abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101920545
Vorige week is mijn nieuwe woning betegeld. Nu heb ik cementsluier op de wanden en vloeren zitten. Volgens de tegelzetter kon ik de wandtegels met de groene kant van een schuurspons en het goedje R55 verwijderen. Mijn vloertegels in de grotere ruimtes zouden zelfs met de schrobmachine kunnen.

Hij zou de expert moeten zijn, maar dit klinkt me toch wat te grof in de oren. Ik wil niet alles bekrast hebben voor ik er woon. Terechte zorgen, of volledig verantwoord?
pi_101920658
Bij ons ging het weg na gewoon een paar keer afnemen met een sopje. Is niks aan poespas bij komen kijken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101920871
Anders HG spul. Hebben ze speciaal spul tegen cementsluier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Milf dinsdag 13 september 2011 @ 23:05:02 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101921367
Schuursponsje is prima hoor. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_101922493
Heet water moet genoeg zijn. :)
  FOK!fotograaf dinsdag 13 september 2011 @ 23:36:10 #6
17893 Forno
pi_101922804
HG heeft cementsluierverwijderaar. Aanlengen met water, aanbrengen met zwabber en doekje voor de wanden, laten inwerken en eraf schrobben.
pi_101929598
Ik heb 4 maanden geleden een nieuwe tegelvloer gelegd, donkere tegels met antraciet voegen.
Een fles van HG cementsluierverwijderaar gehaald en een proefstukje gedaan, met een droge doek nawrijven.
Antraciet voegen sloegen wit uit.

Daarna een proefstukje gedaan met heet water en een droge doek nawrijven.

Ik was met heet water veel vlugger klaar.

Hoewel HG veel goede producten heeft, zou ik voor heet water gaan, omdat de cementsluier in mijn geval niet meteen weg was.
pi_101931230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:05 schreef nikky het volgende:
Schuursponsje is prima hoor. :)
Zeker weten dat dit niet gaat krassen?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:38 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden een nieuwe tegelvloer gelegd, donkere tegels met antraciet voegen.
Een fles van HG cementsluierverwijderaar gehaald en een proefstukje gedaan, met een droge doek nawrijven.
Antraciet voegen sloegen wit uit.

Daarna een proefstukje gedaan met heet water en een droge doek nawrijven.

Ik was met heet water veel vlugger klaar.

Hoewel HG veel goede producten heeft, zou ik voor heet water gaan, omdat de cementsluier in mijn geval niet meteen weg was.
Kijk, dit is goed om te weten, aangezien ik zelf ook de nodige antraciet voegen heb. Je zegt dat cementsluier in jouw geval met HG niet meteen weg was. Was dat met alleen water wel het geval dan? Ik had het idee dat sluier nogal hardnekkig was.

Moet ik me trouwens voorstellen dat ik minuten per tegeltje kwijt ben, met ontzettend veel kracht zetten, of is 'afnemen' voldoende om het weg te krijgen?
pi_101931358
ik heb afgelopen week buina 100m2 schoon lopen maken, met een schuurspons lauw water, scheutje amoniak en scheutje groene zeep.

eerst met een droge doek de hele vloer en wand geboend, hierdoor kwam t mooi los, daarna met de schuurspons alles geschrobt (wat een werk :) ) en een dag erna met een zwabber er overheen en het ziet er nu perfect uit!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_101934073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:49 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Kijk, dit is goed om te weten, aangezien ik zelf ook de nodige antraciet voegen heb. Je zegt dat cementsluier in jouw geval met HG niet meteen weg was. Was dat met alleen water wel het geval dan? Ik had het idee dat sluier nogal hardnekkig was.

Moet ik me trouwens voorstellen dat ik minuten per tegeltje kwijt ben, met ontzettend veel kracht zetten, of is 'afnemen' voldoende om het weg te krijgen?
Ik had sneller effect met heet/lauw water als met hg.
Eigenlijk moet je het losweken met een vloeistof, en dan vooral met een droge doek afnemen.
De droge doek is het belangrijkste.
pi_101934110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:32 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ik had sneller effect met heet/lauw water als met hg.
Eigenlijk moet je het losweken met een vloeistof, en dan vooral met een droge doek afnemen.
De droge doek is het belangrijkste.
je kunt beter met een droge doek beginnen volgens mij, scheelt een hoop nawerk, en trouwens ik heb ook antraciet voegen :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_101934353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:33 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

je kunt beter met een droge doek beginnen volgens mij, scheelt een hoop nawerk, en trouwens ik heb ook antraciet voegen :)
Dat zal idd een hoop schelen.
Goede tip!

Ik was trouwens een paar minuten per tegel kwijt, maar wellicht RanTheMan niet?
  FOK!fotograaf woensdag 14 september 2011 @ 13:14:55 #13
17893 Forno
pi_101935208
Zoals gezegd gaat het met HG cementsluierverwijderaar prima zolang je je aan de verwerkingsvoorschriften houdt. Uitslag van voegwerk is of niet aan de voorschriften gehouden (te lang laten intrekken of te weinig verdunt bijvoorbeeld) of brak voegwerk.
pi_101937254
HG kan prima helpen afhankelijk van de hoeveelheid cementsluier.

Over de voegen:
Ik heb HG zelf gebeld, omdat mijn teststukje voeg van antraciet naar grijs is verkleurd, en HG vertelde mij dat dat altijd mogelijk is omdat HG agressief ( bijtend ) spul is.

Op de voorkant van de verpakking staat "tast voegen niet aan" en daar wordt volgens HG mee bedoelt dat de voegen niet oplossen, scheuren, of iets dergelijks.

Op de achterkant van de verpakking staat dat "de kleur van de voeg iets lichter kan worden."

Dus onafhankelijk van de verwerkingsvoorschriften of whatever, kan de voeg iets lichter worden.

Coelho: Volg het advies op van RanTheMan door het met met een schuurspons lauw water, scheutje amoniak en scheutje groene zeep te werken.

Het is goedkoper en werkt naar mijn mening beter.

Maar ook hier eerst een proefstukje doen!
pi_101937293
lol ik dacht cement luier, dus ik plaatje zoeken via google op cement luier ,
en gewoon niks vinden he. alleen maar over cement sluier.
dat was wel weer een domper..
pi_101937297
En ik heb op de nieuwbouw tegelzetters ook nooit met HG zien lopen, maar altijd op RanTheMan z'n manier...
pi_101937362
ik heb zelf mijn badkamer betegelt en het is gewoon luiheid van de tegelzetters dat ze je opschepen met een cementsluier :')
als ze iets beter hun werk zouden doen dan had je helemaal geen sluier gehad...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101937421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:25 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb zelf mijn badkamer betegelt en het is gewoon luiheid van de tegelzetters dat ze je opschepen met een cementsluier :')
als ze iets beter hun werk zouden doen dan had je helemaal geen sluier gehad...
Er zijn idd tips om cementsluier te voorkomen, maar TS zijn tegelwerk is al gedaan...
pi_101937423
Je bent zelf een cementsluier
pi_101937475
quote:
15s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Je bent zelf een cementsluier
Kick je terug naar KLB 6.gif
pi_101937716
AZIJN!

Dat hg spul is tuig. Gewoon de muren eerst doen met een doek met pure schoonmaakazijn, even laten inwerken, goed afspoelen en nadrogen.
Vloer schrobben ook weer met pure azijn, ook weer laten weken, naspoelen en drogen (gelukkig heb ik een waterstofzuiger welke onmisbaar is bij zo'n klus)
Wellicht alle handelingen nog een keer herhalen en zéker goed naspoelen.
Heb hier oo de grijze vloer van ca 50 m2 zo'n 8 flessen azijn verbruikt maar de vloer is schoon en de voegen niet aangetast.

Succes!
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Milf woensdag 14 september 2011 @ 15:54:11 #22
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101940355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:49 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Ik heb twee badkamers mogen poetsen met een schuursponsje om de cementsluier te verwijderen en die hebben beiden geen krassen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_101942071
warm water en schoonmaakazijn. Een paar keer dweilen en het was weg.
Ik dweil nog steeds met schoonmaakazijn omdat ik dat het mooiste schoon vind worden.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:13:46 #24
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_101973741
Schoonmaakazijn is idd geweldig spul!

Echter, het werkt natuurlijk alleen bij een grauwsluier door het voegen (kalkbasis). Als de sluier van TS idd cement is, werkt het niet.

@TS als het wel door het voegen is: bij mij werkte het stkken beter dan HG. Daarbij is het spotgoedkoop.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_102026282
Dat was precies bij ons het probleem Error, vloerenboer had door een ongeluk met zagen vd tegels (scherf in zijn pols vlakbij de hoofdader, auwa) een invaller gestuurd voor het voegen en die heeft, om het netjes te zeggen: de boel en dus de vloer zwaar verkloot. (was een maatje van de betreffende "patient" met geen moer verstand van voegen maar dat wisten wij toen niet, toen nog niet nee ;(
Uiteindelijk heeft een prof. vloerenrenigingsbedrijf redding gebracht op kosten van eerdergenoemde maar algemeen geldt: azijn is geweldig onder normale omstandigheden dan, ook hiet ging het ergste er mee af.
Maar een goede vloerenheld levert tegels dusdanig op dat er geen sluier te bekennen is, onze badkamer hoefde ik enkel maar een lapje te geven omdat de monteur na het voegen direkt met heeeeeeeeeeel veel water had nagespoeld en zo hoort het ook.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')