abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101664168
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101664196
:D

Naamtopic O+
pi_101664214
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:23 schreef V1z0R het volgende:
Hiermee sluit ik dit geweldige topic af oO<
Amen!
pi_101664253
Mooie titel! O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101664260
Ik ben even wat dingetjes aan het printen; heb vandaag om elf uur infuus. Maar ook les om half drie. Dus ga tijdens het infuus nog wat dingetjes doornemen en ander werk doen.

Hoop dat ik het ga redden qua tijd. Denk het wel. Heb de les al uitgesteld van 14u naar 14.30u. Zou genoeg moeten zijn :)

Oh, lunchen gaat vandaag dus sowieso lukken :D Krijg ik namelijk in het zhuis :P
boterham met kipfilet, boterham met jam
pi_101664272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:21 schreef V1z0R het volgende:
Wat Coco dus al zei, ik zat vastgebonden aan de verwarming (geen flauw idee waarom :'))
En een hele groep mensen met scharen, hamers, honkbalknuppels en zo wilden mij dood hebben voor een of andere reden. Maar toen kwam Coco er aan met een stuk hout met spijkers er in en al scheldend sloeg ze iedereen met dat stuk hout alleen waren het teveel en namen ze haar mee.
Vervolgens liep een kerel op mij af met een hamer en toen hij uithaalde en mij bijna raakte werd ik wakker...
Schaamteloos spammen! :6
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101664303
Oeh! In het ziekenhuis ga ik altijd voor het broodje rookvlees :9 enige wat er lekker is :D
pi_101664360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:30 schreef V1z0R het volgende:
Oeh! In het ziekenhuis ga ik altijd voor het broodje rookvlees :9 enige wat er lekker is :D
Nee, dat hebben ze niet. Wij krijgen zo'n standaardlunch.

• 2 bruine boterhammen
• 1 witte boterham
• 1 kuipje aardbeienjam
• 1 plakje kipfilet
• 1 plakje kaas

Drinken mag je kiezen :P

Mgoed, vind het op zich al service dat ze me lunch geven voor die 2,5 uur dat ik er aan het infuus hang :P
pi_101664395
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:30 schreef V1z0R het volgende:
Altijd?! :o
De laatste keer dat ik in het ziekenhuis lag, heb ik helemaal niets gegeten en ging ik naar huis met pijn. Maar daarna lag ik wel in O+ mijn eigen bed O+. Over de pijn die ik toen had, hebben we het niet meer. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_101664428
Ziekenhuizen :r
pi_101664435
Oei ik ben wel weer positief vandaag geloof ik :')
  woensdag 7 september 2011 @ 09:37:49 #12
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101664444
Ik lunch liever ergens anders :D
Ik moet alleen verplicht soms wat drinken na het bloed doneren :P
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 7 september 2011 @ 09:38:57 #13
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101664464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:37 schreef Perruche het volgende:
Oei ik ben wel weer positief vandaag geloof ik :')
heerlijk toch zon positivo dag!! :D

ik heb een vrij drukke, maar gevarieerde dag; een gewone sessie en een intake, beide uitwerken, fietsbandplakken, kapper en er komt iemand mn afvoer maken oO<
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101664465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik lunch liever ergens anders :D
Ik moet alleen verplicht soms wat drinken na het bloed doneren :P
Ik lunch ook liever ergens anders. Martijn gaat altijd naar de lunchroom in het zhuis (als hij met me mee is). Maar ik mag de kamer niet af als ik aan het infuus lig. Dus daarom krijgen we daar de lunch dan :)
  woensdag 7 september 2011 @ 09:39:09 #15
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_101664468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:37 schreef Perruche het volgende:
Ziekenhuizen :r
Ziekenhuisvoedsel *rrrrril*

Vrij van smaak, for your pleasure.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_101664490
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:39 schreef Muis006 het volgende:

Ziekenhuisvoedsel *rrrrril*

Vrij van smaak, for your pleasure.
Boterhammen met vlees/kaas/jam. Dat valt best mee hoor :D

Over het avondeten durf ik niet veel te zeggen. Toen ik 'echt' in het zhuis lag, mocht/kon ik niks eten, dus dat zou ik niet weten. Heb alleen ervaring met de lunch :P
  woensdag 7 september 2011 @ 09:42:20 #17
148689 Muis006
pi_101664529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Boterhammen met vlees/kaas/jam. Dat valt best mee hoor :D

Over het avondeten durf ik niet veel te zeggen. Toen ik 'echt' in het zhuis lag, mocht/kon ik niks eten, dus dat zou ik niet weten. Heb alleen ervaring met de lunch :P
Oh brood wel, maar warm eten niet ;( verschrikkelijk.
pi_101664541
Heerlijk, van die uitgedroogde lapjes vlees en grijze bonen met aardappels waarmee je iemand z'n schedel in kunt gooien. :')
  woensdag 7 september 2011 @ 09:44:50 #19
148689 Muis006
pi_101664567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:43 schreef V1z0R het volgende:
Heerlijk, van die uitgedroogde lapjes vlees en grijze bonen met aardappels waarmee je iemand z'n schedel in kunt gooien. :')
Vergeet drooggekookt niet :')

En 5x in de week hetzelfde. Ies makkelijk.
pi_101664588
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Vergeet drooggekookt niet :')

En 5x in de week hetzelfde. Ies makkelijk.
Over de kwaliteit hoor ik wel vaker klachten idd :D Maar je kunt hier in Heerlen wel zelf je avondeten samenstellen (je hebt meerdere opties, en die verschillen per dag). Dus het is in ieder geval niet iedere dag hetzelfde :)

Ik kreeg wel de keuzeformulieren dagelijks te zien, maar mocht/kon dus alleen zelf niks eten :')
  woensdag 7 september 2011 @ 09:49:43 #21
148689 Muis006
pi_101664642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:46 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Over de kwaliteit hoor ik wel vaker klachten idd :D Maar je kunt hier in Heerlen wel zelf je avondeten samenstellen (je hebt meerdere opties, en die verschillen per dag). Dus het is in ieder geval niet iedere dag hetzelfde :)

Ik kreeg wel de keuzeformulieren dagelijks te zien, maar mocht/kon dus alleen zelf niks eten :')
Wat een sadisten.

Ik had ooit mot met een zuster, die wilde mijn keus voor de avond broodmaaltijd de volgende dag. Ik zo: ik mag morgen naar huis. Zij: ECHT NIET DAN WIST IK DAT WEL BLA BLA GNORK.

Guess what *)
pi_101664677
Muis-boks in je snuffert, bitch! ?
pi_101664681
Mijn moeder zei gister dat het best goed te doen was, dat ziekenhuisvoer.
Doe wat je niet durft.
  woensdag 7 september 2011 @ 09:52:55 #24
148689 Muis006
pi_101664712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:51 schreef V1z0R het volgende:
Muis-boks in je snuffert, bitch! ?
You know it.

No-one messes with the rodent.