Alledrie de gevallen zijn ziek, ziek, ziekquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:41 schreef Gia het volgende:
Baby in Amsterdam doodgemarteld.
Ook een familiedrama?
Ik vind het van de zotte dat alles maar betiteld wordt als 'familiedrama'.
Blijf dit niet zien als familiedrama en die baby in Amsterdam ook niet.
Dat kind in Veldhoven weer wel.
Hoewel ik alledrie de gevallen even erg vind.
Daar is de discussie wel op uitgedraaid. Iemand begon met deze zaak te vergelijken met Nederlandse familiedrama's, waarop ik zei dat ik dit niet als familiedrama kan betitelen, eerder als een zieke poging tot moord.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
maar de discussie gaat toch niet over dat ene woord?
een familie drama is meer als een vader of moeder besluit zijn hele gezin te vermoorden en vervolgens zichzelf.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar is de discussie wel op uitgedraaid. Iemand begon met deze zaak te vergelijken met Nederlandse familiedrama's, waarop ik zei dat ik dit niet als familiedrama kan betitelen, eerder als een zieke poging tot moord.
En dat mag je dan niet vinden.
Dus stel ik de vraag of de mensen die Wevelgem een familiedrama vinden, dit ook vinden over het doodmartelen van de baby in Amsterdam. In beide gevallen gaat het om mishandelen, martelen tot de dood erop volgt. Hoewel dit meisje in Wevelgem het, gelukkig, overleefd heeft.
zeker maar veel mensen vonden hier dat het bij Nederlandse gezinnen evenveel voorkwam als bij allochtonen terwijl het bij Nederlandse gezinnen meer gaat over een ouder die besluit zijn hele gezin te vermoorden en daarna zelfmoord wat je minder ziet bij allochtonen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:32 schreef Zemelknoper het volgende:
Op www.encyclo.nl wordt het als volgt omschreven:
Familiedrama met dodelijke afloop
Een `familiedrama met dodelijke afloop` is een ingrijpende gebeurtenis in familieverband waarbij doden zijn te betreuren. In de pers worden deze gebeurtenissen met de naam familiedrama of gezinsdrama aangeduid.
Overigens krijg je bij enkel familiedrama geen hit, ook niet bij de Van Dale. Het is dus een onbestaand woord, waar je lang over kunt praten.
haha er worden miljoenen uitgegeven om te onderzoeken wie er vaker hagelslag op de boterham neemt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:39 schreef Zemelknoper het volgende:
Dat soort vergelijkingen gaat nergens over. Net als de vraag wie er vaker hagelslag op de boterham neemt. Het gaat om verschrikkelijke zaken, wat voor gezin is niet van belang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |