abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101638314
Het eerste wat ik wil zeggen is dat ik niet wist waar ik dit moest plaatsen, maar in verband met het verband tussen subculturen en de achterliggende werking van de psychologie (de redenen waarom je ergens toe behoort) en relaties (de mensen waarmee je je associeert), dacht ik dat dit subforum geschikt was.

Eerst wil ik zeggen dat ik niet zo'n voorstander ben van mensen in hokjes plaatsen, ik denk dan ook dat je wel in subculturen kunt denken, maar ermee moet uitkijken, omdat je al snel mensen kunt beoordelen op basis van de cultuur waartoe ze behoren, net als wanneer je over Duitsers spreekt bijvoorbeeld.

De vraag die ik heb is of ik Goth ben, omdat ik dit niet bewust probeer, maar als ik lees over de interesses en instelling van Goth's zie ik opvallende overeenkomsten met mezelf. Het is niet zo zeer een probleem of iets dergelijks, maar het is gewoon iets wat ik me afvraag, waarbij ik me afvraag of mensen die zelf tot deze cultuur behoren mij hier misschien meer duidelijkheid over kunnen geven.

Wat van mijn interesses zijn muziek (vooral Rock- en Metal), filosofie, kunst (hierbij spreek ik meer over beeldende kunst, moderne kunst etcetera, creatief bezig zijn op het gebied van muziek, tekenen en andere vlakken, occultisme (het hoeft niet waar te zijn, maar de echtbestaande 'magie' vind ik toch wel heel erg boeiend) en religie.

Verder draag ik heel vaak zwarte kleding, ik ben vanaf een bepaalde leeftijd zwarte kleding gaan dragen zonder echt kennis te hebben van de Goth cultuur of iets dergelijks, maar ik ben dat gaan doen, omdat ik het mooi vond, en ik draag nog steeds heel vaak alleen maar zwart, met soms ook een donkerblauwe spijkerbroek.

Ik heb nogal zwarte humor, hoewel ik mij vreemd genoeg ook het leed van andere mensen nogal aantrek. Dat ik zwarte humor leuk vind is meer op de momenten dat ik mij niet inleef (ik heb waarschijnlijk een autisme spectrum stoornis volgens onder andere de psychologe van mijn vorige school). Daarnaast hou ik gewoon van droge en bizarre humor. :P

Ook heb ik altijd moeite om contact met mensen te maken, maar ik heb wel altijd het beste met andere mensen voor en ik help andere mensen graag. Ik sta open voor iedereen en accepteer mensen ook om wie ze zijn, waarbij ik uitlachen nooit zo goed begrijp. Ik had vandaag nog dat wat mensen iemand aan het uitlachen waren en ik zelf niet mee kon lachen. Ook ben ik op sommige momenten (vaak eigenlijk) graag alleen, maar op andere momenten zou ik weer graag iets met mensen doen. Ik heb ook altijd al het probleem gehad dat ik moeilijk mensen kan vinden die ongeveer hetzelfde zijn, omdat ik veel mensen kan die nogal kortzichtig zijn en anderen uitlachen enzo. Hoewel dat een stuk minder is sinds ik VWO doe (,blij dat ik van dat VMBO af ben waar ik gedwongen op gezet ben!). Ik ga volgend jaar kunst academie doen ook.

Het is wel zo dat hoewel ik heel open voor iedereen sta, dat ik soms niet goed word van mijn ouders. :P

Mijn vraag is alleen, misschien weten mensen dat die zichzelf met deze cultuur associėren, maakt dit mij, hoewel ik het niet bewust doe, tot iemand die per ongeluk hoort bij de Goth cultuur? Ik hoop niet dat dit stom overkomt ofzo, ik open het topic ook niet om te zeggen: Kijk, ik hoor hier bij! Dat heb ik juist helemaal niet. XD Ik open het juist om meer duidelijkheid te krijgen.
pi_101638528
Subculturen zijn gewoon een groep mensen met de zelfde kleding- en muzieksmaak. Wil je weten of de gothiccultuur bij je past, dan kun je ervoor kiezen om een keer naar een gothicfeest te gaan. Merk je vanzelf wel of je je prettig voelt bij die mensen. Dat kunnen wij niet beoordelen.
signatuurloos
pi_101638594
- weg + note -

[ Bericht 90% gewijzigd door Crutch op 06-09-2011 18:02:04 ]
pi_101638628
Of je 'officieel' jezelf Goth mag noemen? Geen idee. Maar men zal je vast en zeker zo zien.
pi_101638652
Ja ach, iedereen heeft zo zijn dingen die hij of zij fijn vindt en zich bij thuis voelt.

Ik zie er verder niet alternatief uit ofzo, maar luister heel veel rock / hard rock / blues / grunge.. en speel voor de lol ook gitaar. Ik herken veel in de muziek en ben altijd een buitenbeentje geweest zeg maar.

Voel mij wel een minderheid in Rotterdam.. zie weinig rock cafe's enzovoorts. Zoek eigenlijk nog steeds uitgaansgelegenheden waar ik mij thuis voel en mensen zou kunnen leren kennen die hetzelfde leuk vinden.

Ach ja.
There is a long line down from heaven.
pi_101638700
Je klinkt als wat ik een soort van goth zou kunnen noemen, maar ik ben dan ook geen expert-hokjes-plaatser. Doe wat jou gelukkig maakt en anderen niet schaadt.
pi_101638801
Ik zou je onmiddellijk in de goth sectie wegduwen.
Kunst, rock en metal, alleen maar zwarte kleding. Zo 'goth' als je ze kunt krijgen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:35:38 #8
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_101646533
Nee, maar gezien je redernatie over het hoe, wat en waar, wel een emo.
pi_101646838
Als ik je over straat zou zien lopen zou ik waarschijnlijk zeggen dat je gothic bent.
Als ik je zou kennen zou ik waarschijnlijk ook zeggen dat je gothic bent.
Conclusie: Je bent waarschijnlijk een gothic.
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:48 schreef Rectum het volgende:
Oke, hierbij is 22 februari Dag van het dakraam.
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:06:50 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_101652123
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:57 schreef Captain_Maximum het volgende:
Subculturen zijn gewoon een groep mensen met de zelfde kleding- en muzieksmaak. Wil je weten of de gothiccultuur bij je past, dan kun je ervoor kiezen om een keer naar een gothicfeest te gaan. Merk je vanzelf wel of je je prettig voelt bij die mensen. Dat kunnen wij niet beoordelen.
Gothfeest, gothic doen we al 20 jaar niet meer aan ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:07:24 #11
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_101652172
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:35 schreef Silmarwen het volgende:
Nee, maar gezien je redernatie over het hoe, wat en waar, wel een emo.
Hoe is ts precies muziekstijl uit de jaren 80?
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:45:35 #12
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_101654860
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe is ts precies muziekstijl uit de jaren 80?
Dude... Sarcasm much?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')