![image001.jpg]()
Beste users van het mooiste subforum van het grootste forum van Nederland, het FOK!forum.
Ik wil graag een probleem én een oplossing ter sprake brengen.
Het probleem:Zoals velen van jullie weten, en dan vooral de mensen die hier al langer meegaan, is dat steeds meer users kwantiteit boven kwaliteit verkiezen. Door deze instelling gaat de kwaliteit van ONZ echter achteruit. Het doet mij pijn in mijn hart om dit allemaal aan te zien, zonder wat eraan te kunnen doen. Dat frustreerde mij, dat frustreerde mij zo erg, dat ik een plan heb bedacht. Dit plan heb ik met enkele, in mijn ogen goede,Onzin users besproken en we waren het er snel over eens. Dit is een goed plan met kans van slagen mits iedereen zijn best doet.
De verhouding van Onzin users ligt ongeveer op 20% leuke, toffe users, en 80% slechte kloons, trolls en kleine jochies. Je zou dan geneigd zijn te zeggen dat 20% van de posts in Onzin ook leuk is. Dat is niet het geval. De 80% stomme users post in verhouding veel meer, dus ongeveer 5-10% van de posts in Onzin is tegenwoordig vermakelijk. Dat percentage moet stijgen. Het is alleen maar aan het dalen, en dat moeten wij stoppen. Als dit getal blijft dalen zal er spoedig niks meer leuks zijn aan Onzin voor je Leven. Dat kan ik je garanderen.
Mijn idee:Ik kan niet toekijken zonder iets te doen, mijn vingers begonnen te jeuken en nu heb ik een plan op papier gezet. Het gaat in grote lijnen als volgt:
We openen een Onzin II. Dit wordt een half besloten subforum. Iedereen kan het forum lezen, maar slechts enkele users mogen erin posten. Je moet het verdienen om erin te mogen. Je kan ook zo weer uit het forum gezet worden, als je niet goed meepost. Je hoeft ook helemaal niet veel te posten, als het maar leuk is wat je post en je daadwerkelijk iets toevoegd.
Als Onzin II begint, zullen 20 users ongeveer toegang hebben. Dan zijn ongeveer alle kwaliteitsusers uit Onzin I en zitten in Onzin II. Alle baggeraars die in Onzin I zitten, zullen zien hoe leuk het is in Onzin II en zullen daar ook willen mee posten. Daardoor gaan ze beter op hun posts letten, zodat ze uiteindelijk in Onzin II mogen. Dan gaat dus de kwaliteit van Onzin I omhoog omdat iedereen in Onzin II wil komen.
In Onzin II zal de kwaliteit al hoog liggen, dus zullen beide Onzin forums na ongeveer een jaar op hetzelfde niveau liggen, en kunnen we ze weer samenvoegen. Zo heb je in één jaar tijd de kwaliteit zeer omhoog gehaald en betere users in de subfora.
2 plaatjes ter verduidelijking:![ZPG9o.jpg]()
Regels voor Onzin II:• Lemmingen mogen, als ze inventief en toevoegend zijn. Als je lemmingen maakt alleen voor de lemming wordt je naar Onzin I teruggezet.
• Bagger wordt níet getolereerd. Na eerste baggertopic een week voorwaardelijk, bagger je in die week nóg een keer wordt je terug gezet naar Onzin I en moet je weer vechten voor je plaats in Onzin II.
• Geen standaard reacties zoals 450 grappen, TS faalt of overmatig gebruik van de emo.gif.
• Voor de rest gelden dezelfde regels als in Onzin I
Nu zullen de moderators en admins denken:
"Maar dit plan is toch amper uitvoerbaar en kost te veel moeite?"Nee. Dat hoeft helemaal niet. Ik heb even rondgevraagd en ik weet dat er genoeg animo voor is om mensen te controleren in Onzin I en te kijken of ze waardig genoeg zijn voor Onzin II.
Voor de rest hoeven de moderators alleen verder te bepalen wanneer mensen uit Onzin II moeten worden geschopt. In het huidige systeem moeten de Admins dan de toegang van die user ontzeggen uit dat bepaalde forum, maar is het in dit geval niet handiger om de moderators de rechten te geven om mensen uit Onzin II te schopen?
Als de moderators díe rechten hebben, is het amper werk, om Onzin II te maken. Er waren 2 problemen. Die zijn nu allebei opgelost.
1)
Het kost teveel tijd en moeite om te bepalen wie Onzin II in mag en wie niet.Dit probleem wordt dus opgelost door bepaalde, daarvoor aangewezen users. Die zullen het tagje "Jurylid" of iets dergelijks krijgen.
2)
De admins krijgen het té druk met het ontzeggen of toekennen van toegang tot Onzin II.Dit probleem is eigenlijk nooit een probleem geweest. Als de "Juryleden" hun werk goed doen, dan hoeft niemand uit Onzin II gezet te worden, omdat ze gewoon tof meeposten. Als dit niet het geval is kunnen we de rechten voor Onzin I en Onzin II aan moderators geven, zodat die ook mensen toegang kunnen verschaffen voor Onzin II.
Bij de bespreking van dit plan werd geöpperd om een poll aan het eind van het topic te doen, om te kijken hoeveel behoefte hieraan is. Dit idee is echter verworpen, omdat de meerderheid het ermee eens was dat die poll niet uit zou maken omdat het leeuwendeel van Onzin users baggerusers zijn die dit plan waarschijnlijk niet zullen steunen omdat ze waarschijnlijk (in het begin) geen toegang zullen krijgen tot Onzin II.
Voor de mensen die het gelezen hebben, bedankt voor de aandacht.
-Met vriendelijke groeten, Honkeytonk-
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()
![grass-texture-1.gif]()