Hoi allemaal,
Ik heb twee weekjes de katten van m'n ouders op bezoek. De ene is echt een actieve aandachttrekker en een echte schootknuffel. De ander is wat rustiger (en is nog maar twee, je merkt wel wie de baas is!) en loopt gewoon een beetje rond.
Nu zijn de katten ruim een week bij mij en het valt me op dat poes 1, de actieveling, veel overgeeft. Het is vooral water/gal en een beetje schuimig soms zelfs, zonder echte inhoud, soms een paar brokjes/haren maar niet veel. Zo kotste hij eerst naast m'n bed en twee dagen geleden op m'n bureau, en ook een keer naast m'n bureau. Nu heeft hij vannacht mijn hele matras ondergekotst

en er moet dus even iets gebeuren.
Poes (kater) is wel een ingewikkeld geval, heeft chronische niesziekte en iets wat op astma lijkt, dus de kattenbak/onder de dekens is stoffig/benauwd en dan heeft ie altijd even moeite met ademhalen en soms zelfs kokhalzen. Mijn ouders zeiden dat hij thuis ook wel eens overgeeft, vaak van te snel eten om dominant te zijn over de andere poes. Maar dan zouden er toch meer brokken in moeten zitten?
Verder krijgen ze hier ook ander voer even, hun 'oudere voer'. Ze krijgen thuis iets voor de nieren (poes 1 heeft tijd geleden blaasontsteking (volgens mij) gehad, maar er al een even niet meer last van maar toch uit voorzorg) maar dat hebben m'n ouders niet meegegeven maar een ander zakje (gewoon hun oude voer). Ze eten dit ook met plezier, maar ik weet dus niet welk voer ze precies normaal krijgen (en ze zijn erg kieskeurig). Ik weet dus niet wat voor een effect dat heeft?
Wat kan dit anders zijn? Stress, iets met z'n maag, wat dan ook? Ik heb het geld niet echt bij de hand om hier naar de dierenarts te stappen en mijn ouders zijn vrijdag al terug, maar ik maak me toch zorgen. Poes drinkt verder wel genoeg en eet ook gewoon de hele dag door wat.
O en poezen komen niet buiten, zijn hier ook maar in twee kamers zonder planten of andere dingen waarvan ze kotsen, ontlasting is prima.