abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:58:28 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_102799825
Bij het zien van die beelden wil ik direct weer m'n ticket naar Zweden boeken :D Vorig jaar lag er in december nog maar een centimeter of 30 :( zelfde als dat de temperatuur de hele week in minusgraden was :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_102799941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:58 schreef Dven het volgende:
Bij het zien van die beelden wil ik direct weer m'n ticket naar Zweden boeken :D Vorig jaar lag er in december nog maar een centimeter of 30 :( zelfde als dat de temperatuur de hele week in minusgraden was :')
ik wil heul geen sneeuw :')

ruilen?.. :D
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:16:05 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_102800185
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:04 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ik wil heul geen sneeuw :')

ruilen?.. :D
Nee, vind de 2100km naar waar wij zitten al veel :P Kom wel een keertje op visite per sneeuwscooter :D (als er genoeg sneeuw ligt :( )
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:16:57 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_102800203
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:04 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ik wil heul geen sneeuw :')

ruilen?.. :D
Hoe is het vrouwelijk schoon in Kiruna eigenlijk? Geldt daar het gezegde 'Je weet dat je in het noorden van Zweden bent wanneer de elanden mooier zijn dan de vrouwen' ook of? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_102800303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe is het vrouwelijk schoon in Kiruna eigenlijk? Geldt daar het gezegde 'Je weet dat je in het noorden van Zweden bent wanneer de elanden mooier zijn dan de vrouwen' ook of? :D
het is meer een "walrus" syndroom ofzo.. :')

Ze zijn nogal mollig. Wss vet reserves voor de kou.. :D

Neehoor maar in zuidzweden zijn ze mooier :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:23:08 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_102800331
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:21 schreef gogosweden het volgende:

[..]

het is meer een "walrus" syndroom ofzo.. :')

Ze zijn nogal mollig. Wss vet reserves voor de kou.. :D

Neehoor maar in zuidzweden zijn ze mooier :P
Was ik al bang voor ;( En die bergen make-up :D Is in het zuiden ook wel zo maar daar kan ik het nog wel van hebben O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_102800419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Was ik al bang voor ;( En die bergen make-up :D Is in het zuiden ook wel zo maar daar kan ik het nog wel van hebben O+
true.. :D
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:35:20 #38
45833 crew  Fogel
pi_102800590
Rond Voss, Noorwegen ligt nu de eerste sneeuw aldus http://www.nettavisen.no/vaer/article3246363.ece.
Verder komt de sneeuw in Midden-Noorwegen dit weekend aldus http://www.adressa.no/vaeret/article1706532.ece.

Gisteren in ieder geval al een flinke hagelbui gehad in Trondheim.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:42:57 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_102800796
pfff
Hagel hadden we gisteren ook al in NL ;)

Stelvio vorige week woensdag. Sneeuw lag er nog boven ongeveer 2600 meter. Temp ongeveer 15-18 graden

In Oostenrijk lag een paar dagen eerder op 2000 meter veel meer.
Resten van de hierboven genoemde sneeuwval een week eerder.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:08:41 #40
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_102801507
In grote delen van de Alpen valt nu tot en met maandag her en der 40 tot 100cm bij. de sneeuwgrens pendelt tussen de 1000 en 1500 meter. Momenteel sneeuw het in het zwarte woud op 1493 in ieder geval ook. Zelfs in de Harz ( 1000m ) is het morgen maar een graad of 1.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_102801594
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:35 schreef Fogel het volgende:
Rond Voss, Noorwegen ligt nu de eerste sneeuw aldus http://www.nettavisen.no/vaer/article3246363.ece.
Verder komt de sneeuw in Midden-Noorwegen dit weekend aldus http://www.adressa.no/vaeret/article1706532.ece.

Gisteren in ieder geval al een flinke hagelbui gehad in Trondheim.
vosss O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:13:37 #42
45833 crew  Fogel
pi_102801655
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

vosss O+
Wel met een sneeuwschep op pad gaan he, met al die sneeuw rond je :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_102801784
Ik woon er niet. Ik denk dat daar mijn roots liggen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:38:31 #44
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_102804083
Wat zou ik toch graag in de Alpen willen wonen zeg :) gisteravond op 1500m nog ruim 8 graden, groen en wat regen, inmiddels -2 en 10cm sneeuw.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_102844077
Winter 'daalt neer' in Alpen
Tal van verbindingswegen in de Zwitserse Alpen zijn zaterdag gesloten na hevige sneeuwval. De bergpassen Flüela, Furka, Gotthardt, Grimsel, Grote Sint-Bernhard, Klausen, Nufenen of Novena, Oberalp en Susten zijn dicht, berichtte zaterdag de Zwitserse automobielclub TCS. De sneeuwgrens is in Zwitserland gedaald naar 1200 meter hoogte. Daardoor ontstond bijvoorbeeld voor de Gotthardttunnel een lange file.

De sneeuwpret kan beginnen

Ook in Zuid-Duitsland is het dit weekeinde aanzienlijk kouder dan een paar dagen eerder. In München en omgeving werd het volgens de Duitse meteorologische dienst in 12 uur tijd 15 graden kouder. Donderdag was het er nog 'nazomers' met temperaturen van 23 graden Celcius. Aan het begin van dit weekeinde was het nog maar 7 graden.

bron
pi_102849819
Man doodgevroren in Polen

In het zuiden van Polen is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 64-jarige man doodgevroren. De man uit een dorp in de buurt van het wintersportoord Zakopane viel op weg naar zijn huis dronken in slaap, zo meldt de Poolse nieuwszender TVN24. Volgens de politie stierf de man door onderkoeling. Het gaat om het eerste slachtoffer door de kou deze herfst in Polen. De temperaturen lagen onder het vriespunt en er viel voor het eerst sneeuw in de regio. (dpa/lpb)

hln
pi_103074106
Veel sneeuw in de Noorse bergen.

De barometer staat op z’n handjes in het zuidelijk deel van Noorwegen. Het weerglas was vanochtend lokaal opgelopen tot 1039 hPa. Verder vielen de lage temperaturen op. Folldal mat -9,1 en Grotli -11,3º. De stralingsvorst zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de grote hoeveelheden sneeuw die recentelijk in de bergen zijn gevallen. Vooral in de provincies Sogn og Fjordane en in Oppland ligt al veel sneeuw. Gisteren meldde Stryn, gelegen op 1065 meter hoogte, 90 centimeter sneeuw: op 1600 meter is het sneeuwdek 100 centimeter dik. “Galdhøppigen Juvvasshøe (1894 meter) meldt een sneeuwhoogte van maar liefst 2 meter” bericht Oliver Oeckerath.

Jan Visser

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 14:02:06 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:31:56 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103171670
Morgenochtend naar Zweden. Tussen de lijn Stromsund Umea! Weer is er helaas nog niet best. 8 graden en regen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103171912
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:31 schreef Dven het volgende:
Morgenochtend naar Zweden. Tussen de lijn Stromsund Umea! Weer is er helaas nog niet best. 8 graden en regen :')
je bent net te laat, gisternacht is alle sneeuw weggesmolten :')
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:39:56 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103172010
quote:
4s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:37 schreef gogosweden het volgende:

[..]

je bent net te laat, gisternacht is alle sneeuw weggesmolten :')
Niet sneeuwscooteren dus :( maar misschien dat ik kan schaatsen, is me in Zweden nog nooit gelukt :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103172074
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet sneeuwscooteren dus :( maar misschien dat ik kan schaatsen, is me in Zweden nog nooit gelukt :D
zal je nog tegenvallen :P

9v/d10 keer ligt er een dik pak sneeuw op het ijs, wat er zelfs met temperaturen van -20 voor zorgt dat het ijs te dun kan zijn om op te schaatsen :7
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:48:31 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103172390
quote:
4s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:41 schreef gogosweden het volgende:

[..]

zal je nog tegenvallen :P

9v/d10 keer ligt er een dik pak sneeuw op het ijs, wat er zelfs met temperaturen van -20 voor zorgt dat het ijs te dun kan zijn om op te schaatsen :7
Ja maar sneeuw is er nu niet :P En het ijs te dun? Bij ons is het al bijna een meter dik aan het eind van de winter? :P Wel met een laag water van 30 cm erop met daarboven weer een dun laagje ijs. Erg tricky! Kan me nog wel een nat pak herinneren terwijl het -25 was en ik nog 2 uur naar huis moest sleeën met m'n sledehonden :') Toen was ik Zweden wel even zat :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103178284
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja maar sneeuw is er nu niet :P En het ijs te dun? Bij ons is het al bijna een meter dik aan het eind van de winter? :P Wel met een laag water van 30 cm erop met daarboven weer een dun laagje ijs. Erg tricky! Kan me nog wel een nat pak herinneren terwijl het -25 was en ik nog 2 uur naar huis moest sleeën met m'n sledehonden :') Toen was ik Zweden wel even zat :')
_O-

ik woonde eerst in het zuiden van Zweden (småland) dus dit is mijn eerste winter in het noorden. op dit moment ligt er in Kiruna nog geen ijs. Komt omdat het overdag meestal nog boven 0 is.
pi_103238364
Bulgarije kampt met sneeuwchaos

Hevige sneeuwval en windvlagen met orkaankracht hebben het verkeer in het oosten van Bulgarije grotendeels lam gelegd. De vroege intrede van de winter eiste ook een eerste mensenleven. Een 73-jarige man vroor dood in een afgelegen hut in het gebied rond Svilengrad.

Op een bergpas staan zes bussen met Roemeense toeristen stil, de sneeuw ligt er 60 centimeter hoog. In het Balkangebergte op het gelijknamige schiereiland zijn bijna alle passen versperd door omgevallen bomen en sneeuwbanken. Vele nationale wegen kunnen niet gebruikt worden en talrijke passagierstreinen houden het verkeer op. Meer dan 600 plaatsen zitten zonder stroom, aangezien de wind de stroomleidingen beschadigde. Een dertigtal dorpen moet het zonder water stellen.

De autoriteiten hebben sinds gisteravond ook niets meer gehoord van zes toeristen, onder wie twee kinderen, en twee reddingswerkers in het Balkangebergte onder Sliven. De stad werd geteisterd door een storm die bomen ontwortelde en omheiningen en zelfs daken optilde. (dpa/afp/svm)

hln
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:37:34 #55
8781 crew  Frutsel
pi_103363596
quote:
Dode bij zwaar onweer in Rome
Een zwaar onweer gevolgd door stortbuien heeft Rome vanochtend onder water gezet en minstens één dode geëist. Het slachtoffer is een ouderling die levenloos in zijn kelderwoning werd aangetroffen door de brandweer. Een persoon wordt vermist. Een deel van het metroverkeer moest stilgelegd worden, ook verscheidene bussen kunnen niet uitrijden omdat straten blank staan.

Beide metrolijnen van de Italiaanse hoofdstad ondervinden zware hinder door de wateroverlast: het metroverkeer op lijn B werd onderbroken tussen de haltes Rebibbia en Garbatella, dat is ongeveer de helft van de lijn. Op lijn A staan vier haltes onder water, waaronder die van Termini (centraal station van Rome). De haltes moesten gesloten worden.

Ook het busverkeer is verstoord. Tussen de heuvel van het Capitool en de Tiber staan voertuigen geblokkeerd in wat omschreven wordt als een "stadsmeer". Voetgangers werden evenmin gespaard: op sommige plaatsen zijn voetpaden volledig verdwenen onder het water
pi_103447333
Accuweather.com is er met hun winterverwachting :)

Vrij ontnuchterend voor de Benelux met een iets zachtere winter en minder sneeuw..

Link: http://www.accuweather.co(...)cast-20112012.asp%29
pi_103465057
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:25 schreef WeerServies het volgende:
Accuweather.com is er met hun winterverwachting :)

Vrij ontnuchterend voor de Benelux met een iets zachtere winter en minder sneeuw..

Link: http://www.accuweather.co(...)cast-20112012.asp%29
Ik hecht er weinig waarde aan, blijft een voorspelling.
Maar ze verwachten minder sneeuw als afgelopen jaar. In het kort gezegd een 'normale' winter.

Winter Forecast 2011-2012

OK, we have the official forecast here. You are going to be the first to see it. But in the next week we are going to release it on AccuWeather.com for all your friends that aren't paying for the pro site to see. So, without further adieu.
We are looking at a much different winter than we saw last year. Some of the highlights of last year include some very chilly air over most of the continent early in the year, from November through December. London saw an average temperature of 7.5 degrees below normal for the month of December, and remember all that snow too. We are not looking like we will see such a cold time this year. That harsh start to the year was from a strongly negative NAO as the cold air just kept coming from the Arctic and would not stop. This year, it looks like we will at least start with a near to slightly above normal NAO, which would show a ridge over western Europe and a trough over eastern Europe. Don't forget that when we do see a ridge over western Europe, we can see some much colder than normal temperature over parts of eastern Europe normally, and it looks like we will have this also. Last year we had some very wet weather over Greece and southeastern Europe. That looks to be at least slightly less than last year, but still a bit above normal for parts of the area. But combine that with the cold air we are expecting, and we will see some much more snow than normal.
But let's look closer at the forecast. We are looking at a weather pattern where we see a mean ridge of high pressure over western Europe and a trough digging over eastern Europe. With this trough digging into eastern Europe we are looking at seeing some chilly temperatures over the higher elevations of southeastern Europe, where the opposite will be seen over Spain and Portugal. In northeastern Europe, I had a bit of a tough decision. With the help of Paul Pastelok, our great long range leader, and Jason Nicholls who also does a lot of international forecasting, we are looking at some near to even above normal temperatures are with a blocking pattern trying to setup, especially early in the forecast. The block is from a combination of the lack of sea ice and also some strong trough off to the south, which will also lead to a stronger blocking pattern around. And as we get further into the winter, we are looking at some changes as temperatures try and get milder over some areas like into Italy and even the U.K. as the ridge of high pressure builds. We also try and lose the trough over southeastern Europe, but I think that by that time, enough cold and snow will be seen that even a complete reversal will not matter and it will still average above normal. Below is a graphic with our thinking for the winter across the continent. Also note the less snowfall than last winter area over the U.K. and Ireland. This is going to be a key as last year we saw so much snowfall in the London area. We may struggle to see even a few flakes this year in the air down to London.



Now, some of the big things to hit on this year will be some threats we could see over the continent from this type of pattern. Number one will be the significant snowfall and cold weather over southeastern Europe. Last year we had lots of rain and precip, but temperatures were so mild we struggled to see much snowfall. This year will see less in the way of precipitation, but we will see more cold air around. This trough is likely to last for the entire year, so this may be a big item to look at for the next several months. Number two will be the mild and dry air continuing over Spain and Portugal. If this does happen as we expect, any storms that move in over the U.K. and northern France could bring some stronger winds to the area, and if they do, it may make for a dangerous pattern as the winds could just spark some fires due to the dry weather really continuing. It has been one unrelenting year over that area for heat, and we expect that to continue. By the end of the winter, we get to number three, where we are looking at the ridge building over the area and some mild air pushing into parts of Germany, France, Italy and even farther north for the U.K. and Ireland. So, even though it may be a below normal start over eastern Italy and into Germany, this may quickly get erased by the end of winter with the mild air just flooding in. Either way, below are some images with the expectations for temperatures and precipitation. Remember, it is tough to say snowfall as it varies so greatly due to the water around and into the Alps. A hundred miles can literally mean the difference between all rain along the French Riviera to feet of snow in the higher elevations of the western Alps.
First the temperature departure...



And now the precipitation...



So, there you have it. Once the story is posted on AccuWeather.com I will link to it here as it has more in depth info for some things. But you got it here first.
Look global,
Forecast local


Accuweather

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 19:33:15 ]
pi_103528243
Kun je dit even vertalen :P
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:41:39 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103529387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:06 schreef Dagkaart het volgende:
Kun je dit even vertalen :P
Dat het bijna het tegenovergestelde van vorig jaar wordt :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103567828
Sneeuw dat omhoog valt, ben benieuwd
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')