Dat. Mooi geschoten foto's, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:54 schreef Bajskorv het volgende:
Zo stel ik het me inderdaad ook altijd voor, ook op basis van de boeken die ik gelezen heb over HK, etc. Maar goed, zo zie ik het nooit natuurlijk, je ziet de gebouwen enkel van buitenaf over het algemeen...
Mooie reportage inderdaadquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:56 schreef Blik het volgende:
Mooie foto-reportage van NRC over het wonen in Hong Kong:
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)ingen-van-hong-kong/
Daar ging ik altijd booschappen doen.quote:
Zit zelf in Whampoa en ben er bijna een weekje hier. Het lijkt hier wel Little Tokyo, op de Chinezen na.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:46 schreef static het volgende:
[..]
Daar ging ik altijd booschappen doen.
Meer dan 500.quote:
Hier dus, maar dat ken je wel.quote:Op maandag 8 april 2013 09:28 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Zit zelf in Whampoa en ben er bijna een weekje hier. Het lijkt hier wel Little Tokyo, op de Chinezen na.
De eerste twee links van Google zeggen respectievelijk 235 en 263. Niemand is er écht zeker van blijkbaar.quote:
Omdat HK een vreemde manier van census heeft.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De eerste twee links van Google zeggen respectievelijk 235 en 263. Niemand is er écht zeker van blijkbaar.
Ik was anderhalve maand geleden (ofzo) naar Tong Ping Chau geweest, wat vrijwel onbewoond is. Je neemt een ferry die alleen in het weekend gaat en vertrekt vanaf 'University' (boven Shatin), en was best leuk om een keer te komen, rondje om het eiland gelopen, inclusief gevaarlijk stukje over de gladde rotsen, inclusief wat moeilijk klimwerk, omdat het vloed was....quote:Op woensdag 10 april 2013 01:24 schreef Kaas- het volgende:
Je zou eens een van de kleinere en zo goed als onbewoonde eilanden van Hong Kong (er zijn er geloof ik 240) moeten bezoeken. Sommigen zijn wonderschoon!
Jusco!quote:Op woensdag 10 april 2013 01:31 schreef static het volgende:
[..]
Hier dus, maar dat ken je wel.
[ afbeelding ]
Leuk, zelfde eiland ben ik ook geweest (samen met nog een paar anderen)! Maar dat andere type uitzicht heb je gelukkig ook genoeg in Hong Kong.quote:Op woensdag 10 april 2013 05:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik was anderhalve maand geleden (ofzo) naar Tong Ping Chau geweest, wat vrijwel onbewoond is. Je neemt een ferry die alleen in het weekend gaat en vertrekt vanaf 'University' (boven Shatin), en was best leuk om een keer te komen, rondje om het eiland gelopen, inclusief gevaarlijk stukje over de gladde rotsen, inclusief wat moeilijk klimwerk, omdat het vloed was....
... maar ik hou zelf iets meer van wat hogere bergen en mooiere uitzichten, en dat ontbrak daar een beetje.
Ja, dat klopt. Zit daar om de hoek in ons appartement.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:31 schreef static het volgende:
[..]
Hier dus, maar dat ken je wel.
[ afbeelding ]
Sai Wan als ik het me goed herinner, ben daar wezen hiken en toen we plotseling dit strand tegenkwam hebben we die hike direct even voor een uurtje onderbroken om er te gaan zwemmen (is daar ook een natuurlijke cliff van een metertje of 10 hoog waarvan je in het water kan springen - érg vet!).quote:
Yeah, het is echt genieten hier. Wel lekker dat je eigenlijk vrijwel overal bergen en dus natuur hebt, met flinke trails, zoals Wilson Trail en McLahose Trail enzo, dus je bent eigen altijd binnen no-time wel ergens in je eentje op een mooi stuk natuurquote:Op woensdag 10 april 2013 11:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Leuk, zelfde eiland ben ik ook geweest (samen met nog een paar anderen)! Maar dat andere type uitzicht heb je gelukkig ook genoeg in Hong Kong.
Mwah, beetje klein eerlijk gezegd. We zijn niet naar de bioscoopvoorstellingen geweest, dus misschien maakt dat nog iets uit. Wat er is, is wel aardig, maar goed, beetje weinig dus. Binnen 3 kwartier heb je het allemaal wel gezien. The Museum of History in Hung Hom vond ik persoonlijk een stuk boeiender.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:03 schreef Kaas- het volgende:
Jammer genoeg nooit van gekomen, terwijl dat museum er van buiten altijd al behoorlijk tof uitzag. Beetje leuk?
Yeah, was boeiend, goedkoop (10 dollar, op woensdag gratis), en vrij gevarieerd. Het enige wat ik wel een beetje mis is meer informatie over o.a. the boxer's rebellion destijds, en over kung fu in het algemeen. Misschien dat ik voor zo'n museum naar China moet ofzo. Ik wil ook nog een keer naar het museum van beeld en geluid/film, wat in de buurt van Tai Koo is volgens mij (waar je ook het museum van naval defense (ofzo) hebt... (of had, als het niet verhuisd is...)quote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Kaas- het volgende:
Daarom sprong ik ook als laatste.Het andere museum dat je noemt vond ik zelf overigens ook buitengewoon interessant!
Ik ben er wel voor te porren. Moet alleen nog sneakers oid halen.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:16 schreef Bajskorv het volgende:
Super, bedankt! Volgende keer een wandeling maken in dat geval. Moet ik alleen even gezelschap hebben, net iets te lang in mijn eentje. Zo saai.
Is wel lekker om, om 6:25 aankomen op het airport. Richting hotel, om vervolgens direct weer terug die richting op te gaanquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:23 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vind de wandeling naar de Buddha vroeg in de ochtend wel leuk. Niet met de gondel, gewoon 1.5 uur hiken.
Mjah, maar goed, dan kun je net zo goed in Lutjebroek blijven...quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:44 schreef Kaas- het volgende:
En als je écht niets meer te doen weet kan je altijd nog de kop van een levende slang eraf bijten en het bloed eruit drinken.
We hebben het gedaan hoor.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, maar goed, dan kun je net zo goed in Lutjebroek blijven...
Ga ik even onthouden. Ik heb op zich al wel genoeg Buddha's gezien in mijn leven. Dat fietsen of hiken op Lion Rock lijkt me ook wel interessant. The Peak komt wel goed ergens doordeweeksquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:06 schreef Yi-Long het volgende:
Als het lekker weer is, dan is Lantau idd een mooie manier om de dag te besteden. Hiken vanuit Tung Chung naar Buddha, daar even rondkijken en wat eten, en daarna de minibus nemen en halverwege uitstappen om naar een vrij rustig maar redelijk schoon strand (met toezicht) te gaan, en dan s'avonds even in Tung Chung wat gaan eten ofzo.
Je kunt ook in Tai Wai een fiets huren en dan naar Tai Mei Tuk fietsen. Al is er in TMT eigenlijk niet zo heel veel te doen, tenzij je daarna nog energie over hebt om een stuk te hiken ofzo.
Zelf afgelopen week even een paar uur geschaatst bij Megabox, voor 5 euro per persoon, en woensdag vanaf Tai Po naar TMT gefietst,
Je kunt trouwens ook hiken bij Lion Rock, wat ik persoonlijk misschien wel het mooiste uitzicht over Hong Kong vind (op een heldere dag). Maar ALS je naar The Peak gaat, dan kun je daar ook even doorlopen naar 1 berg verder ofzo, en daar heb je ook schitterend uitzicht. En je kunt ook prima hiken in Aberdeen Country Park.
Ach, er is zo fucking veel te doen in Hong Kong, dat het verdomd moeilijk is om je hier te vervelen.
Het hoofdkantoor van HSBC is een ontwerp van Foster + Partners. Dit bureau is ook verantwoordelijk voor de huidige luchthaven van Hong Kong.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:22 schreef k_man het volgende:
Als het goed is ben ik eind juni twee dagen in Hongkong.
Wat zou je kunnen doen met slechts twee dagen ter beschikking, als je vooral geïnteresseerd bent in architectuur en kunst?
Ik heb even bij Tripadvisor gekeken en niemand schrijft iets over een rondleiding. Je kunt wel ongehinderd naar de lobby/eerste etage.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef k_man het volgende:
Ik ken het, maar kun je dat bezoeken? Een rondleiding krijgen o.i.d.?
Deze kan wel handig zijn: http://www.discoverhongkong.com/eng/see-do/index.jspquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef k_man het volgende:
Ik ken het, maar kun je dat bezoeken? Een rondleiding krijgen o.i.d.?
Dan heb je het ook wel redelijk gezien eigenlijk. Ik kom er wel eens voor werk, van binnen een onprettig gebouw imho. Erg rumoerig door de opening tussen de etages, beetje Centreparcs kriebels krijg ik ervan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:17 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb even bij Tripadvisor gekeken en niemand schrijft iets over een rondleiding. Je kunt wel ongehinderd naar de lobby/eerste etage.
De Buddha zelf is ok met een prachtig uitzicht. Helaas in de loop van de ochtend busladingen toeristen die met de kabelbaan naar boven komen. Ik vind met name de hike zelf lekker om te doen, combi van beetje exercise (8km heuvel op lopen in 1.5 uur), beetje natuur en rust. Maar ik ga meestal heel erg vroeg, zodat ik de Buddha nog even snel zie terwijl het nog rustig is (en ik de trap naar de Buddha omhoog kan sprinten!).quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Ga ik even onthouden. Ik heb op zich al wel genoeg Buddha's gezien in mijn leven. Dat fietsen of hiken op Lion Rock lijkt me ook wel interessant. The Peak komt wel goed ergens doordeweeks
Vanochtend vroeg aangekomen in Hong Kong (6 uur lokale tijd). Eerst naar het hotel gegaan en vervolgens direct weer terug. Heb wel de kabelbaan genomen ipv de hike. Was erg blij dat ik er vroeg was, ik kon gewoon doorlopen bij de kabelbaan. Toen ik éénmaal terug ging stond er een enorme wachtrij.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:59 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
De Buddha zelf is ok met een prachtig uitzicht. Helaas in de loop van de ochtend busladingen toeristen die met de kabelbaan naar boven komen. Ik vind met name de hike zelf lekker om te doen, combi van beetje exercise (8km heuvel op lopen in 1.5 uur), beetje natuur en rust. Maar ik ga meestal heel erg vroeg, zodat ik de Buddha nog even snel zie terwijl het nog rustig is (en ik de trap naar de Buddha omhoog kan sprinten!).
voor als je Japans lekker vindtquote:Op zondag 12 mei 2013 09:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Vanochtend vroeg aangekomen in Hong Kong (6 uur lokale tijd). Eerst naar het hotel gegaan en vervolgens direct weer terug. Heb wel de kabelbaan genomen ipv de hike. Was erg blij dat ik er vroeg was, ik kon gewoon doorlopen bij de kabelbaan. Toen ik éénmaal terug ging stond er een enorme wachtrij.
Vond de Buddha overigens niet echt een topper. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het mistig was en dus het uitzicht erg tegenviel. Ook het klooster om de hoek stond in de steigers.
Verder ook nog in Central geweest en even de BabyGap leeggehaald (je hebt een zoon, en je wilt wat zeg maar) en vervolgens de Star Ferry naar Kowloon genomen. Nu is het zicht nog steeds slecht, maar morgen schijnt het beter te worden. Morgenochtend dus naar The Peak toe. Nu even chillen voordat ik zo weer wegga.
Iemand nog tips voor een simpel doch goed restaurantje?
Goeie tip, heb er lekker gegeten. Zat ongeveer recht tegenover mijn hotelquote:Op zondag 12 mei 2013 10:02 schreef YebCar het volgende:
[..]
voor als je Japans lekker vindt
Monster sushi, 2 lokaties, 1 zit in iSquare (tst) 1 bij langham place (mongkok)
Baby Gapquote:Op zondag 12 mei 2013 09:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Vanochtend vroeg aangekomen in Hong Kong (6 uur lokale tijd). Eerst naar het hotel gegaan en vervolgens direct weer terug. Heb wel de kabelbaan genomen ipv de hike. Was erg blij dat ik er vroeg was, ik kon gewoon doorlopen bij de kabelbaan. Toen ik éénmaal terug ging stond er een enorme wachtrij.
Vond de Buddha overigens niet echt een topper. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het mistig was en dus het uitzicht erg tegenviel. Ook het klooster om de hoek stond in de steigers.
Verder ook nog in Central geweest en even de BabyGap leeggehaald (je hebt een zoon, en je wilt wat zeg maar) en vervolgens de Star Ferry naar Kowloon genomen. Nu is het zicht nog steeds slecht, maar morgen schijnt het beter te worden. Morgenochtend dus naar The Peak toe. Nu even chillen voordat ik zo weer wegga.
Iemand nog tips voor een simpel doch goed restaurantje?
Zijn er meer? Waar?quote:Op zondag 12 mei 2013 15:35 schreef Gits het volgende:
[..]
Baby Gap![]()
gelukkig zijn er maar een paar in Hong Kong!
New Town Plazaquote:Op zondag 12 mei 2013 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Zijn er meer? Waar?
Ben in de LHT Tower geweest, waar de GapStore van 4 verdiepingen zit
Mijn bagage is gewoon doorgelabeld, dus daar heb ik geen omkijken naar. Maar in vier uur is dus best één en ander mogelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:55 schreef Yi-Long het volgende:
Proberne om op zijn minst even de Ferry te pakken om van TST naar Wanchai/Central te gaan. Daarna even ergens wat eten, en dan weer terug.
In Wanchai laatst een prima Japanse hotdog gegeten btw, bij J-Dog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen idee, want ik heb zelf nooit die genoemde snelle trein genomen naar het centrum, maar neem meestal bus/taxi meteen richting de NT, wat al snel anderhalf uur duurtquote:Op zondag 19 mei 2013 11:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mijn bagage is gewoon doorgelabeld, dus daar heb ik geen omkijken naar. Maar in vier uur is dus best één en ander mogelijk.
Tsja, grofweg vier uur tussen mijn aankomst vanuit A'dam en mijn aansluitende vlucht richting Bali. Nu zal ik best mijn tijd wel doorkomen op HKIA, maar het was leuk om vlug even iets van de stad mee te pikken.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, want ik heb zelf nooit die genoemde snelle trein genomen naar het centrum, maar neem meestal bus/taxi meteen richting de NT, wat al snel anderhalf uur duurt
Maar als jij snel eruit bent, meteen de trein kan pakken, en binnen een uur in TST/Central zit, dan kun je toch wel 1-2 uur jezelf vermaken lijkt me, al weet ik niet of dat echt plezierig is, met die stress van op tijd weer terug zijn. Zelf zou ik het dus waarschijnlijk niet doen, maar dan wellicht even naar Tung Chung gaan, even winkelen, wat eten bij de Food Court, en dan zou je gewoon op tijd weer terug moeten kunnen zijn.
Of idd gewoon even op het vliegveld blijven. wat ook geen straf is.Maar ik kan mer voorstellen dat je toch ietsjes meer wilt zien als je er toch bent
Dat wordt een beetje krap idd. Dat moet je jezelf niet aan willen doen, qua stress. Gewoon lekker op het vliegveld blijven of even snel naar Tung Chung, wat redelijk dichtbij is. ALS je naar Tung Chung gaat, dan is de Food Court daar prima, en persoonlijk kan ik je sowieso de Pepper & Lunch aanraden: waar je hot-plate rijst met beef, lekkere sausjes en kaar kunt bestellen voor 4-5 euro ofzo.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, grofweg vier uur tussen mijn aankomst vanuit A'dam en mijn aansluitende vlucht richting Bali. Nu zal ik best mijn tijd wel doorkomen op HKIA, maar het was leuk om vlug even iets van de stad mee te pikken.
Met een briljant lekkere mcFlurry variantquote:Op zondag 19 mei 2013 12:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
edit: Oh, of McDonald's natuurlijkSuper goedkoop in HK.
Heb je het nu over de Black Forest!? Of de nieuwe B&W!?quote:Op zondag 19 mei 2013 23:19 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Met een briljant lekkere mcFlurry variant
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:00 schreef SHOOOTO het volgende:
Ook nog even een snapshot maken van de Rubber Duck in TST, is ie al hersteld van zijn body check?Gaaf. Voor de niet-insiders; waar staat TST voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsim Sha Tsui, het zuidelijke punt van Kowloon.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Gaaf. Voor de niet-insiders; waar staat TST voor?
Ik vond dit nu niet echt een geweldige plek, of heb ik hiets gemist?quote:Op maandag 20 mei 2013 10:56 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Tsim Sha Tsui, het zuidelijke punt van Kowloon.
Nogal. Heb er twee jaar met veel plezier gewoond.quote:
Is er momenteel niet, maar zal ongetwijfeld wel weer eens terugkomen in het assortimentquote:Op zondag 19 mei 2013 23:40 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Mcflurry oreo taro heette die Flurry. Geen idee of die er nog is, was in 2011
Ik en mijn vriendin kwamen er 1-2 maanden geleden ook achter dat de Olympic City malls redelijk 'leeg' blijven, wat wel fijn is in de doorgaans erg drukke weekenden, als je toch ergens heen wilt.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:24 schreef static het volgende:
[..]
Nogal. Heb er twee jaar met veel plezier gewoond.
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:02 schreef Leatherface het volgende:
Heeft Cathay trouwens een beetje beenruimte in economy?
Warm en benauwd. Je kan afkoelen in de vele malls of wat ik meestal doe, laat in de middag naar buiten gaan. Het is niet mijn favoriete periode om HK te bezoeken, ga liefst rond nov-feb.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:55 schreef MrSweets het volgende:
Iemand eens een keer rond deze tijd naar Hong Kong geweest ?
Hoe zit het met he klimaat, is het een beetje te doen met die regen en luchtvochtigheid ?
Heel warm, en regelmatig (stort)regen en onweer. Ik kan er persoonlijk wel tegen (sommigen worden echt gek van die hitte en benauwdheid), maar de herfst schijnt een stuk beter te doen zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:55 schreef MrSweets het volgende:
Iemand eens een keer rond deze tijd naar Hong Kong geweest ?
Hoe zit het met he klimaat, is het een beetje te doen met die regen en luchtvochtigheid ?
We hadden een keer een drietje achter een viertje, heeeeel onhandig, schuin tv kijken, schuin je benen neerleggen.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou, hopen op een aisleside seat dan.
Wanneer ben je geweest? Ik ben 15 mei geweest en nog goed geluk gehad ook nog. 20 HKD ingezet op een paard die ook nog eens won. Vond Happy Valley erg leuk om een paar uurtjes te vertoevenquote:Op maandag 20 mei 2013 00:32 schreef koekjestrommel1 het volgende:
De namen van de paarden bij de paardenraces.
Helaas leverde mijn gokje van 2 euro op 'Supreme Thyfoon' niks op.
Acceptabel, wat vooral irritant is dat de zitting van de stoel naar voren gaat ipv de leuning naar achteren. Drama met slapen in het vliegtuigquote:Op zondag 19 mei 2013 12:02 schreef Leatherface het volgende:
Heeft Cathay trouwens een beetje beenruimte in economy?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |