quote:Explosie bij kerncentrale Zuid-Frankrijk
Laatste update: 12 september 2011 13:41
AVIGNON - De kerncentrale Marcoule in het zuiden van Frankrijk is maandag getroffen door een explosie.
Daarbij is mogelijk straling vrijgekomen. Dat melden Franse media op basis van hulpdiensten.
De explosie was het gevolg van een brand op een opslagplaats voor kernafval. Bij de ontploffing vielen zeker 1 dode en 3 gewonden.
Marcoule ligt niet ver van Orange en Avignon.
Jij hebt het gedaan!quote:Op maandag 12 september 2011 13:49 schreef Michael-H het volgende:
Maar effe geen Franse kaasjes eten...
Effe serieus, ben daar 3 weken geleden nog vlak in de buurt geweest
Eh ja.. maar het nieuws is dus juist dat het wel in een kerncentrale is. Anders poste ik het nietquote:Op maandag 12 september 2011 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben met name benieuwd naar de oorzaak van de explosie. Meest logisch lijkt me een niet-nucleaire oorzaak, weinig nieuws dus als het niet toevallig in een kerncentrale was.
Ok, tot ziens in Guantanamo! Stuur wel een kaartjequote:Op maandag 12 september 2011 13:50 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Jij hebt het gedaan!
Dit topic gaat naar de AIVD.
Een heleboel Fransen zijn daar nu in de buurt, nog knapper!quote:Op maandag 12 september 2011 13:49 schreef Michael-H het volgende:
Oh mijn God! Ik was afgelopen weekend in Parijs, dat is ook in Frankrijk!quote:Op maandag 12 september 2011 13:49 schreef Michael-H het volgende:
Gecondoleerd, kom ook wel even langs op je begrafenisquote:Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh mijn God! Ik was afgelopen weekend in Parijs, dat is ook in Frankrijk!!!!1111
OMG... Het is in Europa, en ik ben ook in Europa momenteelquote:Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh mijn God! Ik was afgelopen weekend in Parijs, dat is ook in Frankrijk!!!!1111
Nee, we zijn allemaal onsterfelijk.quote:
quote:diederiksamsom Diederik Samsom
AFP meldt explosie in kerncentrale. Andere bronnen melden Marcoule. Daar staat geen (operationele) kerncentrale. Wel grote plutoniumfabriek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |