tja, nooit interesse gehad in taal, en er 7 jaar niks meer mee gedaan @ onderwijs in Nederlands. Dan ga je het wel even wat moeilijker hebben om er weer in te komen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:26 schreef Aresdreams het volgende:
gefeli dean, ouwe snaren plukker
ik kan wel een taalnazi gebruiken zo ongeveer... mijn Nederlands zuigt, en wil er toch wel een goed punt voor halen...
Ik ben niet zo goed in zelf dingen schrijven helaasquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nog geen serenade voor d'r geschreven?
Ik heb al zo'n 11 jaar geen Nederlands meer gehad, maar ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan je eigen taalquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
tja, nooit interesse gehad in taal, en er 7 jaar niks meer mee gedaan @ onderwijs in Nederlands. Dan ga je het wel even wat moeilijker hebben om er weer in te komen.
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter. Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik somsquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n 11 jaar geen Nederlands meer gehad, maar ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan je eigen taalJe spreekt, schrijft en leest het dagelijks. (en dan spreek ik ook nog eens heel vaak Limburgs ook)
Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen. Een aantal kennissen van me leest vrij regelmatig een boek maar hun spelling en taalgevoel is nog steeds om te janken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter.
Is het niet zo dat je juist veel meer op je spelling gaat letten en de fouten die je anders ook al maakte je nu alleen maar meer opvallen?quote:Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik soms
Man, ik heb een schijthekel aan boeken lezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter. Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik soms
Gewoon vaak doen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed in zelf dingen schrijven helaas. Anders zou ik dat wel doen ja
ik improviseer wel vaak enzo, maar ik hou me niet echt aan toonladders enzoquote:
1: D'OH @ mezelf quoten...quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n 11 jaar geen Nederlands meer gehad, maar ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan je eigen taalJe spreekt, schrijft en leest het dagelijks. (en dan spreek ik ook nog eens heel vaak Limburgs ook)
ik lees genoeg boeken, maar grotendeels allemaal in het Engels.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter. Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik soms
Toonladders zijn overrated, gewoon doen wat goed voelt/klinkt, de rest komt later wel.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:34 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ik improviseer wel vaak enzo, maar ik hou me niet echt aan toonladders enzo
mjah dat doe ik nu ook altijdquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:42 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
1: D'OH @ mezelf quoten...
2: Het dagelijks gebruik is opzicht niet zo moeilijk, maar het daadwerkelijk foutloos doen zoals aangegeven in het lesboek valt toch best tegen. Zo kan ik mezelf best betrappen op wat fouten ten opzichte hoe ze het zouden willen zien (denk ik, en ze is in deze me opleiding).
[..]
ik lees genoeg boeken, maar grotendeels allemaal in het Engels.
[..]
Toonladders zijn overrated, gewoon doen wat goed voelt/klinkt, de rest komt later wel.
Maar die moet je dan juist weer in het Engels lezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:06 schreef Iemand91 het volgende:
Gewoon de goede boeken lezen![]()
Na aanleiding van een film die ik vannacht keek maar 'ns een Stephen King kopen misschien...
Klopt, maar dan moet je dus de juiste NL-boeken kiezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die moet je dan juist weer in het Engels lezen
Welke film trouwens?
Bordewijkquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je dus de juiste NL-boeken kiezen
Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je dus de juiste NL-boeken kiezen
Erg goede rol van River Phoenix.quote:Stand by me (1986); zit nu alweer allerlei achtergrondinformatie over te zoeken; en daar kom je heel wat van tegen.
Klopt, Stephen King: Different Seasons (1982), The Body.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden.
[..]
Erg goede rol van River Phoenix.
De film is als ik het goed heb gebaseerd op een kort verhaal, ik weet alleen zo niet uit welke bundel bundel het komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |