Hallo,
Wat is nou eigenlijk wettelijk gezien de definitie van 'bemiddeling', betreft illegaliteit (bijv. illegale software, wapens, drugs, gestolen goederen etc.)?
Voorbeeld 1; Je hebt persoon 1, 2 en 3:
Persoon 1 zegt tegen persoon 2: "Ik heb veel interesse in X." Waarop persoon 1 reageert: "Ik ken misschien wel iemand met een X." Persoon 1 komt eens een keer bij persoon 3 en zegt tegen diegene:"Iemand vroeg mij om X." Waarop persoon 3 enthousiast reageert en zegt:"Oh, ik heb wel X." Persoon 1 verteld later tegen persoon 2 dat hij wel iemand kent met X.
Voorbeeld 2; Je hebt persoon 1, 2 en 3:
Persoon 1 zegt tegen persoon 2: "Ik heb veel interesse in X." Waarop persoon 1 reageert: "Ik ken misschien wel iemand met een X." Persoon 1 komt eens een keer bij persoon 3 en zegt tegen diegene:"Iemand vroeg mij om X." Waarop persoon 3 enthousiast reageert en zegt:"Oh, ik heb wel X." Persoon 1 verteld later tegen persoon 2 dat hij wel iemand kent met X. Vervolgens geeft persoon 1 de contactgegevens van persoon 3 aan 2, waarop zij contact met elkaar opnemen en de criminele handeling uitvoeren/voorbereidingen maken op de criminele handeling.
Hallo,
Wat is nou eigenlijk wettelijk gezien de definitie van 'bemiddeling', betreft illegaliteit (bijv. illegale software, wapens, drugs, gestolen goederen etc.)?
Voorbeeld 1; Je hebt persoon 1, 2 en 3:
Persoon 1 zegt tegen persoon 2: "Ik heb veel interesse in X." Waarop persoon 1 reageert: "Ik ken misschien wel iemand met een X." Persoon 1 komt eens een keer bij persoon 3 en zegt tegen diegene:"Iemand vroeg mij om X." Waarop persoon 3 enthousiast reageert en zegt:"Oh, ik heb wel X." Persoon 1 verteld later tegen persoon 2 dat hij wel iemand kent met X. Ook vergaart persoon 1 meer informatie over eventuele prijzen en dergelijke van beide personen.
Voorbeeld 2; Je hebt persoon 1, 2 en 3:
Persoon 1 zegt tegen persoon 2: "Ik heb veel interesse in X." Waarop persoon 1 reageert: "Ik ken misschien wel iemand met een X." Persoon 1 komt eens een keer bij persoon 3 en zegt tegen diegene:"Iemand vroeg mij om X." Waarop persoon 3 enthousiast reageert en zegt:"Oh, ik heb wel X." Persoon 1 verteld later tegen persoon 2 dat hij wel iemand kent met X. Vervolgens geeft persoon 1 de contactgegevens van persoon 3 aan 2, waarop zij contact met elkaar opnemen en de criminele handeling uitvoeren/voorbereidingen maken op de criminele handeling.
Op internet kon ik niet echt iets duidelijks vinden, dus ik dacht ik vraag het aan Fok!

Iemand die hier een antwoord op heeft?