abonnement Unibet Coolblue
pi_101862097

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van 's nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beīnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.


De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 22:00 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:

1. EllaN Profiel | History | Fotoboek Orakel
2. liesje1979 Profiel | History | Fotoboek Dorp
3. Marsan Profiel | History | Fotoboek Dorpsoudste
4. Exentric90 Profiel | History | FotoboekVelddocter
5. IJsdraakje Profiel | History | Fotoboek
6. StijnDa Profiel | History | Fotoboek
7. Theatermama Profiel | History | Fotoboek
8. Bartjebart Profiel | History | Fotoboek Zombie/Bodyguard
9. Lynda Profiel | History | Fotoboek
10. Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek Maffia
11. tdrone Profiel | History | Fotoboek Nachtwaker
12. Cablegunmaster Profiel | History | Fotoboek Maffia
13.TheVulture Profiel | History | Fotoboek Dorp
14. Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek
15. MaJo Profiel | History | Fotoboek Dorp
16. Puntenslijpsel Profiel | History | FotoboekOverloper
17. timmmmm Profiel | History | Fotoboek Dorp
18. PatriQue89 Profiel | History | Fotoboek Cupido/Bodyguard
19. AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek Maffia
20. CaLeX Profiel | History | Fotoboek
21. AchJa Profiel I History I Fotoboek

Als je dus kills doorgeeft via PM, aan BEIDE spelleiders PM'en..Gebeurt dit niet, dan geldt jouw rol die dag/nacht niet!

Spelleiders deze ronde: Gewoonfaye en Maarten-Pieter (back-up voor Gewoonfaye: Naatje_1, maar stuur de PM's naar Gewoonfaye en Maarten-Pieter)

Belangrijke posts:
Dag 1
Nacht 1.1
Nacht 1.2
Dag 2
Nacht 2
Dag 3.1
Dag 3.2
Nacht 3

HUUUUUUUUH, WAT IS DEZE?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartjebart op 12-09-2011 19:03:45 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_101862140
@TS: je hebt gelijk :) tijd is cruciaal. voor stemmen dan :s)
Redacted
pi_101862147
Dank dode Bart *O* :P
pi_101862166
Tha_erik (5) Theatermama, Roger, Exentric90, Achja, PS
Exentric90 (3) Lynda, Theatermama, Calex
Lynda (2) Exentric90, PS
CaLeX (2) Lynda, AchJa
PS (1) CaLeX
  maandag 12 september 2011 @ 17:14:39 #5
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_101862422
2e ##Vote Exentric90

Tha_erik (5) Theatermama, Roger, Exentric90, Achja, PS
Exentric90 (4) Lynda, Theatermama, Calex, Roger
Lynda (2) Exentric90, PS
CaLeX (2) Lynda, AchJa
PS (1) CaLeX
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_101862443
ijsdraakje, stijnda, erik en 1 stem van roger nu over toch?
pi_101862508
Gekke CaLex :N
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 12 september 2011 @ 17:16:56 #8
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_101862517
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:15 schreef lynda het volgende:
ijsdraakje, stijnda, erik en 1 stem van roger nu over toch?
Ja, plus mensen die evt nog willen wisselen. :P
Misschien zijn er een paar die toch niet op Erik willen stemmen? :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_101862656
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Gekke CaLex :N
Toch vind ik zijn stem op jou nog niet eens zo gek..
pi_101862790
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:20 schreef lynda het volgende:

[..]

Toch vind ik zijn stem op jou nog niet eens zo gek..
ga toch fietsen :D

Ik riep het hardst dat MaJo niet dood moest en dat Erik verdacht was. En nu dat jij ook verdacht bent.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_101862865
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ga toch fietsen :D

Ik riep het hardst dat MaJo niet dood moest en dat Erik verdacht was. En nu dat jij ook verdacht bent.
Nee daar begon Exentric mee en jij volgt zo uit het niets. Gister tegen over IJsdraakje begon je ook al.
Hard roepen, niet met hints komen en op mij stemmen.
Ik ben geen maffia :{

##unvote Calex
##Vote PS

Tha_erik (5) Theatermama, Roger, Exentric90, Achja, PS
Exentric90 (4) Lynda, Theatermama, Calex, Roger
Lynda (2) Exentric90, PS
CaLeX (1) AchJa
PS (2) CaLeX, Lynda
pi_101862919
Tha_erik (5) Theatermama, Roger, Exentric90, Achja, PS
Exentric90 (4) Lynda, Theatermama, Calex, Roger
Lynda (2) Exentric90, PS
CaLeX (1) AchJa
PS (2) CaLeX, Lynda

is het dan uiteraard...
  maandag 12 september 2011 @ 17:28:36 #13
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_101863030
##Unvote Exentric90

Tha_erik (5) Theatermama, Roger, Exentric90, Achja, PS
Exentric90 (3) Lynda, Theatermama, Calex
Lynda (2) Exentric90, PS
CaLeX (1) AchJa
PS (2) CaLeX, Lynda

Jullie maken me helemaal paranoia met die beschuldigingen over en weer. :'(

Ik ga nog ff wat meer nadenken over mijn 2e stem, want ik weet het niet meer.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_101863078
##vote Excentric90 & PS

Tha_erik (5) Theatermama, Roger, Exentric90, Achja, PS
Exentric90 (4) Lynda, Theatermama, Calex, IJs
Lynda (2) Exentric90, PS
CaLeX (1) AchJa
PS (3) CaLeX, Lynda, IJs
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101863234
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Gekke CaLex :N
alleen op jou O+
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_101863266
quote:
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.
Mag ik iedereen even zeggen, en Roger in het specifiek nu, dat je wel je stem mag wijzigen, maar niet helemaal terug mag trekken!
pi_101863308
Ik ben blij als deze ronde voorbij is!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_101863339
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben blij als deze ronde voorbij is!
:o Want?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_101863498
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

:o Want?
Omdat ik mijn mond open wil trekken over wat ik er van vind allemaal!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_101863557
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2011 17:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat ik mijn mond open wil trekken over wat ik er van vind allemaal!
Nog even een dag geduld! je kan het :*
  maandag 12 september 2011 @ 18:07:54 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_101864571
Gaan jullie mij lynchen :'(!? Waarom :'(!?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_101864856
Je mag zelf ook nog stemmen toch? :o
  maandag 12 september 2011 @ 18:15:59 #23
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_101864894
Ik heb nog drie kwartier :7. Ben benieuwder wat men zonder mijn stemmen doet vooralsnog.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_101865086
Ik wil ook nog best een keer gelynched worden :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_101865108
##vote thevulture
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')