Even een kloon uit de kast getrokken. Long story en nee ik ga geen samenvatting geven.
Vorig jaar zomer een heel zwaar ongeluk gehad. Heel ongelukkig gevallen in huis geen alcohol involved en zo beroerd terecht gekomen dat ik buiten bewustzijn naar ziekenhuis ben vervoerd. Zal de bloedige details besparen, maar me hele hoofd lag open. Dokters hebben een fantastische job gedaan want uiterlijk is er nauwelijks meer iets te zien. Alleen in me nek nog een behoorlijke snee.
Na operatie een week in ziekenhuis gelegen en kon nauwelijks meer iets. Lichaam heeft zo opdonder gekregen dat naar de WC gaan al leek op een marathon lopen. Opeens staat je leven op de kop. Leuke baan, vriendin, sociaal leven enzo en dan ben je plots invalide en kun je geen fuck meer.
Heel langzaam begonnen met revalideren en ondertussen kan ik weer lopen en kleine dingen doen. Slik me nog wel de pleuris aan pijnstillers anders is het niet te doen om de dag door te komen, maar elke lichamelijke belasting voelt als forceren. Zoals altijd leeft iedereen in het begin enorm mee, maar life goes on en langzamerhand wordt de vriendenkring beperkt tot de echte vrienden. Grootste klap was dat vriendin begin dit jaar een einde aan relatie heeft gemaakt na ruim 6 jaar. Ze trok het niet meer dat ik nauwelijks meer iets kon en voelde zich steeds meer verpleegster worden. Ergens snap ik dat wel, maar het kwam wel keihard aan. Ben ook niet meer dezelfde als voor het ongeluk.
Ondertussen werk ik weer een paar dagdelen in de week. Werkgever heeft zich in die tijd echt super opgesteld. Echt respect. Kan alles in eigen tempo doen en hoop ooit weer fulltime te werken. Ga nu nog 3 keer per week naar revalidatiecentrum en beweeg daarnaast ook veel in vrije tijd. Wandelen, zwemmen en lichte fitness. Heb wel huishoudelijk hulp. Sommige klusjes lukken gewoon nog niet.
Na ongeluk heeft men psycholoog aangeboden, maar hé ben stoere vent dus niet gedaan. (ja stom). Na break up met vriendin wel gegaan en dat helpt wel wat maar kan me er niet overheen zetten dat ik voor me gevoel nauwelijks meer iets kan en alles pijn en moeite kost. Zelfvertrouwen heeft enorme knauw gekregen en de boosheid richting ex ook nog niet echt gezakt. Niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch heeft het er ingehakt. Voelde me echt in de steek gelaten over iets waar ik zelf niets aan kon doen.
Naja, kan heel huilverhaal ophangen, maar vooral benieuwd of er mensen zijn die min of meer zelfde mee hebben gemaakt en hoe die tot vrede met de situatie zijn gekomen. Hoe pak je je leven weer op en laat je het achter je, terwijl het dagelijks leven nog zo beheerst? Vooruitzichten zijn onduidelijk. Artsen willen geen prognose geven, maar zal niet gehandicapt zijn in zin van rolstoel ofzo. Pijn en duizelingen beheersen leven en dat is frustrerend als je altijd kerngezond bent geweest. Het woord geduld kan ik trouwens niet meer horen.
Heb contact met ex rigoreus verbroken. Kon het niet opbrengen om haar nog te zien of uit te praten. Dat gelul over als vrienden uit elkaar gaan gaat er niet in bij me. Blijkbaar zat de liefde niet al te diep en zal ik daar mee moeten dealen.
Niet zeuren opmerkingen zal ik negeren. Heb nooit gezeurd en altijd hard gewerkt. Dit duurt te lang en is too much en wil graag ervaringen horen van anderen die daar zelf zijn geweest of een partner hebben die zoiets heeft meegemaakt. Alvast bedankt.