Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
Inmiddels wel. Maar als de voorsprong 2 minuten zakt, zakt hij virtueel ook direct naar plek 13 in het klassement. En ze moeten nog lang. Ik denk niet dat de vlucht stand gaat houden.quote:
Dat lijkt wel een beetje op de dagen dat ik vorige maand in Spanje was. Overal in Spanje toen niet al te best weer met veel regen in het Baskenland, waardoor we ons bezoek aan het Baskenland beperkte tot 2 dagen Bilbao. Gewoon de 2 warmste en mooiste dagen van de hele vakantie gehad.quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Inmiddels wel. Maar als de voorsprong 2 minuten zakt, zakt hij virtueel ook direct naar plek 13 in het klassement. En ze moeten nog lang. Ik denk niet dat de vlucht stand gaat houden.
Nog iets belangrijks: het is 38 graden daar![]()
En dat, ze mogen best wat proberen!quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:35 schreef TheArt het volgende:
Nog een pittig klimmetje die Vivero zeg.
Kijk je wel ?quote:
Er gebeurt weinigquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk je wel ?
Schitterend dat enthousiaste publiek.
Ik verwacht nog wel iets. Jammer van Poels.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:40 schreef knep het volgende:
[..]
Er gebeurt weinig. Omgeving en publiek is idd leuk.
Er moet haast nog wel iets gebeurenquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wel iets. Jammer van Poels.
En dat Mollema hiervan profiteert doordat Wiggins lost.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:43 schreef Eppie_NL het volgende:
Hoop dat Froome en Sky wat gaan proberen.![]()
Klopt. Maar dan lijkt het me het beste mocht hij nog een ploegmaat bij zich heeft.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:44 schreef Sautor het volgende:
Als het met zo'n groepje van 10-20 blijft zie ik Mollema nog wel eens een goede kans maken in de sprint.
Yup, en geen Saganquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan lijkt het me het beste mocht hij nog een ploegmaat bij zich heeft.
Ik denk dat er vrij weinig Nederlandse renners die tegen >35 graden kunnen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:47 schreef marcodej het volgende:
Poels kan dus slecht tegen die warmte.
Dat is een slechte eigenschap voor een ronderenner...quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:47 schreef marcodej het volgende:
Poels kan dus slecht tegen die warmte.
Gesink vindt het wel lekker volgens mijquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik denk dat er vrij weinig Nederlandse renners die tegen >35 graden kunnen.
Absoluut niet. Lövkvist rijdt nog vol door.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:53 schreef Felagund het volgende:
Pelotonnetje nog even groot? Of komen er renners terug?
In de eerste week verloor hij ook tijd toen hij werd bevangen door de warmte.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:52 schreef DutchSL het volgende:
Poels heeft gewoon last van de derde week in zijn eerste grote ronde.. eergisteren was het ook al minder, en in het begin van de ronde was hij juist sterk toen het ook snikheet was.
Tandem met Nibali - Froome?quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:55 schreef TheArt het volgende:
Sagan er trouwens niet meer bij. Dat kan belangrijk zijn.
Ik hoop vooral dat Bauke zelf wat over heeft. Hij zit nu nog wat te ver van achteren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk blaast Wiggins zich voor Froome op...
Precies. Lekker laten rijden. Cobo hoeft alleen te reageren op Froome.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:06 schreef Steven184 het volgende:
Ik denk niet dat Cobo achter Wiggins aangaat.
Mooi toch?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:10 schreef TheArt het volgende:
Oh jee, dit wordt een Baskische orkaan nu Anton wegrijdt van Bruseghin.
Waaromquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan die basken
Hysterische gedoe langs de weg.quote:
Dan pakt Froome hem terug voor de 3e plaats van Wiggins.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:17 schreef marcodej het volgende:
Hopelijk kan Bauke nog een prikje geven.
Dat zal vast, maar je moet wat.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan pakt Froome hem terug voor de 3e plaats van Wiggins.
Hij moet eigenlijk na de top de rabo's tempo laten maken om Roduiguez niet terug te laten komen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:17 schreef marcodej het volgende:
Hopelijk kan Bauke nog een prikje geven.
Goed, ze hebben een cadans van 30 per minuut.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:23 schreef Sautor het volgende:
Hoe zou het met Mollema - Wiggins zijn?
Dit dus.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:23 schreef Sautor het volgende:
Op het vlakke straks gewoon nog een keer proberen
Bij de 1e beklimming gelost.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:28 schreef BlaZ het volgende:
gvd mijn uitzending loopt weer een heel stuk achter.
Waar is Poels overigens gebleven?
Doorgestoken kaartquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:33 schreef du_ke het volgende:
Past precies in het plaatje zo de prominentste Bask gaat winnen in Baskenland
Hij zat veel te ver bij het uitdraaien van die laatste bocht. Uiteindelijk toch nog bijna die hele groep voorbij gesprint, maar waarom zo verdomde ver beginnen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:39 schreef marcodej het volgende:
Mollema wel voorin, benieuwd of hij nog wat puntjes heeft.
Dan heeft hij het groen terug.quote:
Ja, eerste tussensprint 4 punten, Mollema daar 1tje?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:39 schreef Aguero het volgende:
[..]
Dan heeft hij het groen terug.
Of heet Rodriguez nog punten gepakt bij een tussensprint?
Maar dat van dat laatste stuk is gewoon een fout. Als hij dat groen wilt (en hij wilt het getuige die eindsprint), dan moet hij gewoon dichter van voren zitten.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:40 schreef knep het volgende:
Mollema is gewoon op, ik denk dat hij blij was dat hij (redelijk) kon volgen.
Klopt, een andere fout kostte hem die etappequote:Op vrijdag 9 september 2011 17:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dat van dat laatste stuk is gewoon een fout. Als hij dat groen wilt (en hij wilt het getuige die eindsprint), dan moet hij gewoon dichter van voren zitten.
Best spannend dus nog.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan heeft Rodriguez nog 2 punten over.
Morgen moeten ze Rodriguez er nog af rijden, maar het lijkt alsof hij niet echt meer kan helaas.quote:
Ik ben voor.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:49 schreef Lagrinta het volgende:
Als Bauke groen wint komt er een huldiging op de Grote Markt.
In de eerste massasprint was Mollema 15e en in de sprint die Sagan won was ie 13e.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Hoe is de spint van beiden in een grote groep? Kunnen ze top 15 in een massasprint rijden?
En er zijn nog wel een paar sprinters tussenuit gevallen sindsdien dus als ze zich er toe zetten kan dat nog best leuk wordenquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:16 schreef Starlynk het volgende:
[..]
In de eerste massasprint was Mollema 15e en in de sprint die Sagan won was ie 13e.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:36 schreef Gitank2 het volgende:
Misschien wel een twee voor de basken
Materiaalpech toch?quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
In de eerste week verloor hij ook tijd toen hij werd bevangen door de warmte.
Echte zware bergritten zijn er eigenlijk niet geweest. (Dan bedoel ik 3 cols HC/1e cat) De pyreneën zijn ook helemaal niet aangedaan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik vond het al met al een mooie en boeiende Vuelta.
Lange tijd stonden veel renners dicht bij elkaar. Je kunt zeggen dat het nivellering is of dat een echte topper ontbrak. Maar het is wel spannend zo. Uiteindelijk komt het neer op een tweestrijd om de eindzege tussen twee renners die je niet verwacht: Cobo en Froome. Waarschijnlijk zullen ze zich bij Sky nog eens achter de oren krabben als Cobo de eindzege binnenhaalt. En het lijkt me dat dit laatste ook gebeurt.
Verder waren er weinig pure sprintritten. Nu gun ik sprinters best hun kansen, daar niet van. Maar voor liefhebbers van bergen en heuvels was dit een leuke Vuelta.
Ook leuk dat je zoveel verschillende ritwinnaars had. Een behoorlijk aantal (Sutton, Sagan, Kittel, Moreno, Daniel Martin, Albasini, Taaramäe, Haedo, Froome, Gavazzi) won zelfs voor het eerst een rit in een grote ronde. Leuk voor hen, aangezien het bijna allemaal gevestigde / goede renners zijn die nu voor het eerst in een grote ronde scoren.
Jammer alleen dat er geen echte zware bergrit meer is in het slotweekend.
quote:CARUSO Damiano (003), ROCHE Nicolas (011), MONDORY Lloyd (017), TORIBIO ALCOLEA Jose Vicente (029), VAN AVERMAET Greg (038), ISASI FLORES Inaki (052), TXURRUKA Amets (056), HOWARD Leigh (076), PAOLINI Luca (086), KARPETS Vladimir (087), VORGANOV Eduard (089), MARZANO Marco (092), MORI Manuele (093), RIGHI Daniele (097), BENNATI Daniele (101), LASTRAS GARCIA Pablo (115), BAKELANDTS Jan (121), VAN DE WALLE Jurgen (126), KISERLOVSKI Robert (135), CATALDO Dario (142), BARREDO LLAMAZALES Carlos (151), KRUIJSWIJK Steven (155), MARYCZ Jaroslaw (167), NUYENS Nick (168), DE KORT Koen (179), LE MEVEL Christophe (195) y CARRARA Matteo (211).
Mag ik even opmerken dat Karpets wat mij betreft de meest overschatte wielrenner is van de laatste 5, 6, 7 jaar. Hij wordt altijd genoemd in een rijtje belanghebbenden en lost steevast rap als het omhoog gaat.quote:
Rodriguez, Moncoutie en Cobo zullen die wel graag laten wegrijden.quote:
Lotto niet. Die achtervolgen, ondanks de aanwezigheid van Bakelants, omdat Roche (en Kiserlovski) Van den Broeck bedreigen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Rodriguez, Moncoutie en Cobo zullen die wel graag laten wegrijden.
Los van de resultaten is hij al regelmatig belangrijk geweest voor Rodriguez.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:26 schreef wimderon het volgende:
Ik weet niet hoe hoog jij hem dan inschat, maar Karpets heeft genoeg aansprekende resultaten neergezet de afgelopen jaren.
Leuk, een sporter bij P&W.:')quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Mollema zit maandag al bij Pauw & Witteman.
Het blijft dan ook een kermiskoers die 3 weken duurt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:22 schreef Szura het volgende:
Een tussensprint bijvoegen na de start van de etappe![]()
![]()
![]()
Hij is een notoire windenlater, heb ik uit eerste hand vernomen. Dat wordt niet op prijs gesteld in het peloton.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Sastre niet populair in het peleton?
Doe maar Saganquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:31 schreef TheArt het volgende:
Oh wat hoop ik dat Gavazzi weer wint.
Volgens mij zat er nog nét een Liquigas tussen op de streep.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:38 schreef TheArt het volgende:
Bauke 9e.
Maar Rodriguez 10e volgens mij.
Ik hoor dat de ritzeges de doorslag geven volgens de Belgen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:40 schreef DutchSL het volgende:
Ze staan gelijk, wat geeft dan de doorslag, ritzeges of positie in algemeen klassement?
Purito gaat voor die tussensprints gaan. Daar kan je nu vanuit gaan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:41 schreef Ericr het volgende:
Mollema morgen eindigen voor Rodriguez en puntjes pakken, moet te doen zijn.
Viel me anders mee in deze sprint.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:42 schreef Mani89 het volgende:
Moet te doen zijn, Rodriguez komt bijna niet meer vooruit.
Mollema weet wat hem te doen staat dan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Purito gaat voor die tussensprints gaan. Daar kan je nu vanuit gaan.
En de rest van de ploeg.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mollema weet wat hem te doen staat dan.
Zeker. Ook omdat het totaal niet zeker is dat je morgen in de eindsprint na zo'n korte vlakke etappe punten pakt. Er zijn nog wel genoeg rappere mannen aanwezig.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mollema weet wat hem te doen staat dan.
Zat ook meer rond te kijken om te zien hoeveel er tussen zaten dan echt door te sprinten. Desalniettemin denk ik dat Mollema verder kan raken in een echte, volledige pelotonsprint (met bijhorend gewring) dan Rodriguez.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Viel me anders mee in deze sprint.
Klopt, en daarna het aantal overwinningen in tussensprinten en daarna de positie in het algemeen klassement.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:41 schreef TheArt het volgende:
Rodriguez heeft em nog. Meeste ritzeges telt.
Denk niet dat Rabobank Rodriguez vandaag laat rijden.quote:Op zondag 11 september 2011 11:33 schreef Drebbelman het volgende:
Ik zie Rodriguez vandaag wel weer in een kopgroepje belanden en zo meer punten sprokkelen dan Mollema in de eindsprint kan halen.
Het schijnt dat er gisteren nog wat geprobeerd was? Maar met een verschil van 13 seconden zou je toch wel verwachten dat er alles geprobeerd wordt. Zoals de etappe naar Bilbao, okay, ze lossen Cobo dus niet op de klimmetjes, maar probeer hem dan om het vlakke los te rijden.quote:Op zondag 11 september 2011 12:24 schreef Leatherface het volgende:
Ergens toch jammer dat er in het slotweekend geen serieuze aanval meer kwam op het rood, ondanks het luttele verschil van dertien seconden tussen Cobo en Froome. Daardoor is het enigszins een anticlimax na een toch wel spannende ronde
Het waren relatief kortere etappes, maar geen enkele was echt vlak ...quote:Op zondag 11 september 2011 16:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een gezeik over het parcours...zo zwaar was deze Vuelta niet.
1º 25 puntosquote:Op zondag 11 september 2011 16:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Tot de hoeveelste plaats krijg je punten in de eindsprint?
Ok, dan mogen er dus niet te veel mannen vooruit rijden en mag er ook niet te veel spielerei tussen Mollema en Rodriguez zijn. Beiden zullen 100% voluit moeten gaan om überhaupt bij de eerste 15 te eindigen...quote:Op zondag 11 september 2011 16:34 schreef Sautor het volgende:
[..]
1º 25 puntos
2º 20 puntos
3º 16 puntos
4º 14 puntos
5º 12 puntos
6º 10 puntos
7º 9 puntos
8º 8 puntos
9º 7 puntos
10º 6 puntos
11º 5 puntos
12º 4 puntos
13º 3 puntos
14º 2 puntos
15º 1 punto
En Cobo mag de massasprint niet winnenquote:Op zondag 11 september 2011 16:36 schreef Sautor het volgende:
Bij de eerste 15 en voor Rodriguez is dus het doel
Zegt nog niks, die tussensprint zometeen is weg met die koplopers, nog tijd genoeg om naar voren te komen.quote:
Bij die U-bocht stond ie wel lang stil...dat moet toch energie kosten?quote:Op zondag 11 september 2011 16:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zegt nog niks, die tussensprint zometeen is weg met die koplopers, nog tijd genoeg om naar voren te komen.
ben het wel eens met het idee dat hij het zou moeten kunnen proberen. Waarom niet? Omdat het de laatste rit is? Een grote ronde bestaat nou eenmaal uit drie weken, dus je mag best wat proberen dan...quote:Op zondag 11 september 2011 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Wuyts nog harder gaat juichen dan bij de wereldtitel van Boonen indien Froome hier nog de Vuelta zou winnen, hij gunt het die Cobo echt totaal niet.
Dan rijdt Geox dat gat lachend dicht.quote:Op zondag 11 september 2011 16:59 schreef Sautor het volgende:
Vind ik ook, 13 seconden kan best, mits je het op een moment doet dat niemand het verwacht (nu dus)
dan is er iig wat geprobeerd...quote:Op zondag 11 september 2011 17:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan rijdt Geox dat gat lachend dicht.
Op het ene aanvalletje in de rit naar Bilbao heb ik nu ook niet echt de indruk dat Sky er alles aan gedaan heeft om de Vuelta te winnen..quote:
Kijk maar uit!quote:Op zondag 11 september 2011 17:17 schreef franklop het volgende:
Ze hebben op de Belg nog niet door dat Devolder over twee weken gewoon wereldkampioen wordt
Er zijn wat weinig pure sprintersritten geweest, en het is zonde om te zien dat het zwaartepunt niet in de derde week ligt, maar verder valt er weinig op het parcours af te dingen.quote:Op zondag 11 september 2011 17:20 schreef Steven184 het volgende:
Nu ben ik dat gezeur over het zware parcours echt helemaal zat. Ik vond deze Vuelta juist een redelijk goede verdeling hebben.
je ziet hem gewoon inhouden, om de rest ook bij te laten komen, heldquote:
Inderdaad, bovendien waren het allemaal korte etappes tussen de 150km en 200km. Er was slechts 1 etappe die langer dan 200km was. Ook hebben we geen enkele zware bergetappe gehad...quote:Op zondag 11 september 2011 17:20 schreef Steven184 het volgende:
Nu ben ik dat gezeur over het zware parcours echt helemaal zat. Ik vond deze Vuelta juist een redelijk goede verdeling hebben.
Te weinig bergen voor Sterke Stijn.quote:Op zondag 11 september 2011 17:17 schreef franklop het volgende:
Ze hebben op de Belg nog niet door dat Devolder over twee weken gewoon wereldkampioen wordt
Nu naar voren.quote:Op zondag 11 september 2011 17:29 schreef franklop het volgende:
ligthart wil ook meedoen zo te zien. Zie Mollema niet voorin
Slecht geplaatst, maar bijzonder veel geluk dat het stil viel.quote:Op zondag 11 september 2011 17:35 schreef franklop het volgende:
mollema zit ook veels te ver, gaat hem niet worden
of toch wel?
Je valt in herhaling.quote:Op zondag 11 september 2011 17:37 schreef Evertjan het volgende:
[telegraafreactie]wat een faalhazen weer van de Rabo[/telegraafreactie]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |