abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 september 2011 @ 17:44:57 #1
227354 Martinehhh
Be the best you can be!
pi_101597567
Hoi allemaal,

Mijn ouders hebben al een tijd last van vochtige muren. Uit nader onderzoek blijkt dat de vaatwasser langdurig heeft gelekt en hierdoor water in de vloer is getrokken (beton), maar ook in de wanden, waardoor het spatwerk helemaal afgebladderd is. Ze gebruiken sinds een hele tijd de vaatwasser al niet meer en er komen geen nieuwe plekken bij op de muur, wat dus een bewijs is dat het probleem veroorzaakt wordt door deze vaatwasser.

Het is een inbouw vaatwasser en ze hebben nog niet gekeken waardoor de lekkage veroorzaakt wordt. Mijn vraag is, wordt dit vergoedt door een verzekering? wie heeft hier ervaring mee?
pi_101597992
ik heb niet zo heel veel verstand van vaatwassers, maar zit er een rooster op dat ding waar die de warme lucht uitblaast?
mijn ouders hebben de vaatwasser onder het aanrechtblad achter een keukenkast weggewerkt,
die kwamen er achter dat de keukenkast kapot ging aan de binnenkant omdat die vaatwasser bovenaan aan de voorkant warme klamme lucht uitblaast en in de nerven van de deur trekt, dit terwijl er 15 cm tussen de vaatwasser en de deur zit!
misschien blaast die van jouw ouders aan de achterkant?
pi_101598455
Kijk ff in de voorwaarden van je inboedelverzekering. Maar ik weet wel voor 99,9% zeker dat waterschade uitgesloten is.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101598796
Wij hadden langdurige lekkage van de douche, wat uiteindelijk ook bij de buren terecht is gekomen en de verzekering heeft uiteindelijk de schade van de buren en de schade/reperatie aan de badkamer na de lekkage ook vergoed.
pi_101599013
Wij hebben waterschade gehad aan de vloer doordat de vaatwasser afvoerslang los geschoten was. Dit werd keurig door onze inboedelverzekering vergoed, ik zou niet weten waarom dit dus niet voor jou zou gelden (afhankelijk van je verzekering natuurlijk).
pi_101628290
Valt met een beetje geluk inderdaad onder je inboedel verzekering.
Hier al 2 keer waterschade door lekkage gehad, beide keren door de verzekering betaalt.

Lees wel eerst even de voorwaarde door, je hoeft maar 1 verkeerd woord in de mond te nemen en je krijgt een nee van de call center-medewerker en dan moet je een goed weerwoord hebben over volgens welk artikel het wel gedekt is, slang is in ieder geval 1 van die woorden :)
pi_101629443
Zal ik als verzekeringsman maar even antwoord geven dan :)

De gevolgschade van de lekkende vaatwasser wordt wel vergoed; de schade aan de slang c.q. vaatwasser zelf helaas niet.

De schade aan de muur is overigens geen Inboedelverzekering, maar Opstal/Woonhuis verzekering. Afhankelijk van jouw ouders hun woonsituatie kan dit dus elders verzekerd zijn:

- Huurwoning, Huurdersbelang verzekering (een verzekering die dekking bied aan schade aan de, door de huurder, aangebrachte veranderingen en verbeteringen in de woning.
- Opstalverzekering, de 'normale' verzekering voor een koopwoning.
- Appartementeneigenarenbelang, Een verzekering die, naast de opstalverzekering van de vereniging van huiseigenaren een aanvullende dekking bied voor de, door de individuele appartmenenten eigenaren aangebrachte veranderingen aan de woning.

Succes Martine.
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:14:18 #8
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_101637026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:20 schreef CorwinofAmber het volgende:
Zal ik als verzekeringsman maar even antwoord geven dan :)

De gevolgschade van de lekkende vaatwasser wordt wel vergoed; de schade aan de slang c.q. vaatwasser zelf helaas niet.

De schade aan de muur is overigens geen Inboedelverzekering, maar Opstal/Woonhuis verzekering. Afhankelijk van jouw ouders hun woonsituatie kan dit dus elders verzekerd zijn:

- Huurwoning, Huurdersbelang verzekering (een verzekering die dekking bied aan schade aan de, door de huurder, aangebrachte veranderingen en verbeteringen in de woning.
- Opstalverzekering, de 'normale' verzekering voor een koopwoning.
- Appartementeneigenarenbelang, Een verzekering die, naast de opstalverzekering van de vereniging van huiseigenaren een aanvullende dekking bied voor de, door de individuele appartmenenten eigenaren aangebrachte veranderingen aan de woning.

Succes Martine.
Ja, dit klopt, hoewel het nooit slim is om zo lang te wachten met melden. Ik zou in ieder geval de oorzaak duidelijk hebben (bv. lek in vulslang).
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')