En voor de top banken (beetje offtopic :p)? Daar kan ik namelijk geen inhouse dagen van vinden... weet je misschien ook wat de 'semi-top' is van sc of ib (dus net een stapje lager dan de top)? Ik wil namelijk zo hoog mogelijk beginnen en denk dat ik mezelf tekort doe als ik bij een EY of deloitte aan de slag ga.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:05 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Gewoon die inhouse-dingen toch? Expedition Strategy zou een goeie mogelijkheid zijn.
London Banking Tour? Dit jaar is die van Risk niet zo heel boeiend, dat moet ik wel toegeven. Stapje onder MBB zitten Roland Berger, OC&C (tegenwoordig Parthenon-EY), Strategy&, AT Kearney.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:14 schreef ibrkadabra het volgende:
[..]
En voor de top banken (beetje offtopic :p)? Daar kan ik namelijk geen inhouse dagen van vinden... weet je misschien ook wat de 'semi-top' is van sc of ib (dus net een stapje lager dan de top)? Ik wil namelijk zo hoog mogelijk beginnen en denk dat ik mezelf tekort doe als ik bij een EY of deloitte aan de slag ga.
Je hebt van die studie rondjes bij banken. Verder wordt het echte werk in Londen verzet, dus de absolute top ga je niet vinden in NL.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:14 schreef ibrkadabra het volgende:
[..]
En voor de top banken (beetje offtopic :p)? Daar kan ik namelijk geen inhouse dagen van vinden... weet je misschien ook wat de 'semi-top' is van sc of ib (dus net een stapje lager dan de top)? Ik wil namelijk zo hoog mogelijk beginnen en denk dat ik mezelf tekort doe als ik bij een EY of deloitte aan de slag ga.
Zou Oliver Wyman hier zeker nog aan toevoegen, Simon Kucher misschien, maar dat is alleen pricing strategie. OC&C is alleen overgenomen in de Benelux. Monitor Deloitte is prima, zou hen zeker niet lager lager inschalen dan ATK en Strategy&. Het oude Booz was veel sterker maar is aan het leeglopen op partner niveau.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:25 schreef wimjongil het volgende:
[..]
London Banking Tour? Dit jaar is die van Risk niet zo heel boeiend, dat moet ik wel toegeven. Stapje onder MBB zitten Roland Berger, OC&C (tegenwoordig Parthenon-EY), Strategy&, AT Kearney.
Big4 trekt mij zelf ook totaal niet.
Wat heb je gestudeerd?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:16 schreef ibrkadabra het volgende:
Bedankt allebei!ik zou het liefst eerst een jaartje of 2 in nederland aan de slag willen gaan (zuidas) en daarna pas naar het buitenland. Is dat wel mogelijk of is dat een no-go als ik een mooie carriere ambieer? Mijn gedacht was: bij MBB of een top bank aan de slag die een kantoor in nederland hebben en vervolgens door naar het buitenland (zelfde bedrijf, andere kantoor). Is dit reeël?
Ik doe nu een master actuariele wetenschappen en heb hiervoor econometrie gestudeerd (8 gemiddeld). Ik weet van mezelf wel dat ik het zou kunnen maar mijn middelbare school cijfers zijn bagger dus wordt het lastig om geselecteerd te wordenquote:
Onzin. MBB kantoren in Nederland nemen tussen de 20 en 30 starters aan per jaar, de kleinere kantoren 10 à 20 starters. In totaal worden er dan ongeveer dus 100 mensen per jaar aangenomen in strategie op startersniveau. Strategie consultancy is op dit moment mateloos populair, dus stel jezelf de vraag hoor je met een 8 op econometrie tot de beste van die 100?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:59 schreef Sokz het volgende:
Zolang ze maar progressie zien. 8 voor ectrie bsc is een lock met een beetje cv en persoonlijkheid.
Oliver Wyman is sterk aan het groeien in Nederland, vooral op het gebied van stress testing bij de grote banken en DNB. Het is de vraag of je daar altijd maar zin in hebt. Verder leiden ze ook de reorganisatie bij de Belastingdienst (wat de staatssecretaris zijn hoofd bijna gekost heeft).quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:59 schreef Maramba het volgende:
[..]
Je hebt van die studie rondjes bij banken. Verder wordt het echte werk in Londen verzet, dus de absolute top ga je niet vinden in NL.
[..]
Zou Oliver Wyman hier zeker nog aan toevoegen, Simon Kucher misschien, maar dat is alleen pricing strategie. OC&C is alleen overgenomen in de Benelux. Monitor Deloitte is prima, zou hen zeker niet lager lager inschalen dan ATK en Strategy&. Het oude Booz was veel sterker maar is aan het leeglopen op partner niveau.
Markt voor strategy consultancy is in het buitenland nog een stuk competitiever dan in Nederland. Voor de meeste kantoren is het nodig om de lokale taal te spreken, en Londen is niet te doen om als Nederlander binnen te komen (los van de vraag of je het moet willen). Ik snap ook niet echt waarom je het zou willen. Bij alle strategie consultants wordt juist het Amsterdamse kantoor gezien als het kantoor waar uitstekende mensen werken met een redelijke work-life balance die hun werk combineren met gezelligheid. Daarom is het Amsterdam kantoor voor veel buitenlanders een van de meest geliefde kantoren om een project te doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:00 schreef Zith het volgende:
Beter begin je in het buitenland en ga je na een paar jaar een relaxtere functie in NL nemen. In NL beginnen zal slecht(er) op je CV staan.
Wat bedoel je met 'business unit' en heb je een bron voor bedragen die je noemt? Monitor wordt gezien als een van de meest prestigieuze afdelingen en bij fiscale afdelingen zitten ze al negenhonderd boven dat bedrag dat je noemt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:52 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
Ik heb even een account aangemaakt om wat onzin te ontkrachten in dit topic.
[..]
Onzin. MBB kantoren in Nederland nemen tussen de 20 en 30 starters aan per jaar, de kleinere kantoren 10 à 20 starters. In totaal worden er dan ongeveer dus 100 mensen per jaar aangenomen in strategie op startersniveau. Strategie consultancy is op dit moment mateloos populair, dus stel jezelf de vraag hoor je met een 8 op econometrie tot de beste van die 100?
Los hiervan is het meedoen aan een business course of andere recruitmentdagen een must om een goede kans te maken. De case en persoonlijkheids interviews zijn dermate goed te oefenen dat het lastig is om je te onderscheiden als sollicitant. Als je meedoet aan een business course leer je de cultuur beter kennen, en hebben de interviewers misschien al eens wat van je gehoord.
[..]
Oliver Wyman is sterk aan het groeien in Nederland, vooral op het gebied van stress testing bij de grote banken en DNB. Het is de vraag of je daar altijd maar zin in hebt. Verder leiden ze ook de reorganisatie bij de Belastingdienst (wat de staatssecretaris zijn hoofd bijna gekost heeft).
Bij de overweging tussen kantoren zou ik wel meenemen dat Monitor Deloitte echt een business unit is binnen Deloitte, met bijbehorende (bedroevende) salarissen en voorwaarden (2600 bruto heb ik gehoord, geen mogelijkheid op MBA en een Ford Fiesta als auto...). Mijn inziens een stuk lager in de ranking (van wat ik in Nederland zie) dan AT Kearney, Roland Berger en Strategy&.
[..]
Markt voor strategy consultancy is in het buitenland nog een stuk competitiever dan in Nederland. Voor de meeste kantoren is het nodig om de lokale taal te spreken, en Londen is niet te doen om als Nederlander binnen te komen (los van de vraag of je het moet willen). Ik snap ook niet echt waarom je het zou willen. Bij alle strategie consultants wordt juist het Amsterdamse kantoor gezien als het kantoor waar uitstekende mensen werken met een redelijke work-life balance die hun werk combineren met gezelligheid. Daarom is het Amsterdam kantoor voor veel buitenlanders een van de meest geliefde kantoren om een project te doen.
Bron is eerste hand.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 14:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'business unit' en heb je een bron voor bedragen die je noemt? Monitor wordt gezien als een van de meest prestigieuze afdelingen en bij fiscale afdelingen zitten ze al negenhonderd boven dat bedrag dat je noemt.
Gehoord van een vriend die er werkt, is dat hear say? Ik heb het daadwerkelijke contract niet voor mijn neus gehad, maar ik ben er vrij zeker van. Heb jij bronnen die andere bedragen aangeven?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 14:51 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
hear say dus? je hebt overigens geen antwoord gegeven op mijn andere vraag.
indien er geen externe bron is die dat bevestigt wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:05 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
[..]
Gehoord van een vriend die er werkt, is dat hear say? Ik heb het daadwerkelijke contract niet voor mijn neus gehad, maar ik ben er vrij zeker van. Heb jij bronnen die andere bedragen aangeven?
Wat ik bedoel met business unit is dat de 'Strategy & operations' tak van Deloitte gewoon een onderdeel is van Deloitte Consulting, dus dat het niet echt een verschil maakt binnen de normale structuur van Deloitte qua arbeidsvoorwaarden etc.
Wat boeit jou als eerstejaars rechtenstudent - correctie: zojuist in maand 1 gestopt - de wereld van strategy consulting eigenlijk?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:46 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
indien er geen externe bron is die dat bevestigt wel.
wat dat tweede betreft heb je een punt, het is zelfs zo dat in de vs clienten in het ene geval een factuur ontvangen van monitor en in andere geval van deloitte consulting terwijl dezelfde personen aan het project werkte.
al die 'coaches' in het stadion hebben toch eveneens niet allemaal voetbaltalent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat boeit jou als eerstejaars rechtenstudent - correctie: zojuist in maand 1 gestopt - de wereld van strategy consulting eigenlijk?
Er vanuit gaande dat je niet in een heel competitief jaar zit: ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:52 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
[..]
Strategie consultancy is op dit moment mateloos populair, dus stel jezelf de vraag hoor je met een 8 op econometrie tot de beste van die 100?
[...]
Ik heb het over 100 beste studenten van Nederland per jaar. Dan wordt het erg lastig als je alle studenten meerekent die lucht en ruimtevaarttechniek, sterrenkunde, UC, LSE/Cambridge/Oxford masters, CEMS hebben gedaan, vaak in combinatie met een AIESEC bestuur gedaan, op hoog niveau roeien, bestuur bij studie/studentenvereniging, nationale denktank, onderzoeksreis naar exotisch land, zes stages, eigen bedrijf, kleine consultant etc. Met alleen je 8 op Econometrie kom je er niet, zeker niet met slechte middelbare schoolcijfers.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:17 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat je niet in een heel competitief jaar zit: ja.
Ik heb juist een interne bronquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:46 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
indien er geen externe bron is die dat bevestigt wel.
wat dat tweede betreft heb je een punt, het is zelfs zo dat in de vs clienten in het ene geval een factuur ontvangen van monitor en in andere geval van deloitte consulting terwijl dezelfde personen aan het project werkte.
Meh, een business course is niet een must have. En een 8,0 voor ectrie is op academisch niveau genoeg om een voet tussen de deur te krijgen. Daarnaast is topsport/full-time bestuur/eigen bedrijf vaak wel nodig of gewenst. Dus een dat als een 8,0 ectrie het enige wat je te bieden hebt je geen kans maakt, maar het is vaak wel genoeg als randvoorwaarde op academisch niveau.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:52 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
[..]
Onzin. MBB kantoren in Nederland nemen tussen de 20 en 30 starters aan per jaar, de kleinere kantoren 10 à 20 starters. In totaal worden er dan ongeveer dus 100 mensen per jaar aangenomen in strategie op startersniveau. Strategie consultancy is op dit moment mateloos populair, dus stel jezelf de vraag hoor je met een 8 op econometrie tot de beste van die 100?
Los hiervan is het meedoen aan een business course of andere recruitmentdagen een must om een goede kans te maken. De case en persoonlijkheids interviews zijn dermate goed te oefenen dat het lastig is om je te onderscheiden als sollicitant. Als je meedoet aan een business course leer je de cultuur beter kennen, en hebben de interviewers misschien al eens wat van je gehoord.
De vraag was niet alleen voor Nederland, vandaar Monitor. Ze zijn sterk in de US. Wist overigens niet dat Monitor zulke slechte voorwaarden biedt. Dacht dat ze wel on-par zouden zitten met Strategy&. Zou Strategy& trouwens nu nog wel als hoge ranking zien, maar dat gaat denk ik niet lang meer duren gezien de leegloop van partners en talent.quote:Oliver Wyman is sterk aan het groeien in Nederland, vooral op het gebied van stress testing bij de grote banken en DNB. Het is de vraag of je daar altijd maar zin in hebt. Verder leiden ze ook de reorganisatie bij de Belastingdienst (wat de staatssecretaris zijn hoofd bijna gekost heeft).
Bij de overweging tussen kantoren zou ik wel meenemen dat Monitor Deloitte echt een business unit is binnen Deloitte, met bijbehorende (bedroevende) salarissen en voorwaarden (2600 bruto heb ik gehoord, geen mogelijkheid op MBA en een Ford Fiesta als auto...). Mijn inziens een stuk lager in de ranking (van wat ik in Nederland zie) dan AT Kearney, Roland Berger en Strategy&.
In Londen wordt gemiddeld gezien wel iets meer gewerkt, maar je hebt ook meer keuze in projecten gezien de schaal. Daarnaast is Londen een stuk interessantere stad dan A'dam. Zelfde geldt voor mensen die een tijd in NYC blijven hangen na een MBA.quote:Markt voor strategy consultancy is in het buitenland nog een stuk competitiever dan in Nederland. Voor de meeste kantoren is het nodig om de lokale taal te spreken, en Londen is niet te doen om als Nederlander binnen te komen (los van de vraag of je het moet willen). Ik snap ook niet echt waarom je het zou willen. Bij alle strategie consultants wordt juist het Amsterdamse kantoor gezien als het kantoor waar uitstekende mensen werken met een redelijke work-life balance die hun werk combineren met gezelligheid. Daarom is het Amsterdam kantoor voor veel buitenlanders een van de meest geliefde kantoren om een project te doen.
Dit dus. Eerder niet gezien. Excusez moi.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:35 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
[..]
Ik heb het over 100 beste studenten van Nederland per jaar. Dan wordt het erg lastig als je alle studenten meerekent die lucht en ruimtevaarttechniek, sterrenkunde, UC, LSE/Cambridge/Oxford masters, CEMS hebben gedaan, vaak in combinatie met een AIESEC bestuur gedaan, op hoog niveau roeien, bestuur bij studie/studentenvereniging, nationale denktank, onderzoeksreis naar exotisch land, zes stages, eigen bedrijf, kleine consultant etc. Met alleen je 8 op Econometrie kom je er niet, zeker niet met slechte middelbare schoolcijfers.
Van vrienden van me die bij Strategy& werken hoor ik dat de leegloop die direct na de bekendmaking begonnen is, inmiddels aardig gestopt is. Wat het verdere succes van de combinatie wordt, hangt ervanaf wat er gebeurt met de samenwerking tussen PwC en Strategy&. Als ze dat goed weten te benutten (wat nog nooit op deze schaal gebeurd is) hebben ze goud in handen, anders zal niemand over 5 jaar de naam Strategy& nog kennen. Qua salaris doen ze het in ieder geval goed niet onder voor de rest:quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:52 schreef Maramba het volgende:
[..]
Meh, een business course is niet een must have. En een 8,0 voor ectrie is op academisch niveau genoeg om een voet tussen de deur te krijgen. Daarnaast is topsport/full-time bestuur/eigen bedrijf vaak wel nodig of gewenst. Dus een dat als een 8,0 ectrie het enige wat je te bieden hebt je geen kans maakt, maar het is vaak wel genoeg als randvoorwaarde op academisch niveau.
[..]
De vraag was niet alleen voor Nederland, vandaar Monitor. Ze zijn sterk in de US. Wist overigens niet dat Monitor zulke slechte voorwaarden biedt. Dacht dat ze wel on-par zouden zitten met Strategy&. Zou Strategy& trouwens nu nog wel als hoge ranking zien, maar dat gaat denk ik niet lang meer duren gezien de leegloop van partners en talent.
RB doet prima zaken in Europa, maar stelt op wereldwijd niveau een stuk minder voor.
[..]
In Londen wordt gemiddeld gezien wel iets meer gewerkt, maar je hebt ook meer keuze in projecten gezien de schaal. Daarnaast is Londen een stuk interessantere stad dan A'dam.
A'dam is inderdaad mateloos populair bij transfers, maar ik zou niet per se terug hoeven nu. Zelfde geldt voor mensen die een tijd in NYC blijven hangen na een MBA.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 17:02 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
[..]
Van vrienden van me die bij Strategy& werken hoor ik dat de leegloop die direct na de bekendmaking begonnen is, inmiddels aardig gestopt is. Wat het verdere succes van de combinatie wordt, hangt ervanaf wat er gebeurt met de samenwerking tussen PwC en Strategy&. Als ze dat goed weten te benutten (wat nog nooit op deze schaal gebeurd is) hebben ze goud in handen, anders zal niemand over 5 jaar de naam Strategy& nog kennen. Qua salaris doen ze het in ieder geval goed niet onder voor de rest:Ja, tuurlijk, logisch dat de leegloop is gestopt. Iedereen die weg wil springt van boord bij de bekendmaking. De rest is waarschijnlijk gebleven voor de bonus. Qua salaris doen ze niet onder voor de rest omdat ze anders geen kans maken om enigszins de juiste mensen aan te trekken. Ik heb echter nog nooit gehoord van iemand die een Mck/Bain/BCG offer laat schieten om voor S& of RB te werken. Maar dat kan mijn kennissenkring zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de meelezers: dit is overigens natuurlijk niet de vraag. Werkt met de veronderstelling dat alle studenten strategie consultancy op de eerste plek hebben staan om te starten, wat een rare aanname is. Banking, de industrie en de academische wereld trekken allen nog steeds toptalent aan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:52 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
Strategie consultancy is op dit moment mateloos populair, dus stel jezelf de vraag hoor je met een 8 op econometrie tot de beste van die 100?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 17:02 schreef EvenRechtZetten22 het volgende:
[..]
Van vrienden van me die bij Strategy& werken hoor ik dat de leegloop die direct na de bekendmaking begonnen is, inmiddels aardig gestopt is. Wat het verdere succes van de combinatie wordt, hangt ervanaf wat er gebeurt met de samenwerking tussen PwC en Strategy&. Als ze dat goed weten te benutten (wat nog nooit op deze schaal gebeurd is) hebben ze goud in handen, anders zal niemand over 5 jaar de naam Strategy& nog kennen. Qua salaris doen ze het in ieder geval goed niet onder voor de rest:nog steeds niet echt spectaculair, waarom zijn de lonen in Nederland zo laag tov het buitenland? bovendien doen advocaten hier niet onder voor consultants of bankers wat in het buitenland eveneens anders ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |