abonnement Unibet Coolblue
pi_105634688
Oke thanks. Dan kan ik er t.z.t. wat verder mee aan de gang, volgens mij duurt het wel even voor je alles precies naar je eigen wensen ingesteld hebt namelijk. :).
  FOK!fossiel zaterdag 17 december 2011 @ 20:17:31 #102
1455 Keroppi
kool kikker
pi_105702909
Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen:

Ik heb op mijn site allemaal berichten die in een of meerdere categoriën vallen, door op de pagina van die categorie te klikken kunnen bezoekers alle berichten zien die daar in zijn ingedeeld.

Blijkbaar is de standaard lengte van de lijst: 5. Als ik meer berichten in een categorie indeelde dan viel de laatste uit de lijst. Iemand heeft me toen geholpen en zei dat ik met de code:

[catlist name=NAAMCATEGORIE numberposts=0]

het aan berichten dat in de lijst zou verschijnen op oneindig zou zetten. Echter, nu blijkt toch dat er een maximum van 20 berichten is. Zet ik meer berichten in de categorie dan vallen de minst recente uit de lijst.

Waar gaat het fout, wie kan me bij dit raadsel helpen?

(Ik denk dat de bijbehorende site het bovenstaande verhaal wat duidelijker maakt: www.veterinaire-nascholing.nl De categorie 'Jonge Dierenartsen' is een categorie waar het door teveel berichten 'fout' gaat.)
Chick on a mission
pi_105703559
Ten eerste, het zijn tags ipv categorieën. Klein detail maar maakt wel uit :P.

Verder heb ik het idee dat er gewoon iets mist in het template archive.php

Gewoonlijk zit daar iets in als:

1
2
3
4
<div class="navigation">
    <div class="next-posts"><?php next_posts_link('« Older Entries'?></div>
    <div class="prev-posts"><?php previous_posts_link('Newer Entries »'?></div>
</div>

Daarmee zouden er onder aan de pagina gewoon "next" en "previous" links moeten komen.
pi_105703854
Ik heb zelf ook een vraag. Ik heb waarschijnlijk een opdracht binnen voor het maken van een wordpress site. Het design is al aanwezig maar moet nog omgezet worden naar een theme, en verder bestaat het uit grofweg:

3 statische pagina's
1 'nieuws' voorpagina + wat custom dingen daarboven in het design (van die ankeilers die wel even handmatig moeten worden gemaakt)
minstens 2 custom post types, die elk hun eigen layout vereisen
contactformulier

Iemand een schatting van wat je hiervoor zou vragen?
  FOK!fossiel zaterdag 17 december 2011 @ 20:58:22 #105
1455 Keroppi
kool kikker
pi_105704489
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:34 schreef picodealion het volgende:
Ten eerste, het zijn tags ipv categorieën. Klein detail maar maakt wel uit :P.

Verder heb ik het idee dat er gewoon iets mist in het template archive.php

Gewoonlijk zit daar iets in als:
[ code verwijderd ]

Daarmee zouden er onder aan de pagina gewoon "next" en "previous" links moeten komen.
Nee, het gaat niet over de tags.

Als ik een nieuw bericht maak, dan kan ik in een box boven het "Tag veld" de gewenste categorie aanklikken. Bijvoorbeeld: "Tandheelkunde" en "Noord Brabant" en dan verschijnt het bericht zowel op de pagina "Tandheelkunde" als "Noord Brabant". Echter... als ik meer dan 20 berichten op een pagina zet dan valt de laatste weg.
Chick on a mission
pi_105704718
Geef eens een link naar een bericht met de categorie Jonge Dierenartsen?

Gevonden. Onderaan staat gewoon een linkje met 'Older entries'. Zo krijg je de volgende pagina te zien.
  FOK!fossiel zaterdag 17 december 2011 @ 21:25:37 #107
1455 Keroppi
kool kikker
pi_105705509
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:04 schreef picodealion het volgende:
Geef eens een link naar een bericht met de categorie Jonge Dierenartsen?

Gevonden. Onderaan staat gewoon een linkje met 'Older entries'. Zo krijg je de volgende pagina te zien.
Ehm nee? :)

De manier waarop bezoekers navigeren is vanaf de homepage => Nascholing per categorie => Jonge Dierenartsen.

Ik krijg dan deze lijst: https://lh3.googleusercon(...)1A/s816/Knipsel2.JPG die om onverklaarbare reden maar maximaal 20 berichten bevat. En ik zie geen 'older entries' knop oid.
Chick on a mission
pi_105710809
Ik heb (had) een wordpress-site draaien op domein x.
Nu heb ik een nieuwe domein aangevraagd, de bijgeleverde ftp draait echter op hetzelfde ip als domein x.

De mappen op de ftp zijn:
db
logs
wwwroot

Als ik wordpress-setup wil draaien pakt ie 'm alleen vanaf domein x en niet vanaf de nieuwe.
Dit komt waarschijnlijk doordat ik weer wwwroot gebruik.. Wat doe ik verkeerd / moet ik een andere map op de ftp aanmaken?

Ps. ben een aardige leek op bovenstaande gebied.. ;(
pi_105711067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:25 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ehm nee? :)

De manier waarop bezoekers navigeren is vanaf de homepage => Nascholing per categorie => Jonge Dierenartsen.

Ik krijg dan deze lijst: https://lh3.googleusercon(...)1A/s816/Knipsel2.JPG die om onverklaarbare reden maar maximaal 20 berichten bevat. En ik zie geen 'older entries' knop oid.
Ah, nu zie ik wat je bedoelt inderdaad. Ik zat hier:
http://veterinaire-nascho(...)onge-dierenartsen-2/

Ik weet niet hoe die lijst wordt gegenereerd? Lijkt me een plugin, want het is volgens mij geen standaard Wordpress functionaliteit.
pi_105711181
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:51 schreef Woffel het volgende:
Ik heb (had) een wordpress-site draaien op domein x.
Nu heb ik een nieuwe domein aangevraagd, de bijgeleverde ftp draait echter op hetzelfde ip als domein x.

De mappen op de ftp zijn:
db
logs
wwwroot

Als ik wordpress-setup wil draaien pakt ie 'm alleen vanaf domein x en niet vanaf de nieuwe.
Dit komt waarschijnlijk doordat ik weer wwwroot gebruik.. Wat doe ik verkeerd / moet ik een andere map op de ftp aanmaken?

Ps. ben een aardige leek op bovenstaande gebied.. ;(
Ligt er een beetje aan hoe het domein gekoppeld is, maar waar kom je nu uit als je het nieuwe domein intikt?

Als dat op dezelfde plek is als op domein x, dan kan je met een .htaccess bestand zien welke domeinnaam is ingetypt, en je nieuwe domein naar een andere map toesturen.

Als het goed is staat de wordpress van site x in de map wwwroot. Daarin zit dan ook een .htaccess bestand (althans, meestal wel, anders moet je die zelf even maken).

Daarin zet je dan, vóór de regels die er nu al in staan maar na "RewriteEngine On" en als dat erbij staat ook na "RewriteBase /":

1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?jenieuwedomein\.nl$
RewriteRule ^(.*)$ /nieuwemap/$1 [L]

Uiteraard jenieuwedomein\.nl aanpassen naar jouw domein, wel met een \ voor de punt. De nieuwemap is dan de map waar je de nieuwe wordpress in kan uploaden. Wel even een beter naampje geven :P.
pi_105711515
Als ik nieuwe domein intik kom ik op een standaardsite van de webhosting, hier komt binnenkort website x2..

Als ik op ftp inlog kom ik in dezelfde map als ik waar ik terecht kom als ik met de domein x op de ftp inlog.
Heb net m'n oude wp-site verwijderd, dat is niet zo erg. Wel dat ik op het nieuwe domein een wp-site kan aanmaken dus.
Een htacces-bestand ontbreekt dus ook in de map, het aanmaken daarvan is voor mij ook weer google-waardig werk want hij slaat m op als txt-extensie... ;(
pi_105711613
Heb je btw een pm gestuurd
pi_105712325
Heb je alweer geantwoord hoor, nog voordat je me die laatste PM stuurde. Volgens mij zijn we er al uit :P.
pi_105712747
En ik zie een nieuwe wordpress site, lijkt gelukt dus *O*.
pi_105713467
Inderdaad!
Maar alom hulde voor picodealion dus _O_
pi_105764165
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:17 schreef Keroppi het volgende:
Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen:

Ik heb op mijn site allemaal berichten die in een of meerdere categoriën vallen, door op de pagina van die categorie te klikken kunnen bezoekers alle berichten zien die daar in zijn ingedeeld.

Blijkbaar is de standaard lengte van de lijst: 5. Als ik meer berichten in een categorie indeelde dan viel de laatste uit de lijst. Iemand heeft me toen geholpen en zei dat ik met de code:

[catlist name=NAAMCATEGORIE numberposts=0]

het aan berichten dat in de lijst zou verschijnen op oneindig zou zetten. Echter, nu blijkt toch dat er een maximum van 20 berichten is. Zet ik meer berichten in de categorie dan vallen de minst recente uit de lijst.

Waar gaat het fout, wie kan me bij dit raadsel helpen?

(Ik denk dat de bijbehorende site het bovenstaande verhaal wat duidelijker maakt: www.veterinaire-nascholing.nl De categorie 'Jonge Dierenartsen' is een categorie waar het door teveel berichten 'fout' gaat.)
Al gekeken in je thema instellingen of je het daar kan aanpassen?
Ik heb momenteel tzelfde probleem, probeer de blogroll op 30 posts per page te zetten... Heb de optie gezien in de thema instellingen van Carta incl twee knopjes met een + en een - om m aan te passen. Yeah right, pakt ie niet. Het is vast wel ergens anders aan te passen.. Maar waar?
pi_105767366
Ik worstel nog steeds met een oud probleem, maar kom er nog steeds niet uit. Welke van de formulieren is in staat een fronted-output te geven?

http://sixrevisions.com/wordpress/free-contact-form-plugins/

Wanneer iemand een contact formulier invult met tekst en upload, moet de ingevoerde tekst en upload op een andere pagina op dezelfde website verschijnen (beveiligd gedeelte van de website, maar zeker niet achter de website/dashboard).

Iemand die mij aub hier mee kan helpen? :? :)
pi_105767613
Formidable Pro kan dat, maar daar moet je wel voor betalen.
pi_105768183
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 13:02 schreef picodealion het volgende:
Formidable Pro kan dat, maar daar moet je wel voor betalen.
Ok, belangrijker nog, werkt het goed in alle type browsers? En zal het ook in de toekomst ondersteund worden?

Ik gebruik nu al een tijdje MM forms pro, maar bij explorer 8 werkt deze niet goed en de developers zijn er maar mee gestopt (terwijl ik ook ooit heb betaald voor de plugin).

Edit- toch alvast erg bedankt voor de plugin, het lijkt wel een goede optie te zijn alleen vrij duur :) Desalniettemin, zou je eventueel ook een alternatief weten?

[ Bericht 7% gewijzigd door Apekoek op 19-12-2011 13:53:18 ]
pi_105779363
Pfff er zijn dus 1001 contact formulieren te vinden. Ik wil namelijk ook de alternatieven weten tov Formidable Pro (aangezien deze aardig prijzig is), iemand nog suggesties?

Of beter nog, hoe zou je kunnen zoeken op Google, "form plugin fronted output"? Of is hier een betere benaming voor?
pi_105812370
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:55 schreef Apekoek het volgende:
Pfff er zijn dus 1001 contact formulieren te vinden. Ik wil namelijk ook de alternatieven weten tov Formidable Pro (aangezien deze aardig prijzig is), iemand nog suggesties?

Of beter nog, hoe zou je kunnen zoeken op Google, "form plugin fronted output"? Of is hier een betere benaming voor?
Bump (sorry voor het spammen, heb het echt heel hard nodig, maar wil wel de juiste keuze vandaag maken :+ )

Naast Formidable Pro heb je bijvoorbeeld ook Gravity forms voor hetzelfde bedrag, is die dan niet beter?

[ Bericht 6% gewijzigd door Apekoek op 20-12-2011 11:37:18 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:35:21 #122
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_105812857
Wie heeft een beetje ervaring met Gravatars?

Ik wil dat er een alternatief plaatje wordt getoond wanneer ik hem share naar Facebook middels de 'Share and Follow' plugin.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals het instellen van een alternatief plaatje binnen de 'Share and Follow' instellingen, verschillende gebruikers, ik heb op Gravatar.com verschillende plaatjes ingesteld. Desalniettemin neemt hij telkens die gekantelde 'G' als plaatje, zonder dat ik een andere kan kiezen.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_105864826
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:55 schreef Apekoek het volgende:
Pfff er zijn dus 1001 contact formulieren te vinden. Ik wil namelijk ook de alternatieven weten tov Formidable Pro (aangezien deze aardig prijzig is), iemand nog suggesties?

Of beter nog, hoe zou je kunnen zoeken op Google, "form plugin fronted output"? Of is hier een betere benaming voor?
Iemand? Zelfs op wordpress forum is er weinig support.
pi_105867590
Als je puur frontend output wil (en als je wat PHP ervaring hebt) kan je toch contact form 7 gebruiken + contact form 7 to database extension. Dan komt wat ingevuld word op het form in de database terecht en kan je dat handmatig weer uitlezen op welke pagina dan ook.
pi_105872398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:49 schreef Scrummie het volgende:
Als je puur frontend output wil (en als je wat PHP ervaring hebt) kan je toch contact form 7 gebruiken + contact form 7 to database extension. Dan komt wat ingevuld word op het form in de database terecht en kan je dat handmatig weer uitlezen op welke pagina dan ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:49 schreef Scrummie het volgende:
Als je puur frontend output wil (en als je wat PHP ervaring hebt) kan je toch contact form 7 gebruiken + contact form 7 to database extension. Dan komt wat ingevuld word op het form in de database terecht en kan je dat handmatig weer uitlezen op welke pagina dan ook.
Zou een goede optie zijn, maar ik beheers geen PHP ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')