Dat. Mooi geschoten foto's, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:54 schreef Bajskorv het volgende:
Zo stel ik het me inderdaad ook altijd voor, ook op basis van de boeken die ik gelezen heb over HK, etc. Maar goed, zo zie ik het nooit natuurlijk, je ziet de gebouwen enkel van buitenaf over het algemeen...
Mooie reportage inderdaadquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:56 schreef Blik het volgende:
Mooie foto-reportage van NRC over het wonen in Hong Kong:
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)ingen-van-hong-kong/
Daar ging ik altijd booschappen doen.quote:
Zit zelf in Whampoa en ben er bijna een weekje hier. Het lijkt hier wel Little Tokyo, op de Chinezen na.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:46 schreef static het volgende:
[..]
Daar ging ik altijd booschappen doen.
Meer dan 500.quote:
Hier dus, maar dat ken je wel.quote:Op maandag 8 april 2013 09:28 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Zit zelf in Whampoa en ben er bijna een weekje hier. Het lijkt hier wel Little Tokyo, op de Chinezen na.
De eerste twee links van Google zeggen respectievelijk 235 en 263. Niemand is er écht zeker van blijkbaar.quote:
Omdat HK een vreemde manier van census heeft.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De eerste twee links van Google zeggen respectievelijk 235 en 263. Niemand is er écht zeker van blijkbaar.
Ik was anderhalve maand geleden (ofzo) naar Tong Ping Chau geweest, wat vrijwel onbewoond is. Je neemt een ferry die alleen in het weekend gaat en vertrekt vanaf 'University' (boven Shatin), en was best leuk om een keer te komen, rondje om het eiland gelopen, inclusief gevaarlijk stukje over de gladde rotsen, inclusief wat moeilijk klimwerk, omdat het vloed was....quote:Op woensdag 10 april 2013 01:24 schreef Kaas- het volgende:
Je zou eens een van de kleinere en zo goed als onbewoonde eilanden van Hong Kong (er zijn er geloof ik 240) moeten bezoeken. Sommigen zijn wonderschoon!
Jusco!quote:Op woensdag 10 april 2013 01:31 schreef static het volgende:
[..]
Hier dus, maar dat ken je wel.
[ afbeelding ]
Leuk, zelfde eiland ben ik ook geweest (samen met nog een paar anderen)! Maar dat andere type uitzicht heb je gelukkig ook genoeg in Hong Kong.quote:Op woensdag 10 april 2013 05:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik was anderhalve maand geleden (ofzo) naar Tong Ping Chau geweest, wat vrijwel onbewoond is. Je neemt een ferry die alleen in het weekend gaat en vertrekt vanaf 'University' (boven Shatin), en was best leuk om een keer te komen, rondje om het eiland gelopen, inclusief gevaarlijk stukje over de gladde rotsen, inclusief wat moeilijk klimwerk, omdat het vloed was....
... maar ik hou zelf iets meer van wat hogere bergen en mooiere uitzichten, en dat ontbrak daar een beetje.
Ja, dat klopt. Zit daar om de hoek in ons appartement.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:31 schreef static het volgende:
[..]
Hier dus, maar dat ken je wel.
[ afbeelding ]
Sai Wan als ik het me goed herinner, ben daar wezen hiken en toen we plotseling dit strand tegenkwam hebben we die hike direct even voor een uurtje onderbroken om er te gaan zwemmen (is daar ook een natuurlijke cliff van een metertje of 10 hoog waarvan je in het water kan springen - érg vet!).quote:
Yeah, het is echt genieten hier. Wel lekker dat je eigenlijk vrijwel overal bergen en dus natuur hebt, met flinke trails, zoals Wilson Trail en McLahose Trail enzo, dus je bent eigen altijd binnen no-time wel ergens in je eentje op een mooi stuk natuurquote:Op woensdag 10 april 2013 11:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Leuk, zelfde eiland ben ik ook geweest (samen met nog een paar anderen)! Maar dat andere type uitzicht heb je gelukkig ook genoeg in Hong Kong.
Mwah, beetje klein eerlijk gezegd. We zijn niet naar de bioscoopvoorstellingen geweest, dus misschien maakt dat nog iets uit. Wat er is, is wel aardig, maar goed, beetje weinig dus. Binnen 3 kwartier heb je het allemaal wel gezien. The Museum of History in Hung Hom vond ik persoonlijk een stuk boeiender.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:03 schreef Kaas- het volgende:
Jammer genoeg nooit van gekomen, terwijl dat museum er van buiten altijd al behoorlijk tof uitzag. Beetje leuk?
Yeah, was boeiend, goedkoop (10 dollar, op woensdag gratis), en vrij gevarieerd. Het enige wat ik wel een beetje mis is meer informatie over o.a. the boxer's rebellion destijds, en over kung fu in het algemeen. Misschien dat ik voor zo'n museum naar China moet ofzo. Ik wil ook nog een keer naar het museum van beeld en geluid/film, wat in de buurt van Tai Koo is volgens mij (waar je ook het museum van naval defense (ofzo) hebt... (of had, als het niet verhuisd is...)quote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Kaas- het volgende:
Daarom sprong ik ook als laatste.Het andere museum dat je noemt vond ik zelf overigens ook buitengewoon interessant!
Ik ben er wel voor te porren. Moet alleen nog sneakers oid halen.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:16 schreef Bajskorv het volgende:
Super, bedankt! Volgende keer een wandeling maken in dat geval. Moet ik alleen even gezelschap hebben, net iets te lang in mijn eentje. Zo saai.
Is wel lekker om, om 6:25 aankomen op het airport. Richting hotel, om vervolgens direct weer terug die richting op te gaanquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:23 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vind de wandeling naar de Buddha vroeg in de ochtend wel leuk. Niet met de gondel, gewoon 1.5 uur hiken.
Mjah, maar goed, dan kun je net zo goed in Lutjebroek blijven...quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:44 schreef Kaas- het volgende:
En als je écht niets meer te doen weet kan je altijd nog de kop van een levende slang eraf bijten en het bloed eruit drinken.
We hebben het gedaan hoor.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, maar goed, dan kun je net zo goed in Lutjebroek blijven...
Ga ik even onthouden. Ik heb op zich al wel genoeg Buddha's gezien in mijn leven. Dat fietsen of hiken op Lion Rock lijkt me ook wel interessant. The Peak komt wel goed ergens doordeweeksquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:06 schreef Yi-Long het volgende:
Als het lekker weer is, dan is Lantau idd een mooie manier om de dag te besteden. Hiken vanuit Tung Chung naar Buddha, daar even rondkijken en wat eten, en daarna de minibus nemen en halverwege uitstappen om naar een vrij rustig maar redelijk schoon strand (met toezicht) te gaan, en dan s'avonds even in Tung Chung wat gaan eten ofzo.
Je kunt ook in Tai Wai een fiets huren en dan naar Tai Mei Tuk fietsen. Al is er in TMT eigenlijk niet zo heel veel te doen, tenzij je daarna nog energie over hebt om een stuk te hiken ofzo.
Zelf afgelopen week even een paar uur geschaatst bij Megabox, voor 5 euro per persoon, en woensdag vanaf Tai Po naar TMT gefietst,
Je kunt trouwens ook hiken bij Lion Rock, wat ik persoonlijk misschien wel het mooiste uitzicht over Hong Kong vind (op een heldere dag). Maar ALS je naar The Peak gaat, dan kun je daar ook even doorlopen naar 1 berg verder ofzo, en daar heb je ook schitterend uitzicht. En je kunt ook prima hiken in Aberdeen Country Park.
Ach, er is zo fucking veel te doen in Hong Kong, dat het verdomd moeilijk is om je hier te vervelen.
Het hoofdkantoor van HSBC is een ontwerp van Foster + Partners. Dit bureau is ook verantwoordelijk voor de huidige luchthaven van Hong Kong.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:22 schreef k_man het volgende:
Als het goed is ben ik eind juni twee dagen in Hongkong.
Wat zou je kunnen doen met slechts twee dagen ter beschikking, als je vooral geïnteresseerd bent in architectuur en kunst?
Ik heb even bij Tripadvisor gekeken en niemand schrijft iets over een rondleiding. Je kunt wel ongehinderd naar de lobby/eerste etage.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef k_man het volgende:
Ik ken het, maar kun je dat bezoeken? Een rondleiding krijgen o.i.d.?
Deze kan wel handig zijn: http://www.discoverhongkong.com/eng/see-do/index.jspquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef k_man het volgende:
Ik ken het, maar kun je dat bezoeken? Een rondleiding krijgen o.i.d.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |