Die kan je er gelukkig uithalen en zo schoonmaken.Een bol heb ik dan ook nog nooit gebruikt.quote:Op maandag 12 september 2011 15:39 schreef minkuukel het volgende:
Bol gebruiken.
Bakje wordt zo vies na verloop van tijd.
Niet per se hoor.quote:Op maandag 12 september 2011 16:54 schreef Danbo het volgende:
Bol is voor vloeibaar, bakje is voor poeder.
je had ook bollen voor poeder... alleen kan ik die nergens meer vinden.quote:Op maandag 12 september 2011 16:54 schreef Danbo het volgende:
Bol is voor vloeibaar, bakje is voor poeder.
Wasmiddel in het bolletje, wasverzachter in het bakkiequote:Op maandag 12 september 2011 16:33 schreef Mariposas het volgende:
Gebruiken jullie bolletjesgebruikers nooit wasverzachter? Of hoe doen jullie dat dan?
Hoeft niet in een speciale bol. Kan in elk wasmiddelbolletje wel.quote:Op maandag 12 september 2011 17:46 schreef loecje het volgende:
[..]
je had ook bollen voor poeder... alleen kan ik die nergens meer vinden.
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gemerkt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:34 schreef Fudgeo het volgende:
Met een bol heb je het risico dat er wasmiddel direkt in je kleding trekt.
Dit kan witte strepen veroorzaken die je never nooit niet meer uit je kleding krijgt.
Maar inderdaad erg oppassen met die geconcentreerde vloeibare wasmiddelen. Als dat spul rechtstreeks op je wasgoed komt, kon het eindresultaat wel eens heel vervelend zijn. Dus dan géén wasbol! En 't werkt ook heus goed als je dat vloeibare wasmiddel in je zeepbakje giet. Dan overigens wel direct de wasmachine aanzetten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:48 schreef Danbo het volgende:
Volgens de consumentenbond (en mij):
Zeepbakje of wasbol?
Kun je het wasmiddel nu beter via het zeepbakje in de wasmachine laten stromen, of is het beter om het in een wasbol of waszakje rechtstreeks in de trommel op de was te leggen?
Waspoeder
Volgens wasmiddelfabrikanten is het beter om een waspoeder via het zeepbakje in de wasmachine te laten stromen, omdat het wasmiddel dan beter wordt verdeeld over de was. Op de verpakking van enkele poeders wordt aangeraden om het waspoeder alleen rechtstreeks op de was te doen als het waspoeder niet goed inspoelt, dus als er vaak en veel waspoeder in het zeepbakje achterblijft.
Vloeibare wasmiddelen
De meeste fabrikanten van vloeibare wasmiddelen raden aan om het wasmiddel in een wasbol rechtstreeks op de was te plaatsen. Het extra geconcentreerde Robijn Klein & Krachtig moet juist in de zeeplade.
Kortom: poeder kun je beter via het zeepbakje doseren, behalve als er vaak of veel waspoeder achterblijft in het zeepbakje, en vloeibare wasmiddelen kunnen doorgaans het best in een wasbol rechtstreeks in de wastrommel op de was worden gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop