Ik vraag me af of je ondertussen als naar een bank of adviseur bent geweest.. niet dat het veel uitmaakt, want de hypotheek is toch niet te krijgen. Het zou te gek voor woorden zijn als iemand met een uitkering een hypotheek kan krijgen.quote:Op maandag 5 september 2011 23:01 schreef KaleOssan het volgende:
Ik ga bij een bank langs. En als dat niet kan ja dan houd het koop verhaal wel een beetje op.
Dat van dat begeleidend wonen laat ik nog ff bezinken.
En anders heb ik misschien nog een optie met een beetje geluk, ik heb wat waardevolle metalen gekocht en als de economie instort dan verdien ik er zo 50.000 tot 150.000 mee afhankelijk van hoe t loopt, met wat minder geluk ben ik een paar duizend euro verloren. Alleen zullen de huizen misschien ook wel duurder zijn xD
Hoezo eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:05 schreef FinManeo het volgende:
Het zou te gek voor woorden zijn als iemand met een uitkering een hypotheek kan krijgen.
Omdat volgens hem mensen met een uitkering niet menswaardig zijn. Discussies over mensen die iets willen wat 'normale' mensen hebben zijn altijd veels te explosief hier. Laat die jongen het lekker proberen.quote:
Omdat de overheid de uitkering betaalt, en op die manier dan dus ook de woonlasten van particulieren met een uitkering 100% financiert. Hoor je hoe dubbelzinnig sommige mensen hier klinken? In 1e instantie is men 'tegen' de HRA, omdat de overheid geen woonlasten moet financieren maar, maar in 2e instantie vindt men het wel gek als wij roepen dat mensen met een uitkering géén hypotheek kunnen krijgen.quote:
Wel knap dat mensen zoals jij altijd een soort calimero effect weten te 'triggeren' bij dit soort reacties.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:31 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Omdat volgens hem mensen met een uitkering niet menswaardig zijn. Discussies over mensen die iets willen wat 'normale' mensen hebben zijn altijd veels te explosief hier. Laat die jongen het lekker proberen.
Dat is wel een erg knappe gevolgtrekkingquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:31 schreef TronCarter het volgende:
Omdat volgens hem mensen met een uitkering niet menswaardig zijn. Discussies over mensen die iets willen wat 'normale' mensen hebben zijn altijd veels te explosief hier. Laat die jongen het lekker proberen.
Waarom kijk je dan in Alkmaar voor zoiets? Met dat budget van jou kom je toch wel in een of andere tokkiebuurt terecht met een overdosis aan scooters, blerende kinderen en ruziemakende buren. Cash dat edelmetaal wat je zou hebben, koop een paar are grond in Drenthe of op de Veluwe en bouw er een plaggenhut oid op.quote:Op maandag 5 september 2011 19:45 schreef KaleOssan het volgende:
@staal
Oke nouja dat eerste kan opzich wel, dat laatste met andere mensen absoluut niet, dan ga ik nog liever iets huren.
Ik wil een kluizenaars leven om het zomaar te zeggen, wat andere er van vinden maakt me verder niet uit.. en 1ste levensbehoeften daarvoorzie ik mezelf wel van dat lukt wel. Ik wil heeerlijke stilte, dagen geen stem horen. Nee opmezelf wonen lost het niet op, maar kan zeker helpen.
Dat is krom. Ik ken iemand die geen uitkering kreeg omdat ie nog 6000 euro aan spaargeld had. Dat werd al gezien als vermogen. Hij heeft zijn geld van de rekening gehaald en heeft de maand erna een uitkering gekregen. Uiteindelijk gewoon arbeidsongeschikt veklaard voor 100%, die knul tikte namelijk niet zuiver.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is wel een erg knappe gevolgtrekking
Ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen, maar ergens zou het mij ook verbazen als het wél kon. Het zal wel iets te maken hebben met het idee dat iemand met een uitkering in staat wordt gesteld om - betaald door de overheid - vermogen op te bouwen. Daar zit iets kroms in.
Daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:31 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Heb je een idee wat de ''belastingbetaler'' met dit als voordeel kan behalen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat de wereld daarbuiten een jungle is, in de jungle hoor je te creperen als je niet zelfredzaam bent. Ik ben het met je eens dat je blij zult zijn dat er vangnetten zijn maar voor degenen die daardoor harder moeten lopen is het natuurlijk niet leuk![]()
Het probleem zit hem hier in dat je veel meer over hebt voor je naasten als je daadwerkelijk weet wie je naasten zijn, je zoals TS willen opsluiten in een eigen wereldjes wekt nu niet bepaald de sympathie van de medemens op.
TS zal nooit dat geld zo even kunnen cashenquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.![]()
Er is hier volgens mij niemand die TS niet zijn eigen plekje gunt. Maar dat je in een uitkeringssituatie een lening kunt afsluiten om op termijn te kunnen cashen als je je huis hebt afbetaald, dat is krom. Het is immers geen geld waar je voor werkt, maar geld wat de belastingbetalers zoals ik betalen zodat jij in je levensonderhoud kunt voorzien. Een dak boven je hoofd is een dak boven je hoofd, of het nu huur is of koop. Als TS zich laat informeren (en prima dat hij naar wat banken gaat, ben benieuwd wat ze zeggen!) en zich inschrijft bij wat huurcoöperaties, dan komt er vast een leuk huis voor hem langs.
Ja, weet je: met dit soort opsommingen ga je het niet redden; het gaat tever af van waar het om draait. Bovendien is er een vergelijkbaar rijtje tegenin te brengen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:24 schreef ayumu het volgende:
Heb je een idee wat de ''belastingbetaler'' met dit als voordeel kan behalen?
A; Geen huursubsidie want TS koopt.
B; geen bijzondere bijstand voor tegemoetkoming huur.
C; Er word weer eens een huis verkocht.
D; en minder werk voor de overheid in zijn algemeen.
E; Weer een huurhuis vrij op die al krappe markt.
Het is wel een beetje een jungle hoor; je moet maat zien dat je je redt in het woud van regels en wetten. Ook als je geen uitkering hebt.quote:De wereld daar buiten een jungle? Ik schiet in de lach als ik dat van je leesIk vind zoveel dingen ook niet leuk maar we doen het maar als je er ooit gebruik van moet maken ben je er blij mee dat je er geld in geduwd hebt.
Mijn replyquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:24 schreef ayumu het volgende:
Heb je een idee wat de ''belastingbetaler'' met dit als voordeel kan behalen?
A; Geen huursubsidie want TS koopt.
B; geen bijzondere bijstand voor tegemoetkoming huur.
C; Er word weer eens een huis verkocht.
D; en minder werk voor de overheid in zijn algemeen.
E; Weer een huurhuis vrij op die al krappe markt.
Ja... de wereld daarbuiten is een jungle, in Nederland valt dat overigens erg mee... wij zijn immers verwend en wenden veelal slavenarbeid uit lage lonen landen aan om ons van een leven in luxe te voorzien. De illusie dat jij zekerheden koopt door nu voor je medemens te betalen is natuurlijk ook achterhaald, het is maar de vraag in welke mate de 'verzorgingsstaat' de komende jaren word afgebroken. Ook Nederland zal weer veel meer weg gaan krijgen van een jungle (of moeras als dat beter bij ons klimaat pastquote:De wereld daar buiten een jungle? Ik schiet in de lach als ik dat van je leesIk vind zoveel dingen ook niet leuk maar we doen het maar als je er ooit gebruik van moet maken ben je er blij mee dat je er geld in geduwd hebt.
A; kan ik me ook in vinden wat je nu zegt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mijn reply![]()
A: ik zie liever een corporatie gesubsidieerd dan een een private bank.
B: Hoezo bijzondere bijstand? Voor de laagste inkomens is er huurtoeslag, 'that it' wat mij betreft.
C: Weer een huis verkocht? Wat is het voordeel daarvan voor mij als belastingbetaler![]()
D: minder werk voor de overheid? Leg me dat eens uit.
E: hij woont momenteel niet in een eigen huurhuis, dus welk huid dat vrij komt?
[..]
Ja... de wereld daarbuiten is een jungle, in Nederland valt dat overigens erg mee... wij zijn immers verwend en wenden veelal slavenarbeid uit lage lonen landen aan om ons van een leven in luxe te voorzien. De illusie dat jij zekerheden koopt door nu voor je medemens te betalen is natuurlijk ook achterhaald, het is maar de vraag in welke mate de 'verzorgingsstaat' de komende jaren word afgebroken. Ook Nederland zal weer veel meer weg gaan krijgen van een jungle (of moeras als dat beter bij ons klimaat past)
begin er nou niet aan, want dit wordt een eindeloze strijdquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:54 schreef ayumu het volgende:
A; kan ik me ook in vinden wat je nu zegt.
B; buiten een huursubsidie is er voor mensen in de uitkering enkele toeslagen vanuit de gemeente die gelden enkel bij het huren van een woning, Ja echt...
C; Kijk eens verder dan alleen het huis wat gekocht word maar alles er om heen, Dat levert niet alleen de staat geld op maar ook werk [makelaar klusjesmannen enzo]
D; huursubsidie en bijzondere toeslag moeten ook geregeld worden door een ambtenaar![]()
E; Het huis dat TS niet gaat huren door dat hij wil gaan kopen.
Dat er bezuiningd gaat worden weten we allemaal maar de kern van de verzorgings staat zal blijven. Dat er op sommige zaken best kan bezuiningd worden zie ik zelf ten zeerste.
Nee en zolang er een vriendelijke discussie aanwezig is mag die strijd voor mij eindeloos zijnquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
begin er nou niet aan, want dit wordt een eindeloze strijd
Maar maakt het dan iets uit wat de vorm van die woonlasten is? Ook zonder dat je een huis koopt is wonen niet gratis.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:42 schreef FinManeo het volgende:
Omdat de overheid de uitkering betaalt, en op die manier dan dus ook de woonlasten van particulieren met een uitkering 100% financiert. Hoor je hoe dubbelzinnig sommige mensen hier klinken? In 1e instantie is men 'tegen' de HRA, omdat de overheid geen woonlasten moet financieren maar, maar in 2e instantie vindt men het wel gek als wij roepen dat mensen met een uitkering géén hypotheek kunnen krijgen.
Het plaatje is iets uitgebreider dan dit. Zo vergeet je hier tophypotheken te melden en vergeet je dat het systeem van hypotheken in de VS (vergeleken met Europa) uit zichzelf al veel meer risico met zich meebrengt voor banken.quote:Het hele hypotheek probleem is ontstaan doordat banken lukraak hypotheken afsloten met personen zonder baan, met uitkering of zonder vermogen.
In hoeverre is een woning kopen risicovoller dan huren, er van uitgaande dat op straat komen te staan sowieso iets is wat voorkomen moet worden?quote:alle reacties zijn puur uit bescherming van de groep mensen die hier geen degelijke financiële basis voor heeft in de toekomst.
In het geval van bijstand ben ik het daar mee eens - maar in de bijstand kun je ook geen vermogen opbouwen met behoud van uitkering. In het geval van arbeidsongeschiktheid (of Wajong zoals in dit geval) vind ik het echter iets heel anders.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:07 schreef ElisaB het volgende:
Dat is wel een erg knappe gevolgtrekking
Ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen, maar ergens zou het mij ook verbazen als het wél kon. Het zal wel iets te maken hebben met het idee dat iemand met een uitkering in staat wordt gesteld om - betaald door de overheid - vermogen op te bouwen. Daar zit iets kroms in.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
Zonder me in de discussie op zich te willen mengen valt ik me wél een ding op.
En wellicht kan het best kloppen hoor maar een nieuwe user, zijn eerste topic/posts en de manier van posten (met hahaha's en zo)...
Ik zie het vast fout,in dat geval shame on memaar toch.
Daar heb je een punt!quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:29 schreef Alicey het volgende:
In het geval van bijstand ben ik het daar mee eens - maar in de bijstand kun je ook geen vermogen opbouwen met behoud van uitkering. In het geval van arbeidsongeschiktheid (of Wajong zoals in dit geval) vind ik het echter iets heel anders.
En wat voor baantje had je in gedachten dan waarbij de enige eis is dat je kan internetten?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:13 schreef Roces18 het volgende:
Een uitkering moet mensen voorzien die niet kunnen werken zodat ze een "redelijk" leven kunnen leiden. TS kan blijkbaar internetten, dus kan die ook werken. Hard maar simpel. En dat de belastingbetaler een huis koopt voor TS is wel erg de omgekeerde wereld terwijl men er hard voor moet werken. En dan vragen sommigen zich hieraf waarom ze haten op TS............
Wat een kortzichtige onzin.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:13 schreef Roces18 het volgende:
TS kan blijkbaar internetten, dus kan die ook werken. Hard maar simpel.
Ja, daar heb je het al he, op kantoor kan dus niet, want TS is niet goed met sociale contacten. Daarmee valt iets met bellen ook al snel af. En ik kan ook internetten, maar dat wil nog niet zeggen dat ik websites kan maken of kan programmeren.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:24 schreef Roces18 het volgende:
Programmeur
Web Designer
Receptie Medewerker
Call Center Medewerker
en elke andere willekeurige kantoorbaan
quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:24 schreef Roces18 het volgende:
En terwijl ik nog 50 jaar moet werken, is TS de hele dag aan het gamen en internetten. pff word wakker ofzo
Dit dus.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En wat voor baantje had je in gedachten dan waarbij de enige eis is dat je kan internetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |