geval. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nu wel het geval is. Wel was er een regeling waarbij je pas begon met terugbetalen zodra je een baan als piloot had. En als je uit zou vallen buiten je schuld om, dan kan het wel kwijtgescholden worden geloof ik. | |
The_stranger | vrijdag 16 september 2011 @ 17:17 |
Mocht je willen... De schuld blijft lekker staan, het enige wat ze voor je deden was als je na een x aantal maanden geen baan had gevonden, dat zij dan de rente voor je betaalden, echter wel met een (relatief) korte termijn, plus ze betalen de rente aan je terug. Er zijn nu een kleine 300 wachtende op een baan en KLM neemt praktisch niemand aan de komende tijd. In gunstige tijden nemen ze 100 tot 150 man aan, wat betekent dat als de economie als een raket de lucht in gaat, de laatste alsnog 2 jaar mag wachten. Nu gaat de economie en de luchtvaart echter sneller naar beneden dan de ziel van Stalin, dus maak van die 2 jaar maar fors meer. Driemaal raden wat met jou gebeurt als je klaar bent en dus nummer 300 nog wat bent (of 400+). Ergens anders vliegen? Hoorde laatst dat er in heel Nederland een kleine 1000, ja dat is DUIZEND, man (m/v) op dit moment van school zijn en een baan zoeken. En dat is alleen Nederland... Met andere woorden, doe het of niet, of zorg dat je een goed vangnet hebt mocht het toch niet lukken... | |
Z750 | vrijdag 16 september 2011 @ 17:36 |
Bij mij op school zijn er al een stuk of heel wat mensen van de KLS teruggekeerd nadat ze de opleiding hebben afgemaakt daar en geven nu les aan leerlingen hier. Zijn docenten geworden met 150.000 aan schuld. Leuk man. | |
BroodjeLekker | maandag 19 september 2011 @ 02:09 |
Ben je een pilotenopleiding gaan doen of ben je gestopt, je deed L&R neem ik aan? Werken ze dan niet als piloot? Ik weet dat de baangarantie klein is maar als men eenmaal aan het werk is dan verdienen ze vrij veel toch? | |
Schuifpui | maandag 19 september 2011 @ 08:46 |
Ik heb die keuring in 6VWO gedaan, ben afgevallen en LR gaan doen. | |
lipper | maandag 19 september 2011 @ 16:40 |
Ik hoor net op de radio dat er een tekort aan piloten is. Vooral in Azië maar in Nederland begon het ook weer beter te worden. | |
Nobu | maandag 19 september 2011 @ 16:45 |
Eenmaal aan het werk verdien je vaak nog steeds bar weinig. | |
Nobu | maandag 19 september 2011 @ 16:45 |
Niet te veel waarde aan hechten, eens in de zoveel tijd slingeren de vliegscholen dat verhaal weer eens de wereld in. | |
BroodjeLekker | maandag 19 september 2011 @ 20:39 |
Jammer. Ik wil ook wel nog luchtverkeersleider gaan doen, ben 24 dus nog onder het limiet ![]() Bijna klaar met LR he, hoe bevalt het om af te studerne ![]() Ik kom zelf van het hbo, afstuderen was klote, werken ![]() ![]() Ik heb erg veel dagen van ![]() ![]() ![]() ![]() Alleen twijfel om iets simpels als Bedrijfskunde te doen, zal later spijt van krijgen denk ik... | |
JohnSpek | maandag 19 september 2011 @ 20:58 |
![]() | |
The_stranger | dinsdag 20 september 2011 @ 11:48 |
Kennissen van me mochten nadat ze 100.000 euro hadden afgegeven aan de vliegschool (is alweer een tijdje terug, tel er nu maar 50% bij), nog even 50.0000 tot 100.000 euro bijleggen om een baan te kopen bij een kleine maatschappij. Helaas ging deze een week of twee na het betalen failliet zodat ze en geen baan hadden en hun geld kwijt waren Naast deze ken ik er een aantal die 35.000 euro hebben gelapt om nu voor letterlijk het minimum loon rond te mogen vliegen, m.a.w. je betaald je eigen loon voor de eerste tientallen maanden. En die hebben nog relatief geluk, gezien de vele nog wachtenden die er rondlopen. De luchtvaartindustrie is ziek tot op het bot. Men moet tegenwoordig betalen om überhaupt te mogen solliciteren, om dan na "aanname" hun eigen opleiding te mogen betalen, om als ze dat doorlopen, hun eigen uniform, bedrijfs ID kaart en de jaarlijkse (wettelijk verplichte) simulator examens te moeten betalen, inclusief het vervoer er naartoe als het verblijf aldaar. (bv. ryanair) Nogmaals, mocht je werkelijk een vliegopleiding gaan doen, geloof nooit de verhalen van de scholen (er is en er zal de komende tijd geen tekort zijn aan piloten en als die er al is, is dat in landen waar een buitenlander geen grote kansen heeft om aan de bak te komen en tegen erg lage voorwaarden) en zorg voor een vangnet!!!! | |
Nobu | dinsdag 20 september 2011 @ 14:01 |
Je eigen typerating betalen, nog zoiets fraais inderdaad. ![]() | |
The_stranger | dinsdag 20 september 2011 @ 14:34 |
Vind eigenlijk je eigen sollicitatie al erg fraai.. En voor die typerating betaal je in sommige gevallen meer dan nodig, een mooie bron van inkomsten voor de vliegmaatschappij.. | |
Guitar93 | dinsdag 20 september 2011 @ 18:02 |
Ze naaien je dus eigenlijk. Dan ga ik toch LR doen. | |
The_stranger | dinsdag 20 september 2011 @ 19:51 |
De ene school naait wat harder dan de ander, maar de kansen op een goede baan zijn redelijk geslonken de laatste jaren. Een goede opleiding onder de riem voordat je een vliegopleiding gaat volgen is erg slim, dan heb je nog iets om die 1,5 ton terug te betalen in het geval van het niet vinden van een baan bij een vliegmaatschappij. | |
Boterbartje | woensdag 21 september 2011 @ 08:34 |
Als je een beetje opgelet had; vorige week kon je inschrijven bij BA voor een opleiding via hun bij Oxford of CTC voor 86.000 pond maar mét baangarantie waardoor je na je opleiding bij BA aan het werk kwam en dan de eerste 5 jaar ofzo je lening terugbetaald kreeg bovenop je loon ![]() Tevens: Lufthansa bremen Cathay cadet scheme Emirates cadet scheme Air lingus Er zijn wel aardig wat dingen nu met baangarantie. Binnen komen is moeilijk maar het proberen waard gezien de economische aard van de luchtvaart op dit moment ![]() OK GR GR p.s. Airwork.nl is inderdaad een goede bron; negeer gewoon die zure users, er zijn ook wel hulpvaardige leuke users ![]() |