Zeker weten dat dit niet gaat krassen?quote:
Kijk, dit is goed om te weten, aangezien ik zelf ook de nodige antraciet voegen heb. Je zegt dat cementsluier in jouw geval met HG niet meteen weg was. Was dat met alleen water wel het geval dan? Ik had het idee dat sluier nogal hardnekkig was.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:38 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden een nieuwe tegelvloer gelegd, donkere tegels met antraciet voegen.
Een fles van HG cementsluierverwijderaar gehaald en een proefstukje gedaan, met een droge doek nawrijven.
Antraciet voegen sloegen wit uit.
Daarna een proefstukje gedaan met heet water en een droge doek nawrijven.
Ik was met heet water veel vlugger klaar.
Hoewel HG veel goede producten heeft, zou ik voor heet water gaan, omdat de cementsluier in mijn geval niet meteen weg was.
Ik had sneller effect met heet/lauw water als met hg.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zeker weten dat dit niet gaat krassen?
[..]
Kijk, dit is goed om te weten, aangezien ik zelf ook de nodige antraciet voegen heb. Je zegt dat cementsluier in jouw geval met HG niet meteen weg was. Was dat met alleen water wel het geval dan? Ik had het idee dat sluier nogal hardnekkig was.
Moet ik me trouwens voorstellen dat ik minuten per tegeltje kwijt ben, met ontzettend veel kracht zetten, of is 'afnemen' voldoende om het weg te krijgen?
je kunt beter met een droge doek beginnen volgens mij, scheelt een hoop nawerk, en trouwens ik heb ook antraciet voegenquote:Op woensdag 14 september 2011 12:32 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik had sneller effect met heet/lauw water als met hg.
Eigenlijk moet je het losweken met een vloeistof, en dan vooral met een droge doek afnemen.
De droge doek is het belangrijkste.
Dat zal idd een hoop schelen.quote:Op woensdag 14 september 2011 12:33 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
je kunt beter met een droge doek beginnen volgens mij, scheelt een hoop nawerk, en trouwens ik heb ook antraciet voegen
Er zijn idd tips om cementsluier te voorkomen, maar TS zijn tegelwerk is al gedaan...quote:Op woensdag 14 september 2011 14:25 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb zelf mijn badkamer betegelt en het is gewoon luiheid van de tegelzetters dat ze je opschepen met een cementsluier
als ze iets beter hun werk zouden doen dan had je helemaal geen sluier gehad...
Kick je terug naar KLBquote:Op woensdag 14 september 2011 14:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Je bent zelf een cementsluier
Ik heb twee badkamers mogen poetsen met een schuursponsje om de cementsluier te verwijderen en die hebben beiden geen krassen.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zeker weten dat dit niet gaat krassen?
[..]
Kijk, dit is goed om te weten, aangezien ik zelf ook de nodige antraciet voegen heb. Je zegt dat cementsluier in jouw geval met HG niet meteen weg was. Was dat met alleen water wel het geval dan? Ik had het idee dat sluier nogal hardnekkig was.
Moet ik me trouwens voorstellen dat ik minuten per tegeltje kwijt ben, met ontzettend veel kracht zetten, of is 'afnemen' voldoende om het weg te krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |