abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101892967
Hoi allemaal,

Ik heb twee weekjes de katten van m'n ouders op bezoek. De ene is echt een actieve aandachttrekker en een echte schootknuffel. De ander is wat rustiger (en is nog maar twee, je merkt wel wie de baas is!) en loopt gewoon een beetje rond.

Nu zijn de katten ruim een week bij mij en het valt me op dat poes 1, de actieveling, veel overgeeft. Het is vooral water/gal en een beetje schuimig soms zelfs, zonder echte inhoud, soms een paar brokjes/haren maar niet veel. Zo kotste hij eerst naast m'n bed en twee dagen geleden op m'n bureau, en ook een keer naast m'n bureau. Nu heeft hij vannacht mijn hele matras ondergekotst :'( en er moet dus even iets gebeuren.

Poes (kater) is wel een ingewikkeld geval, heeft chronische niesziekte en iets wat op astma lijkt, dus de kattenbak/onder de dekens is stoffig/benauwd en dan heeft ie altijd even moeite met ademhalen en soms zelfs kokhalzen. Mijn ouders zeiden dat hij thuis ook wel eens overgeeft, vaak van te snel eten om dominant te zijn over de andere poes. Maar dan zouden er toch meer brokken in moeten zitten?

Verder krijgen ze hier ook ander voer even, hun 'oudere voer'. Ze krijgen thuis iets voor de nieren (poes 1 heeft tijd geleden blaasontsteking (volgens mij) gehad, maar er al een even niet meer last van maar toch uit voorzorg) maar dat hebben m'n ouders niet meegegeven maar een ander zakje (gewoon hun oude voer). Ze eten dit ook met plezier, maar ik weet dus niet welk voer ze precies normaal krijgen (en ze zijn erg kieskeurig). Ik weet dus niet wat voor een effect dat heeft?

Wat kan dit anders zijn? Stress, iets met z'n maag, wat dan ook? Ik heb het geld niet echt bij de hand om hier naar de dierenarts te stappen en mijn ouders zijn vrijdag al terug, maar ik maak me toch zorgen. Poes drinkt verder wel genoeg en eet ook gewoon de hele dag door wat.

O en poezen komen niet buiten, zijn hier ook maar in twee kamers zonder planten of andere dingen waarvan ze kotsen, ontlasting is prima.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:24:59 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101893024
Ja, het kan heel goed stress zijn. Ik ben er zelf helemaal geen voorstander van om een kat wegens een vakantie een tijd op een ander adres onder te brengen.

Hoe is de ontlasting? Eet en drinkt hij verder normaal? En gedraagt hij zich normaal (niet apatisch)?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101893121
Ja de ontlasting is normaal, hij eet en drinkt verder ook gewoon goed. Hij gedraagt zich ook normaal, even aandachttrekkerig bij iedereen als normaal (een echte allemansvriend). Daarom is het ook zo vreemd. Poezen blijven normaal ook thuis, maar mijn ouders (ingewikkelde situatie, dat botert nooit zo) besloten om samen weg te gaan voor drie weekjes en ik kan niet drie weken elke dag 4 uur reizen, en er was niemand anders die veel bij de poezen kon kijken en ze aandacht kon geven. Ze zijn niet echt andere poezen gewend en het pension bij mijn ouders is heel lawaaiig en daar worden ze ook gek.. Verder zijn poezen hier wel op hun gemak, slapen lekker bij mij op bed en houden van de aandacht van alle huisgenoten
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:39:53 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101893425
Dan zou ik niet met de kat naar de dierenarts gaan.

Hij krijgt ook gewoon het voer dat hij anders ook krijgt?
pi_101893687
Nee hij krijgt voer dat hij voordat het nierenvoer ook kreeg, alleen dat was denk ik op oid, want mn ouders hebben het niet meegegeven maar dit voer. Ik weet dus niet welk voer het precies was (heb m;n ouders al proberen te bereiken maar vooralsnog niets gehoord) en ze zijn rg kieskeurig, dus dure zakken voer kopen om te proberen is ook niet echt handig.. Maar dit is hun oude voer waar het voorheen altijd goed op ging. Poes ligt nu te chillen op mijn schoot/lapotp, dus excuses voor de spelfouten :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:56:18 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101893967
Niet te veel zorgen maken. :)
pi_101893993
de poes van een vriendin van me doet dat ook. Die kotst volgens mij 2-3x per dag, al een paar jaar lang... Zo'n beetje na elke maaltijd geloof ik.

En het mooie is; die poes is ondanks het uitkotsen van alles wel redelijk gezet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_101894067
kat van mn vriendin heeft dat ook gehad, is kat met flink overgewicht door nier problemen .
krijgt dus ook speciaal voer.
maar goed, alles wat eruit komt zijn dat grote brokken?
kan namelijk een slokop zijn die gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk naar binnen werkt.
dan gaat het wel eens fout.
pi_101894103
Nee er komen juist geen brokken uit bijna, heel soms 1 of 2, maar niet noemenswaardig. Het is vvooral veel gal en schuimig. Ik ga iig de dierenarts bij m'n ouders bellen voor een afspraak voor volgende week, beter te veel dan te weinig :)
pi_101894214
Als ik het goed begrijp is de kat dus op een nierdieet ?
Nu krijgt de logeerkat bij jouw ander voer omdat het nierdieet op was ?
Daar zou het spugen wel vandaan kunnen komen, even de dierenarts bellen, uitleggen en vragen of je een zak nierdieet bij hem kan halen en dat hij dat op rekening zet voor je ouders.
pi_101894777
Als het van te veel/snel eten is zie je inderdaad de brokjes er weer uitkomen. Een kat zomaar op ander voer zetten zonder beetje bij beetje te vermengen met het oude voer kan ook 'n reactie geven, al is het geen schuim wat er bij die van mij dan uitkomt. Ik zou sowieso even de DA bellen, omdat het een kat is die op een speciaal voer staat en nu dus wat anders heeft gekregen.

Waterig/schuim overgeven doen ze hier soms ook, dan zit er meestal wat haar in de weg wat er nog niet uitkomt. Je zou dus misschien een pasta tegen haarballen kunnen proberen, da's ook bij dierenwinkels te koop.
pi_101895526
Ja ik kreeg alleen de assistente, wel even een afspraak gemaakt (onder voorbehoud dat mn ouders dan kunnen), maar de poezen eten sowieso nog wel eens het oude voer (in overleg met de dierenarts) omdat ze soms dus van die eetgrillen hebben. Dat van die pasta vind ik een fijne tip, dat ga ik zeker straks/morgen even halen!! dank je wel!
pi_101895778
Hopelijk helpt 't :) Tis voor 't beestje natuurlijk niet fijn als ze moet overgeven, maar voor je spullen ook niet echt, hopelijk krijg je je matras weer goed schoon!
pi_101896377
bij mij wordt er vooral gal/waterig gekotst als er een haarbal dwars zit
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:38:53 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101897223
Als de kat al niervoer krijgt, en toch kotst, kan het zijn dat hij misselijk is van zijn nierkwaal. Ik zou er zeker even mee naar de dierenarts gaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')