Sinds een jaar ongeveer ben ik bezig met lange afstand wandelen/lopen. Ik ben daarmee begonnen omdat we met wat vrienden mee wilden doen met de kennedymars van Someren. We zijn daarvoor serieus gaan trainen en ik heb hem als enige wèl uitgelopen en ook nog in een mooie tijd. Ik heb het ervaren als zwaar, maar heb eigenlijk weinig klachten gehad. Alleen mijn voeten deden pijn en mijn linker knie omdat ik anders ben gaan lopen omdat ik dacht dat ik 10km voor de finish een blaar had (bleek achteraf niet zo te zijn)
Sinds de mars, begin juli ben ik eigenlijk gestopt met lopen omdat er vakantie en van allerhande andere dingen doorheen kwamen.
Nou wil het geval dat ik door wil gaan met lopen. En ik heb me als doel gesteld om volgend jaar de 4daagse van Nijmegen uit te lopen. 4x50km dus.
Ook wil ik eigenlijk weer gaan fietsen/mountainbiken, om mijn benen te trainen. Nu fiets ik eigenlijk alleen iedere dag 2x 20 minuten naar het station en terug om op school te komen. Ik heb mijn mounainbike nu uit de schuur getrokken, want die is ongeveer 7 jaar niet gebruikt.
Ik zit er ook over te denken om eens in de week te gaan hardlopen. Allemaal in het teken van conditie, uithoudingsvermogen en beenspieren.
Het is echt niet de bedoeling dat ik volgend jaar de benen van een professionele atleet heb, maar ik wil de 4daagse wel wat makkelijker lopen dan de kennedymars. En ik zou het fijn vinden om in het dagelijks leven wat meer uithoudingsvermogen en conditie te hebben.
Nou heb ik gehoord dat je problemen kunt krijgen als je zowel gaat trainen op de fiets als met (hard)lopen. Je zou je spieren anders gebruiken.
Kan iemand me vertellen wat voor problemen ik kan verwachten, waarom ze kunnen optreden en belangrijker nog, hoe ik ze kan voorkomen. Ik ben zelf nogal een noob wat betreft sporten.