abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101858140
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 12 september 2011 @ 15:21:42 #2
70532 loveli
N
pi_101858163
he }:|
crap in = crap out
  maandag 12 september 2011 @ 15:22:10 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101858190
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:21 schreef loveli het volgende:
he }:|
:D

*;
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101858238
O: fr. kwark, volle bloedsinaasappelkwark
T: witte grapefruit
L: 2 bth: kaas, pindakaas
T: rode grapefruit
D: vegaburger, snijboontjes, ovenfriet
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101858314
:')!
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 15:25:46 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101858316
Overigens de Yikes-van-de-dag van gisteren, een meneer dacht dat het (overigens bovengemiddeld koddige) half-chinese peutertje wat rondwaggelde en erg dol was op mijn uilenjurk van mij was :') Ik: "Neenee! :o Ze is van hen daar!" *wijst naarstig* _O-
pi_101858471
*Staart naar opdracht om tentative thesis neer te pennen en in te leveren*

ik ben zó slecht in het inperken van een onderwerp tot iets behapbaars omdat ik álles wil vertellen! :P
Ja doei.
pi_101858556
Uitschrijven, kernwoorden markeren, herschrijven :P

En O+ Leela James!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101858560
XM 3 bth was beter geweest.
pi_101858645
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: fr. kwark, volle bloedsinaasappelkwark
T: witte grapefruit
L: 2 bth: kaas, pindakaas
T: rode grapefruit
D: vegaburger, snijboontjes, ovenfriet
Ik krijg honger van je lijstje. En ik heb vanochtend nog wel havermout (met een appel er doorheen! Lekker!!), een bak yoghurt met vanille kwark en 5 boterhammen pindakaas met banaan op. En nootjes. En nog steeds heb ik honger.
Nog maar een appel dan.

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overigens de Yikes-van-de-dag van gisteren, een meneer dacht dat het (overigens bovengemiddeld koddige) half-chinese peutertje wat rondwaggelde en erg dol was op mijn uilenjurk van mij was :') Ik: "Neenee! :o Ze is van hen daar!" *wijst naarstig* _O-
O+ :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101858757
:D Maria _O-
Je uilenjurkje ^O^
pi_101858796
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: fr. kwark, volle bloedsinaasappelkwark 200
T: witte grapefruit 60
L: 2 bth: kaas, pindakaas 400
T: rode grapefruit 60
D: vegaburger, snijboontjes, ovenfriet 450
You do the math. Niegenoegnie.
pi_101858997
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:41 schreef conleche het volgende:

[..]

You do the math. Niegenoegnie.
Ze heeft discalculie! Dat werkt niet Co!

XM, dat is dus nog geen 1200 calorieën. Dat is heel erg weinig. Eet er eens en extra boterham met pindakaas bij ofzo. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om goed te kunnen functioneren.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101859041
Kunst die hier wel gewaardeerd wordt gok ik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
XM nam toch volle kwark? Met een bak 's ochtends zit je dan al op de 600kcal

>_<

o_o

O_O

^_^ /end of poop
pi_101859069
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ze heeft discalculie! Dat werkt niet Co!

XM, dat is dus nog geen 1200 calorieën. Dat is heel erg weinig. Eet er eens en extra boterham met pindakaas bij ofzo. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om goed te kunnen functioneren.
:D

De bloedsinaasappelkwark is trouwens mijn all-time favorite! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101859180
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:47 schreef V1z0R het volgende:
Kunst die hier wel gewaardeerd wordt gok ik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
XM nam toch volle kwark? Met een bak 's ochtends zit je dan al op de 600kcal
Nee ze neemt magere met een paar eetlepels volle erdoor. En die kunst...........de cynicus in mij zegt dat dit anatomisch zéér correct is. :')
pi_101859185
Mijn lijstje:

O: brinta
T: koffie met melk, vruchtenyoghurt
L: 2 boterhammen gerookte kipfilet
T: automatenchoco, komkommer, tomaatjes
T: handje amandelen
D: ik geloof pompoensoep
T: ?
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? maandag 12 september 2011 @ 15:52:58 #18
70532 loveli
N
pi_101859228
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee ze neemt magere met een paar eetlepels volle erdoor. En die kunst...........de cynicus in mij zegt dat dit anatomisch zéér correct is. :')
qft
crap in = crap out
pi_101859604
Hardloopkleren aan. Ik geloof verdomd dat ik het dit keer ga doen.
pi_101859688
Ola!
Ik kom me maar weer eens voorzichtig aanmelden.
Mijn innerfatso kreeg vanmorgen dr broek niet dicht.
Druppel, emmer, hallo dus :')

Mijn lijstje voor vandaag
O: Roggebroodje
L: sla + boterham kaas
T: 2 appels
T: cup a soup
D: Casa di mama
Fok!bejaarde
  Vis een optie? maandag 12 september 2011 @ 16:05:27 #21
70532 loveli
N
pi_101859699
WB, long time no see!
crap in = crap out
  maandag 12 september 2011 @ 16:14:13 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101860020
Zal eens kijken of en wat er nog bij kan. Wat een kutdag.

Ik ga nu naar huis.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101860022
quote:
Stomme site. Ik zie 3-minute-fudge en wil op klik *hier* drukken maar *hier* is helemaal geen link }:|. Oh nu lukt het wel O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_101860076
Hallo Anosmie :W .

Pfff ik ben een portfolio aan het schrijven ter afsluiting van een vak, maar ben het echt zat. En wil het nog f afmaken vandaag want dan kan ik alvast iets van mijn to-do lijst van deze week afstrepen :P.

Maar ik wil niet meerrrrr. ;(
  maandag 12 september 2011 @ 16:16:08 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101860108
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2011 16:05 schreef Anosmie het volgende:
Ola!
Ik kom me maar weer eens voorzichtig aanmelden.
Mijn innerfatso kreeg vanmorgen dr broek niet dicht.
Druppel, emmer, hallo dus :')

Mijn lijstje voor vandaag
O: Roggebroodje
L: sla + boterham kaas
T: 2 appels
T: cup a soup
D: Casa di mama
Hee Anos! :D Aai riemember joe! Welkom terug! *O* Jammer wel dat het vanwege een enthousiaste inner fatso is, maar je ken nie alles hebben he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')