Waarin zit volgens jou het verschil tussen een "lokale aanbieder" en een "provider" ? Dat is dus precies hetzelfde.quote:Op maandag 5 september 2011 09:42 schreef Synthercell het volgende:
Op welke manieren kan je het internet op zonder provider? Dus onafhankelijk zijn van de grote aanbieders en bedrijven. Voorheen (nog maar tien jaar geleden) toen er nog analoge telefoonlijn modems waren kon je op vele manieren inloggen (via lokale aanbieders, zomaar via iemands bbs), die mogelijkheid is er niet meer?
Ook toen had je ten allen tijde een provider, alleen had je geen abbo bij deze provider en waren de inbelnummers publiekelijk toegankelijk.quote:Op maandag 5 september 2011 10:26 schreef oink_oink het volgende:
Goeie vraag wel trouwens. herinner me nu ook dat dat 12 jaar geleden wel degelijk kon, als alternatief voor inbellen, maar eigenlijk geen idee hoe.
Ah OK. Volgens mij werden providers veel later pas slimme viezeriken die allerlei verschillende snelheden gingen aanbieden.quote:Op maandag 5 september 2011 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook toen had je ten allen tijde een provider, alleen had je geen abbo bij deze provider en waren de inbelnummers publiekelijk toegankelijk.
Jaaaaren geleden iig wel. Ik heb die optie even overwogen toen het onduidelijk was of in mijn buurt toendertijd binnen afzienbare tijd breedband zou komen. Het was wel gruwelijk duur.quote:Op maandag 5 september 2011 10:42 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Internet via een eigen satellietschotel is (behalve vis) ook een optie maar ook dat gaat via een provider en volgens mij kennen ze dat in Nederland nog niet eens, bij zware regen heb je even geen verbinding, lol.
Wat is eigenlijk het standaard password voor de meestgebruikte WiFi modems zoals SpeedTouch, voor het geval de gebruiker dit niet heeft veranderd ?quote:Op maandag 5 september 2011 12:37 schreef edcetera het volgende:
Iemand in de buurt met een onbeveiligd draadloos netwerk, maar dan is die "buurman" in principe je provider
Op dezelfde manier dat je iets kan kopen zonder verkoper.quote:Op maandag 5 september 2011 09:42 schreef Synthercell het volgende:
Op welke manieren kan je het internet op zonder provider?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |