abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101937413
Steeds vaker zie ik dat bedrijven gebruikers vragen om hun pagina te "Liken" op Facebook. Maar kan iemand vertellen wat voor commercieel voordeel dit heeft? :7

Heb er al naar gezocht maar zie naast één "Like" meer geen andere voordelen.
pi_101937426
Gratis exposure op profielen van andere mensen: reclame.
  woensdag 14 september 2011 @ 14:27:37 #3
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_101937444
Naamsbekendheid en kuddegedrag.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_101937472
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:27 schreef Errrwin het volgende:
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 14 september 2011 @ 14:29:51 #5
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101937508
Staat lekker hip en modern...
The more debt, the better
pi_101937529
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:27 schreef Errrwin het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:27 schreef MutedFaith het volgende:
Naamsbekendheid en kuddegedrag.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:29 schreef flyguy het volgende:
Staat lekker hip en modern...
Zo.

Tevens denk ik dat laatstgenoemde te vaak word gebruikt, dat zelfs de lokale klokkenboer in Goor al zijn eigen pagina heeft en er honderden, al niet duizenden likes verwacht. :P
pi_101937596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:30 schreef Chef_M het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zo.
Niet weten wat bedrijven met Socialmedia doen. :')
Ik weet het wel, maar vroeg me af of er ook andere commerciële voordelen naast reclame aanhingen.

Hoe zit het dan bijvoorbeeld met Coca-Cola en YouTube?

Vrijwel iedereen (ook de oudere generaties) kennen Coca-Cola, maar niet iedereen (lees: ouderen) kent YouTube.

Coca-Cola heeft op het moment van schrijven 34,171,495 likes, en YouTube 44,993,015. Zeggen deze getallen iets meer dan het aantal mensen dat op "Like" hebben geklikt. Of kan ik hieruit herleiden dat YouTube een beter marketing team heeft. :P
pi_101937663
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:32 schreef Floxcie het volgende:

[..]

Ik weet het wel, maar vroeg me af of er ook andere commerciële voordelen naast reclame aanhingen.

Hoe zit het dan bijvoorbeeld met Coca-Cola en YouTube?

Vrijwel iedereen (ook de oudere generaties) kennen Coca-Cola, maar niet iedereen (lees: ouderen) kent YouTube.

Coca-Cola heeft op het moment van schrijven 34,171,495 likes, en YouTube 44,993,015. Zeggen deze getallen iets meer dan het aantal mensen dat op "Like" hebben geklikt. Of kan ik hieruit herleiden dat YouTube een beter marketing team heeft. :P
Dat komt omdat je bijna nergens Coca Cola kan liken, terwijl je bij YT de mogelijheid heb om op elke pagina YT the liken. Zeg nou zelf, hoeveel mensen gaat naar cocacola.com en hoeveel naar YT.com per dag? ;) Daar zal het verschil inzitten.
  woensdag 14 september 2011 @ 14:35:44 #9
20758 Stringer
You have a nice day
pi_101937697
Voordeel voor bedrijf: reclame, sociale media bekendheid doet het altijd goed.

Voordeel voor Facebook: targeted advertising. Ze kunnen zien dat je net op een site met een like button bent geweest ---> targeted ad op FB vervolgens. Je hoeft niet eens meer te liken.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_101937783
Okay, bedankt voor de antwoorden. :)

Dacht dat Facebook net als YouTube misschien een partnerprogramma had waardoor bedrijven er iets mee kunnen verdienen. :P
pi_101937829
Vaak worden er ook prijzen verloot onder de likes en dan heb je vaak best een grote kans om te winnen (tenzij er natuurlijk 100000 likes zijn). Vorige week nog een Ipad2 gewonnen :D
pi_101938494
Om te beginnen heb je met een bedrijfspagina na 25 "likes" de mogelijkheid om een unieke naam / URL op Facebook vast te leggen, dan kun je dus "facebook.com/bedrijfsnaam" vastleggen. Tevens kan adverteren via Facebook erg recursief een balletje doen rollen; als iemand je pagina "liked", dan is dat zichtbaar in de timeline / newsfeed van alle vrienden van die persoon. Erg effectief om dingen onder de aandacht te kunnen brengen.

Social Media zijn gewoon hip, en kunnen goed (en vooral snel en goedkoop) ingezet worden als extra advertentiemiddel voor je bedrijf of product. Waar veel bedrijven de plank mis slaan, is dat ze Social Media als hét advertentiemiddel zien. Je moet het juist als extensie bovenop je bestaande middelen gebruiken.

Sterker nog, binnenkort gaat het schijnbaar helemaal je-van-het worden om zaken te doen / producten/diensten te verkopen via Facebook. :') Ik gebuik zelf ook Social Media om updates te posten over m'n applicaties en zo, maar houdt dat heel bescheiden en beperkt. Sommige bedrijven zitten de hele dag te Tweeten en zich schuldig te maken aan schaamteloze zelfpromotie via Facebook en LinkedIn. Daar krijgen mensen dus echt alleen maar de figuurlijke schijt van. :')
pi_101940811
Ik geloof ook dat het helpt bij je positionering in Google als je veel facebook likes hebt. Dat telt allemaal mee.
pi_101942232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:07 schreef gifkwal het volgende:
Ik geloof ook dat het helpt bij je positionering in Google als je veel facebook likes hebt. Dat telt allemaal mee.
Geloof je dat, of heb je daar ook enig steekhoudende argumenten voor?
pi_101942753
Gruwelijk irritant. Heel veel bedrijven organiseren "westrijden" waar je tegenwoordig alleen maar mee kan doen als je een facebookaccount hebt en hun bedrijf "liked"
Eerst denken, dan typen
pi_101944085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:43 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Geloof je dat, of heb je daar ook enig steekhoudende argumenten voor?
Ik heb dat wel eens gelezen, bijvoorbeeld hier. Maar heb het niet zelf getest of zo.
pi_101967277
Het voordeel van een like is uiteraard exposure op zijn of haar profiel en het is nog een manier om je klanten/fans aan je te binden met acties en updates.

Maar als je het hebt over het kopen van facebook likes dan ontgaat het mij geheel, aangezien de meeste van die accounts fake zijn en als ze dat niet zien dan zijn het vaak mensen met 5000+ likes ook van weinig waarde dus behalve het vergroten van een bedrijf zijn i-ego.
pi_101967424
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Piger het volgende:
Gruwelijk irritant. Heel veel bedrijven organiseren "westrijden" waar je tegenwoordig alleen maar mee kan doen als je een facebookaccount hebt en hun bedrijf "liked"
Zit me wel eens af te vragen hoe dat wettelijk gezien in elkaar steekt?

Mag je wel zomaar mensen dwingen om de voorwaarden van facebook te accepteren voordat ze mee mogen doen met de wedstrijd?
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 september 2011 @ 09:07:48 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101967456
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:05 schreef Daeron het volgende:

[..]

Zit me wel eens af te vragen hoe dat wettelijk gezien in elkaar steekt?

Mag je wel zomaar mensen dwingen om de voorwaarden van facebook te accepteren voordat ze mee mogen doen met de wedstrijd?
Waarom niet? Men hoeft toch niet mee te doen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101967470
Je gaat toch zelf met de voorwaarden van facebook akkoord? Niemand die jou dwingt lijkt mij zo, ook heeft het bedrijf geen plicht om de actie/wedstrijd voor iedereen toegankelijk te maken (op discriminatie gevallen na).
pi_101967493
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom niet? Men hoeft toch niet mee te doen...
Maar is het dan niet bv vergelijkbaar met de bonuskaart van de AH, dat iedereen recht heeft op de bonus, ongeacht of ze een kaart hebben of niet. Dat het dan ook zo is dat iedereen recht heeft op deelname aan de wedstrijd, ongeacht of ze facebook hebben of niet.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 september 2011 @ 09:12:27 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101967552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:09 schreef Daeron het volgende:

[..]

Maar is het dan niet bv vergelijkbaar met de bonuskaart van de AH, dat iedereen recht heeft op de bonus, ongeacht of ze een kaart hebben of niet. Dat het dan ook zo is dat iedereen recht heeft op deelname aan de wedstrijd, ongeacht of ze facebook hebben of niet.
Neuh... lijkt me niet, als jij graag mee wilt doen aan een wedstrijd, moet je de voorwaarden accepteren.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101967618
http://social-media-optim(...)or-twitter-follower/

quote:
In generating the report, ChompOn focused on the immediate next sale, which means that these numbers are low. That being said, they do provide a starting point in discussing the value of social actions.

Facebook Share: $14
Facebook Like: $8
Twitter Tweet: $5
Twitter Follow: $2
Het is $8 Waard!! In Nederland is een facebook like tussen de 2 en 3 euro waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')