abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:15:08 #101
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101777226
@BJ, misschien is 'echt' inbakeren een idee?
pi_101777467
Nou afgelopen 5 september was onze lieve kleine Sarah alweer 6 maanden! Bij deze de beloofde fotospam, het was moeilijk kiezen vandaar een deel onder de spoiler.
5 maart 2011

paar dagen oud

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En afgelopen week alweer 6 maanden oud!

Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101778016
Sarah in het zwembad O+ Fijn dat het badpakje zo goed paste!
En de half jaar fotospam is ook leuk! :)

BJ, wat een nachten zeg, pfff. Heb medelijden met je. Hopelijk kun je vandaag nog wat bijslapen.

Mignonne, wat een snelle dame heb je. Goed zeg! :)

Danic, helaas geen tips voor je. Hoop dat het van tijdelijke aard is.
pi_101778020
Sarah O+
pi_101778049
Eva is hier aan het sporten. Ik had haar op haar rug in de babygym gelegd. In no-time lag ze op haar buik, gooit zich naar haar rug (echt dat je denk, dat doet toch zeer?) en weer door naar haar buik. Op zich niets nieuws, maar er lag ook een knuffeltje in met allerlei bijtstukjes die ze leuk vindt. Kon ze never nooit nie bij, maar ze heeft hem nu toch?? Hoe ze er gekomen is?
Al spartelend toch wat vooruit gekomen denk ik, ze moest zeker 20 cm afleggen haha.
pi_101778114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 07:46 schreef danic het volgende:
Heeft één van jullie misschien ervaring en tips?
Ik heb even gedacht aan inbakeren, maar omdat Eva kan draaien is dat volgens mij geen optie meer.
Waarom laat je haar niet gewoon d'r gang gaan? Het is dat je er zelf naast ligt, anders zou je er niks van merken en zou ze lekker fijne houdingen zoeken 's nachts.

Het is heel normaal dat kinderen wakker worden 's nachts, alleen niet alle kinderen vallen vanzelf weer in slaap. Ook is het heel normaal dat baby's hun nieuwe vaardigheden in bed oefenen. Dat is zelfs belangrijk voor de ontwikkeling van hun motoriek, dus ik zou haar er zeker niet in beperken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101778151
Wat een mooie fotospam, MP!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101779960
Daar heb je ook zeker gelijk in Claudia. Maar dan houdt het wel in dat ze in haar eigen kamer moet gaan slapen. Misschien eens overwegen om te kijken hoe het dan gaat.
pi_101786913
Mooie foto's mamapurk!!

Hier heb ik een zielig ventje, koorts (37,5) en last van z'n oortje. Beetje lastig te bepalen of dat nu komt van het vocht achter de trommelvliezen of dat er nu wat ontstoken is.
pi_101795748
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:43 schreef mrien het volgende:
Mooie foto's mamapurk!!

Hier heb ik een zielig ventje, koorts (37,5) en last van z'n oortje. Beetje lastig te bepalen of dat nu komt van het vocht achter de trommelvliezen of dat er nu wat ontstoken is.
Hoe is het nu met hem Mrien?
*poef* nu is het weg
pi_101797321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 07:46 schreef danic het volgende:
Goedemôgge!

Ik kom maar weer eens binnenvallen met een vraag. Vannacht heeft mijn vriend de zorg voor Eva op zich genomen en kon ik even lekker bijslapen. Hem viel echter ook op dat ze halverwege de nacht een keer wakker wordt en sinds dat moment heel onrustig slaapt. Dat was mij ook al opgevallen en ik ga dan meestal over op het geven van een klein flesje, wat dus waarschijnlijk helemaal niet nodig is. Vannacht bij mijn vriend iig niet.

Maar vanaf ongeveer 04.00 is ze zo onrustig dat wij niet meer slapen als ze in de co-sleeper ligt.
Ze slaapt in een slaapzakje en we stoppen haar vrij strak in, maar het lijkt haar missie wel om zo snel mogelijk onder de dekens vandaan te komen. Ze ligt dan net zo lang te draaien en te woelen tot ze los is. En dat zijn vrij 'agressieve' bewegingen. Heel hard van links naar rechts met haar hoofd en opgetrokken knieën en weer terug.
Het gebeurt 's nachts regelmatig dat ik haar met haar hoofd bij het hoofdeinde weg moet halen en weer halverwege het bedje terug moet leggen, zo hard draait ze.
Wij worden dan wakker van dat gedraai, want die knietjes tegen het lakentje maakt een hard schuivend geluid en ze maakt ook kleine kreungeluidjes om haar bewegingen kracht bij te zetten (ze kreunt niet van pijn dat klinkt anders).

Heeft één van jullie misschien ervaring en tips?
Ik heb even gedacht aan inbakeren, maar omdat Eva kan draaien is dat volgens mij geen optie meer.
Waarom laat je haar dat niet gewoon doen?
Is best een stap in de ontwikkeling en zo beperk je alleen maar?
Hier hebben beide kinderen van dat soort fases (gehad).
pi_101797645
Toffe TV op rtl8. Een baby die op de baarmoeder groeide, in de buikholte ipv in de baarmoeder en het ook nog overleefde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101797701
@danic, wij deden gewoon de babyfoon in die fase even zachter ;) Maar ja dat werkt natuurlijk niet als ze in een co-sleeper ligt.

Mrien, wat naar dat je mannetje weer ziek is.

Wij zijn op vakantie trouwens weer helemaal gestopt met Sarah inbakeren en dat gaat heel goed. Ze slaapt momenteel vooral de nachten erg goed en dat vinden we het belangrijkste.
We merken ook echt dat ze meer wil dan ze kan. dan ziet ze J gek doen en rennen en dat volgt ze helemaal en daarna begint ze echt een soort van gefrustreerd te huilen, eigenlijk heel sneu. Maar ze word opeens zo snel groot mijn kleine baby.
pi_101797985
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Toffe TV op rtl8. Een baby die op de baarmoeder groeide, in de buikholte ipv in de baarmoeder en het ook nog overleefde.
oh!
goeie! morgen eens kijken of ik dat terug kan kijken. Eigenlijk wel soort van studiekost nu voor mij I guess :D

mn lief kijkt liever naar monsters vs. aliens ofzoiets :+
:)
pi_101798504
Dat hebben wij ingewisseld voor Rizzoli & Isles.

Trouwens ook een baby met enorme tumor die in de baarmoeder werd geopereerd. Zeker kijken :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101798740
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:13 schreef Vanyel het volgende:
Dat hebben wij ingewisseld voor Rizzoli & Isles.

Trouwens ook een baby met enorme tumor die in de baarmoeder werd geopereerd. Zeker kijken :Y
ga k zeker doen, thnx voor de tip!

oh en on topic, mijn baby heeft vandaag voor t eerst in een winkelwagentje gezeten :D ze wist niet zo goed wat ze er mee aanmoest geloof ik haha.
pi_101799581
Hee dat hebben wij laatst ook gedaan. Koddig :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:41:14 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101799705
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

ga k zeker doen, thnx voor de tip!

oh en on topic, mijn baby heeft vandaag voor t eerst in een winkelwagentje gezeten :D ze wist niet zo goed wat ze er mee aanmoest geloof ik haha.
Ik zag de foto ervan, wat een cutie!
Ik wil er nog even niet aan denken dat die van mij over 4 maanden ook zo zit...
Mijn kleine babymeis, die overigens vandaag weer haar eigen ikje was, gezellig, lekker spelen, lekker slapen.

Ow en ze weegt 6,7 kilo, met morgen 13 weken op de teller.... :o
Ze kon nog net liggen op onze weegschaal thuis. :)
pi_101799798
Wat een spek! De Mrs kaart net aan dat wij eens moeten wegen omdat onze zevenmaander maar net de 7 kg lijkt aan te tikken.
pi_101799812
Ik vind t trouwens prima gaan, ze is nog steeds blij.
pi_101799934
oh das een 750 gram minder dan mijnes. Is keurig toch als ze nog blij is en alert en zich normaal ontwikkelt enzo?

Haha Juud het gaat harder dan je denkt is mijn ervaring pfff. Ik kan me er nu echt nog niets bij voorstellen dat ze strakjes ook haar eerste stapjes zal zetten. Mijn oudste liep met 13 maanden, dat zou over een half jaar al zijn :o daar ben ik heul nog niet aan toe :')
maar goed, tegelijk groei je er ongemerkt gelukkig in mee. Ik zat laatst filmpjes te kijken van die bewuste eerste stapjes en het leek echt al zo lang geleden weer haha
  zaterdag 10 september 2011 @ 22:53:17 #122
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101800170
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:42 schreef Vanyel het volgende:
Wat een spek! De Mrs kaart net aan dat wij eens moeten wegen omdat onze zevenmaander maar net de 7 kg lijkt aan te tikken.
Ja, ik vind het bizar!
Ze woog 3835 bij haar geboorte, dus ik vind het een enorme groei.
Al ziet ze er nog vrij normaal uit, lekkere wangen, dikke bovenbenen en spekbillen.
En dan drinkt ze vaak een borst, soms twee en is ze ook met 7/10 minuten wel klaar.
Wel nog steeds zo'n 7 keer per dag en ze slaapt nog heel goed en veel, ik denk dat het daar in zit, dat ze genoeg rust heeft om hard te groeien. ;)

Jullie hebben gewoon een fijn popje, niets mis mee, als ze maar lekker eet en goed in haar vel zit.
pi_101807563
Wij zijn er denk ik achter dat de nachtfles van Eva meer uit gewoonte nog gegeven werd.
Vannacht werd ze ook om 04.00 wakker. Tot die tijd slaapt ze altijd op haar eigen kamer. Pas de 2e helft van de nacht ligt ze in de co-sleeper. Maar ze bleef huilen, dus mijn vriend ging toch maar een flesje maken.
Ik had zoiets van :? ze huilt anders, volgens mij wil ze dat helemaal niet.
Dus ik naar d'r toegeschoven, heb er zachtjes gekalmeerd, speentje gegeven en 1 vinger van mij om vast te houden en voordat vriendlief de kamerdeur achter zich dicht had sliep ze al.
Kon dus niets tegen hem zeggen want Eva had me vast, dus hij kwam even later met een flesje naar boven wat ze dus nooit gehad heeft :')
We hebben geslapen tot 08.15 *O*
pi_101807845
Danic wat heerlijk!!!

Zo zijn wij nu met de avondfles bezig. Sarah krijgt altijd om 23 uur nog een fles maar die willen we eigenlijk gaan vervroegen omdat ze nu ook groente eet maar we weten dus niet zo goed hoe wat dat moeten doen. het zou er al snel op neer komen dat we een hele fles weg gaan laten en dat vind ik eigenlijk best veel. Zoveel bijvoeding krijgt ze nog niet en om dan al naar 3x 180/6 te gaan vind ik wel wat heftig ofzo.
We gaan er hier denk ik nog eens over nadenken en even goed naar het voedingsschema kijken zoals het nu is. Maar lastig vind ik het wel, voor mijn gevoel had het bij Jaël een veel natuurlijker verloop allemaal...
pi_101808561
Update van twitter van miss-jones over LJ
quote:
Gister hele dag in het ziekenhuis geweest bij Loïs, gaat weer slechter ? weer problemen met dr hartje. Nu douchen en weer terug naar haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')