abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_101925230

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van 's nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.


De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 21:30 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:
1. Timmmmm Profiel | History | Fotoboek
2. Peter Profiel | History | Fotoboek
3) Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek
4) Lutte Profiel | History | Fotoboek
5) gewoonfaye Profiel | History | Fotoboek
6) AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek
7) Cablegunmaster Profiel | History | Fotoboek
8) honkeytonk Profiel | History | Fotoboek
9) liesje1979 Profiel | History | Fotoboek
10) TheVulture Profiel | History | Fotoboek
11) Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek
12) IJsdraakje Profiel | History | Fotoboek
13) Theatermama Profiel | History | Fotoboek BOM
14) AchJa Profiel I History I Fotoboek
15. Maarten-Pieter Profiel | History | Fotoboek
16. tdrone Profiel | History | Fotoboek
17. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek
18. MaJo Profiel | History | Fotoboek
19. CaLeX Profiel | History | Fotoboek TWEELING
20. De_boswachter Profiel | History | Fotoboek
21. Etcetera Profiel | History | Fotoboek MAFFIA
22. charmed_angel Profiel | History | Fotoboek
23. Lindytje Profiel | History | Fotobooek
24. PatriQue89 Profiel | History | Fotobooek
25. Antebella Profiel | History | Fotobooek
26. blessed19 Profiel | History | Fotobooek
27. EllaN Profiel | History | Fotoboek DORP
28. Sheepcidus Profiel | History | Fotoboek
29. tripack Profiel | History | Fotoboek
30. Knetterkrankjorum Profiel | History | Fotoboek

Als je dus kills doorgeeft via PM, aan BEIDE spelleiders PM'en..Gebeurt dit niet, dan geldt jouw rol die dag/nacht niet!
PM Lynda en Bart link

Spelleiders deze ronde: Bartjebart en Lynda

Belangrijke posts:
Burgemeesterverkiezingen
Nacht 1

HUUUUUUUUH, WAT IS DEZE?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartjebart op 14-09-2011 22:12:49 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_101925255
De stemming tot nu toe:

liesje1979 (3) AchJa, MaJo, EllaN
charmed_angel (0)
gewoonfaye (1) Knetterkrankjorum
CaLeX (3) blessed, Peter, TV
Roger_Epiales (4) tdrone, Etcetera, Maarten-Pieter, de_boswachter
MaJo (6) liesje1979, AlbinoBambi, Puntenslijpsel, Timmmmm, CaLeX, Sheepcidus
de_boswachter (0)
Theatermama (0)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 14 september 2011 @ 00:36:03 #3
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101925259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat kan ik niet eens als grapje over mijn lippen verkrijgen :o Niemand komt aan Noa :( :')

En bedankt voor de katstemmen *O*
het is een heel lief katje hoor :* :Y
Wat doe ik hier?
pi_101925265
MaJo, wat een schatje!!!! O+ Ik ben gek op katten. :D

Ok, nu écht slapen. Tot morgen!
pi_101925325
;( ik ga morgen stemmen :)
pi_101925327
ik ben ook dol op poezen, heb zelf ook 3 dames, maar dat maakt mij nog geen goede burgemeester
Niet naar wat men is wordt men beoordeeld, maar naar wat men schijnt
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 00:39:17 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101925355
Bedankt allemaal, ze is ook heel lief O+

En theatermama, het maakt me geen goede burgemeester dat ik een kat heb maar ik zweer op haar dat ik geen maffia ben. Dat doe jij niet _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_101925458
Ik zweer ook op Majo's kat dat ik geen maffia ben :Y
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 14 september 2011 @ 00:45:33 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_101925565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:42 schreef Sheepcidus het volgende:
Ik zweer ook op Majo's kat dat ik geen maffia ben :Y
Als je valselijk zweert op majo's kat, maken we geen babipangang van de kat, maar durum van jou. Dat je het even weet.
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 00:46:44 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101925598
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je valselijk zweert op majo's kat, maken we geen babipangang van de kat, maar durum van jou. Dat je het even weet.
Inderdaad ja :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 14 september 2011 @ 00:48:02 #11
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_101925634
Ik houd niet van durum
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 00:49:22 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101925675
quote:
9s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:48 schreef Sheepcidus het volgende:
Ik houd niet van durum
Ik ook niet :N En al helemaal niet als het van mens is gemaakt _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_101926058
ik heb net deel 42 terug gelezen


man wat was ik newb daar :')
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 01:09:21 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101926147
quote:
99s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:05 schreef CaLeX het volgende:
ik heb net deel 42 terug gelezen

man wat was ik newb daar :')
Waarom is er eigenlijk een nieuwe nummering gekomen?

Ik ga even teruglezen, zie dat ik toen ook meedeed :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 14 september 2011 @ 01:10:52 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_101926193
Ik ook, of was dat mijn ziekenhuisperiode?
Laffe huichelaar
pi_101926299
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:10 schreef timmmmm het volgende:
Ik ook, of was dat mijn ziekenhuisperiode?
Dat was nog voor je ZHperiode.

Mijn 2de ronde, nadat ik de eerste ronde het dorp uit winnende positie had laten verliezen (lees ik werd als rechercheur anaal verkracht door hara)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 01:22:42 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101926417
Wie was uiteindelijk nou de laatste maffia, ik heb het gevoel dat ik dat was? :D

En ik zie dat sheep ook al meedeed, dacht dat het een newbie was :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 14 september 2011 @ 01:26:09 #18
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_101926488
Mensen die waarde hechten aan hetgeen waar ze bij een online spel op zweren _O-.

Ik stem op liesje omdat die BM dient te worden. Altijd actief enzo bladiebla.

##vote liesje

liesje1979 (4) AchJa, MaJo, EllaN, Erik
charmed_angel (0)
gewoonfaye (1) Knetterkrankjorum
CaLeX (3) blessed, Peter, TV
Roger_Epiales (4) tdrone, Etcetera, Maarten-Pieter, de_boswachter
MaJo (6) liesje1979, AlbinoBambi, Puntenslijpsel, Timmmmm, CaLeX, Sheepcidus
de_boswachter (0)
Theatermama (0)
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 14 september 2011 @ 01:27:14 #19
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_101926502
En voor de mensen die het verdacht vinden dat ik nu pas stem, ik was een avondje naar de film en drankjes doen daarna.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 01:29:50 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101926559
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:27 schreef Tha_Erik het volgende:
En voor de mensen die het verdacht vinden dat ik nu pas stem, ik was een avondje naar de film en drankjes doen daarna.
Jij bent sowieso verdacht _O-

En dat jij nou niet van katten houdt betekent niet dat mijn zweeractie niets betekent :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 14 september 2011 @ 01:30:16 #21
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101926570
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:27 schreef Tha_Erik het volgende:
En voor de mensen die het verdacht vinden dat ik nu pas stem, ik was een avondje naar de film en drankjes doen daarna.
je had al 2 stemmen voor het burgemeesterschap totdat gezegd werd dat jij helemaal niet in de running was :D :P
Wat doe ik hier?
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 01:30:59 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_101926584
Ik ga slapen :z
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 14 september 2011 @ 01:31:11 #23
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_101926589
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:30 schreef tdrone het volgende:

[..]

je had al 2 stemmen voor het burgemeesterschap totdat gezegd werd dat jij helemaal niet in de running was :D :P
Ik heb het teruggelezen. Misschien is het wel lachen als ik me verkiesbaar stel :').

liesje1979 (4) AchJa, MaJo, EllaN, Erik
charmed_angel (0)
gewoonfaye (1) Knetterkrankjorum
CaLeX (3) blessed, Peter, TV
Roger_Epiales (4) tdrone, Etcetera, Maarten-Pieter, de_boswachter
MaJo (6) liesje1979, AlbinoBambi, Puntenslijpsel, Timmmmm, CaLeX, Sheepcidus
de_boswachter (0)
Theatermama (0)
Tha_Erik (0)
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  One tough cookie woensdag 14 september 2011 @ 01:32:07 #24
169210 liesje1979
pi_101926604
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jij bent sowieso verdacht _O-

En dat jij nou niet van katten houdt betekent niet dat mijn zweeractie niets betekent :D
Ik had ook wel even mijn bedenkingen bij hoe makkelijk je de stemmen opeens binnenhaalde, bijna alsof ze een reden zochten om op jou te stemmen. :@

Er gaan trouwens nog geen alarmbellen af bij Erik hier, maar dat zegt niet zoveel. :D
  woensdag 14 september 2011 @ 01:32:19 #25
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101926609
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:31 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik heb het teruggelezen. Misschien is het wel lachen als ik me verkiesbaar stel :').

liesje1979 (4) AchJa, MaJo, EllaN, Erik
charmed_angel (0)
gewoonfaye (1) Knetterkrankjorum
CaLeX (3) blessed, Peter, TV
Roger_Epiales (4) tdrone, Etcetera, Maarten-Pieter, de_boswachter
MaJo (6) liesje1979, AlbinoBambi, Puntenslijpsel, Timmmmm, CaLeX, Sheepcidus
de_boswachter (0)
Theatermama (0)
Tha_Erik (0)
veel succes jah :')
Wat doe ik hier?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')