abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101815222
hallo, ik ga een massief eiken vloer in de hardwax olie zetten (osmohardwaxx)
Nu staat er in de voorschriften: aanbrengen met kwast blablabla.. en 24 uur laten drogen voor de volgende laag.

Maar ik dacht dat je een laag olie aanbrengt, dat 30 min in laat werken, en dan veeg je met doek de overtollige olie eraf.

wat is de beste manier volgens jullie?
pi_101815356
http://vloeren.startpagin(...)ing-met-osmo-hardwax

Ff intikken op google en er komt een boel info boven drijven.
pi_101815529
google?? wat is dat..
  zondag 11 september 2011 @ 14:33:46 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_101815922
Ik heb onlangs hetzelfde gedaan. De man die de vloer gelegd had had het volgende advies.

1. Met een blokkwast olie aanbrengen. Laten drogen, etc.

2. Op de vloer uitsmeren met schuimrubber in horizontale banen. Vervolgens met een gewone verfroller op een stok de verf in verticale banen uitrollen.(dit hebben we uiteindelijk gedaan, werkt prima)

Wat je iig niet moet doen is de olie 30 minuten in laten werken en de overtollige olie wegvegen met een doek. Bij een kale eikenhoutenvloer kun je bij de eerste 2 lagen niet eens overtollige olie hebben, omdat het hout zuigt als een gek.
Ok stelletje hokboeren
pi_101816181
quote:
Wat je iig niet moet doen is de olie 30 minuten in laten werken en de overtollige olie wegvegen met een doek. Bij een kale eikenhoutenvloer kun je bij de eerste 2 lagen niet eens overtollige olie hebben, omdat het hout zuigt als een gek.
dat heb ik innertijd wel gedaan met mijn eigen vloer (massief grenen, onbehandelt)
En ik nu ik zit te zoeken krijg ik ook tegenstrijdige adviezen..
pi_102535455
Wij hebben gedaan:
- hardwaxolie gemixt met kleur olie, opgebracht met roller, na minuut of 5 overtollige weggeboend, anders kregen we een te egale kleur.
- 2e laag was alleen hardwaxolie, die hebben we alleen aangebracht met roller en laten drogen. Uitvrijwen niet nodig.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')