Leuk verhaaltje, maar als je je interface goed ontwerpt is het totaal niet nodig om kennis te hebben. Geef een gemiddeld kind een iOS apparaat en hij zit binnen een minuut een spelletje te spelen.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:14 schreef Lamabal het volgende:
Kan niet wachten tot al die mensen windows 8 krijgen. Al die mensen die al amper weten hoe je met een computer moet omgaan. Als ze dan al enig kennis hebben over windows 7 is dat in windows 8 al weer weggegooid.
Here comes trouble
Tweakers zei wel dat ej de oude interface gewoon terug te halen is. Dus dat is al beter. Maar vergeet niet dat oudere mensen moeilijk dingen leren. Die zijn a-technisch en die zitten bij het eerste dingetje al vast en hebben gelijk paniek.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:35 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, maar als je je interface goed ontwerpt is het totaal niet nodig om kennis te hebben. Geef een gemiddeld kind een iOS apparaat en hij zit binnen een minuut een spelletje te spelen.
Dat gezegd hebbende denk ik dat MS hier de verkeerde weg mee inslaat en iedere PC als een tablet probeert te behandelen. Ook als poweruser ben ik niet blij met deze versimpelde interface zonder tenminste de mogelijkheid te hebben deze meuk uit te schakelen. Productiviteits-technisch lijkt Metro me erg onhandig.
Je kunt de oude desktop terughalen, maar deze draait als applicatie bovenop Metro, en als je bijvoorbeeld start aanklikt zit je direct in het Metro-menu. Het oude startmenu is foetsie.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:47 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Tweakers zei wel dat ej de oude interface gewoon terug te halen is. Dus dat is al beter. Maar vergeet niet dat oudere mensen moeilijk dingen leren. Die zijn a-technisch en die zitten bij het eerste dingetje al vast en hebben gelijk paniek.
Jammer dat ze nu weer moeten uitkomen met windows 8. Ben aardig tevreden met windows 7 nu
proestquote:Op woensdag 14 september 2011 12:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Zojuist geïnstalleerd op een oude Compaq machine met Pentium 4 cpu en 1GB werkgeheugen.
Het werkt verschrikkelijk snel. Zelfs Office 2010 is een eitje.
Heel erg tevreden over de snelheid, vooral in IE 10 en Windows explorer.
Ik vind het geen uitdaging om op een I7 pc te gaan installeren. Dat het daar werkt beschouw ik als vanzelfsprekend.quote:
Zie deze post van Scott Hanselman: https://www.facebook.com/(...)l-ha/276306025732888quote:Op woensdag 14 september 2011 12:21 schreef Toryu het volgende:
Het het eenvoudig als dual boot te installeren, zoals bv hoe dat met ubuntu gaat? Ben eerlijk gezegd nogal sceptisch over Metro, omdat het zo gericht is op touchscreen. Ben bang dat dit ten koste gaat van de productiviteit met muis/keyboard. Maar wil het best eens proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |