Hallo, mijn naam is Antilurker, en ik heb een klacht. Ik zal beginnen met een inleiding.
Wij hebben (hadden) dus 4 cavia's he, van die hele lieve dikke pluizige schatjes
Mooi plaatsje in de tuin hadden ze, ongeveer 3 vierkante meter om rond te huppelen, en een hok met 2 verdiepingen.
Maar toen.
Op een dag werd ik dus wakker en m'n moeder zei dat er een cavia miste. We vroegen ons af of hij misschien niet ergens verstopt kon zijn, of dat hij zich eruit had kunnen graven, uit z'n speelplaatsje.
Maar dat was onmogelijk. Er zat immers tot een meter diep kippengaas in de grond, en met die wijvenhandjes kom je ook niet echt heel ver in die harde grond.
Maar plots, een paar dagen later;
Ik zat weer rustig beneden te ontbijten, tot ik zacht gepiep hoor, en ik m'n kat met grote ogen naar buiten zie staren

. Dus ik kijk naar buiten, zie ik daar een grijze poes zitten, met een cavia in z'n bek

. M'n hart brak, hoe kan hij dat doen zomaar? Die cavia was net m'n oma, want hij was nou eenmaal niet zo 'sportief', beetje dik, en had ook kort rood haar. Ik had dus zegmaar het gevoel dat hij daar mijn oma aan het stelen was

!
Nouja, ik dus naar buiten stormen, om dat arme beest te redden. Maar nee, de kat vlucht weg met dat beest in z'n bek, oftewel hij springt over een hek van 1.5 meter hoog inclusief cavia (

), maar daarna liet hij hem toch los.
Ik pak die cavia, en zie dat hij niks meer doet. Hij was in shock. Een paar dagen later is hij overleden, hij was 3-4 jaar oud ofzo. En die andere ook zoiets...
RIP cavia 1
RIP cavia 2
Nouja, ik moest dit dus even kwijt. M'n moeder verzorgt die cavia's met liefde, en dan plotseling na 3 jaar worden er in een keer 2 ontnomen omdat er een kat honger heeft

Er mag eventueel worden gereageerd met wat oplossingen om die kat weg te houden van onze andere 2 cavia's en konijnen