abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101582647
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_101582650
Censuur? Welneent!

Hij blijft leuk :D het plaatje in de OP.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101582686
Ik dacht dat *piep* stond voor poepen ofzo, en toen moest ik lachen :') ;(

Maandagochtend he, ben nog niet zo wakker!
pi_101582695
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:46 schreef Ml-etje het volgende:
Hij blijft leuk :D het plaatje in de OP.
Ja ik kon niet zo snel een originelere vinden :P
pi_101582743
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:48 schreef Perruche het volgende:
Ik dacht dat *piep* stond voor poepen ofzo, en toen moest ik lachen :') ;(

Maandagochtend he, ben nog niet zo wakker!
Daar doe ik niet aan@ work.
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:49 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja ik kon niet zo snel een originelere vinden :P
Moest lachen, die blik in die ogen is en blijft grappig.
pi_101582756
Eens met TT. Dit vraagt om het liedje 'tell me why I don't like mondays.'
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101582876
Goedemorgen.
Wat een rotweer! Maar geen file...
pi_101582898
Mogguh!

Rotweer Puff? Het zonnetje schijnt. :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101582908
Ik ga vanavond uit eten met vriendinnetjes, zin in!!!!!
En morgen bij mijn ouders eten, en ik mag natuurlijk kiezen!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worry is a misuse of imagination
pi_101582967
Oeh leuk prob, ga je nog een feestje vieren?
pi_101582986
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:08 schreef Perruche het volgende:
Oeh leuk prob, ga je nog een feestje vieren?
Nou dat wilde ik zaterdag doen, maar niet gedaan ivm slecht weer. Tegen de tijd dat ik hoorde dat het mooi weer werd had iedereen al iets anders/ergens anders een bbq ;(
pi_101582999
Zo ik ga mijn vakantie aanplakken :+
pi_101583011
Leuk billy, alvast gefeliciteerd! Mocht ik het morgen vergeten... :D
Wat ga je eten dan?

Ik heb de maandagblues verdreven met dit nummer _O_
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101583057
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:11 schreef V1z0R het volgende:
Leuk billy, alvast gefeliciteerd! Mocht ik het morgen vergeten... :D
Wat ga je eten dan?

Ik heb de maandagblues verdreven met dit nummer _O_
Ja weet ik nog niet, ik kies iedere dag al zelf :D!
Dank je wel!!

Alleen is m'n telefoon dit weekend gejat dus kan niemand mij bellen om te feliciteren :'( :P!!
pi_101583063
Planning!

O: grapefruit, dubbele vk boterham kaas
T: dubbele vk boterham kaas
T: cappuccino
L: 200gr salade, gekookt ei,soepje
T: 150 ml yoghurt met honing & banaan
B: 3x20 minuten fietsen
T: notenreepje Ah biologisch
S: bootycamp!
D: verrassing *O*
pi_101583178
Goedemorgen! :) :W

Redelijk uitgerust wakker geworden met een schijnende zon O+

Helaas trekken nu de wolken wel de stad binnen -O- Nu even ontbijten met wat roggebrood en dan straks op de fiets met 3 wasmachines vol aan was naar de wasserette :') béétje lang opgespaard :X :X :@

Over 2 weken komen we even een paar dagen naar Nederland. Wolve's ouders organiseren de jaarlijkse familiedag (gereduceerd tot avondje uit eten vanwege schoonmams haar uithoudingsvermogen) en nu hebben ze aangeboden onze reiskosten te betalen omdat ze ons er zo graag bij zouden hebben :o O+ En omdat het qua kosten niet uitmaakt of we nu 2 of 4 dagen blijven, gaan we vrijdagavond op de boot, zaterdag een dagje bij mijn ouders, zondag een dagje bij zijn familie dus en dan maandag en dinsdag naar Nijmegen (Wolve werkt dan overdag op maandag en dinsdag) en dan dinsdagavond weer op de boot. Straks even kijken of we mensen kunnen vinden waar we kunnen logeren. Kan dan dinsdag zelfs nog naar een college! :D! En woensdagochtend zijn we dan weer in Hull en begint de introductie hier :9 *O*
Ja doei.
pi_101583233
Goedemorgen. :)

Vanochtend ga ik de introductie van mn scriptie afschrijven (althans, de eerste versie daarvan) en vanmiddag + vanavond werken. Drukke dag dus.

Oh en ik had een leuke foto van mij + superleuk shirtje wat ik vorige week heb gekocht, maar nu zijn de batterijen van de camera leeg en moeten die eerst opgeladen voor ik ze op de pc kan zetten en hier kan showen :P.

Lijstje voor vandaag:
O: vanilleyoghurt met all-bran
L: couscoussalade met tomaatjes, olijven, paprika
T: twee sneetjes roggebrood met geitenkaas
D: paella met kipfilet en veel groentetjes
T: banaan
pi_101583306
Moggeehh, wat een kutnacht, geen oog dichtgedaan van de keelpijn.. :X :X

O: pannekoek met poedersuiker, beker melk
L: kwark met een banaan en lijnzaad
T: cracker met rosbief, gekookt eitje
D: gewokte garnalen met mie en groente
T: nectarine
T: yoghurt

en tussendoor heulveul honing drop..
pi_101583409
Nette lijstjes dames! ^O^
Bekruipt mij wel het gevoel dat je weer een beetje terugvalt, Siral :@ Tenminste als ik het vergelijk met hoe je na je vakantie bezig was.
pi_101583438
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:35 schreef V1z0R het volgende:
Nette lijstjes dames! ^O^
Bekruipt mij wel het gevoel dat je weer een beetje terugvalt, Siral :@ Tenminste als ik het vergelijk met hoe je na je vakantie bezig was.
Keelpijn en zit probably de hele dag lam thuis, heb echt geen eetlust, kom zo ruim aan de 1500 kcal, vind ik wel prima zo. Hoef me niet elke dag vol te stampen hoor. Ben geen baby.
pi_101583447
Aloha,

Vandaag hele dag vergaderen en dan eind van de middag/avond personeelsuitje, in de regen :’) en lekker tapas eten.
Ik heb twee taarten gebakken om het nog een beetje leuk te maken. Cheesecake en luxe appeltaart :)

Lijstje:

O: bio-muesli met een nectarine en hand aardbeien met sojayoghurt
T: stukje appeltaart
L: superlekker 1/3 stokbrood (granen en vezels :9 ) met geitenkaas en een paprika in reepjes
T: zakje pitjes en zaden (marqt)
D: Tapas!
B: wandeling langs de hofjes van Haarlem en paraplu hooghouden denk ik }:|
Be someone that makes you happy
pi_101583460
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:36 schreef Siral het volgende:

[..]

Keelpijn en zit probably de hele dag lam thuis, heb echt geen eetlust, kom zo ruim aan de 1500 kcal, vind ik wel prima zo. Hoef me niet elke dag vol te stampen hoor. Ben geen baby.
Was misschien handig geweest om het zinnetje er boven te lezen :') My bad :D
pi_101583466
Lijstje hier:

O: roggebrood met pindakaas
T: reep kaas, handje nootjes
L: sushi :9 (met tonijn uit blik, gerookte zalm en surimi)
T: halve avocado
S: cardio in de sportschool ipv hardlopen (spierpijn! door wandelen)
D: salade met zachte geitenkaas, blauwe bessen, gebakken spekjes, mango/perzik en spinazie.
T: ?

Eten dus vroeg 'avondeten' (de sushi) omdat Wolve om half 4 op de motor naar Manchester moet zitten :)
Ja doei.
pi_101584091
Jeetje siral wat een reactie :D ! Verder ben ik het eens met Vaizor voor hij zijn verontschuldigingen aanbood, zei je gisteren niet dat je 8 dagen (intensief) had gesport, dan is het niet echt gezond (vind ik he) dat je dan maar 1500 kcal eet. En dan hoef je zeker nog niet zo te reageren op vaizor.

/my 2 cents.
  maandag 5 september 2011 @ 10:11:44 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_101584180
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:36 schreef Siral het volgende:

[..]

Als je de laatste 2 zinnen nou achterwege had gelaten, dan zou je antwoord zo'n andere indruk achterlaten.... Het verschil tussen normaal voor jezelf opkomen en overreageren, waardoor je afbreuk doet aan het hele idee dat het inderdaad prima is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 5 september 2011 @ 10:20:05 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101584374
Hoorde vanochtend op BNR nog een sportcoach, dat elke dag sporten helemaal niet zo gezond is. Je moet regelmatig rustdagen invoeren om je lijf te laten herstellen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101584435
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:08 schreef Perruche het volgende:
Jeetje siral wat een reactie :D ! Verder ben ik het eens met Vaizor voor hij zijn verontschuldigingen aanbood, zei je gisteren niet dat je 8 dagen (intensief) had gesport, dan is het niet echt gezond (vind ik he) dat je dan maar 1500 kcal eet. En dan hoef je zeker nog niet zo te reageren op vaizor.

/my 2 cents.
En vandaag sport ik niet ;) Sterker nog doe ik helemaal niets. Alle andere dagen zat ik ruim aan de 1800/2000 kcal. Als je een dag een keer minder eetlust hebt is dat toch prima, hebben andere mensen ook wel eens, waarom zou ik dat dan niet kunnen hebben? Hoe kan iemand nou de redenatie maken dat ik een terugval heb. Ik voel me prima :)
pi_101584453
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:22 schreef Siral het volgende:

[..]

En vandaag sport ik niet ;) Sterker nog doe ik helemaal niets. Alle andere dagen zat ik ruim aan de 1800/2000 kcal. Als je een dag een keer minder eetlust hebt is dat toch prima, hebben andere mensen ook wel eens, waarom zou ik dat dan niet kunnen hebben?
Dat is prima hoor!! Alleen je reactie was een beetje heftig.. (:
pi_101584476
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat is prima hoor!! Alleen je reactie was een beetje heftig.. (:
Zo bedoelde ik het iniedergeval niet. Als ik een terugval zou hebben, zou ik alleen yoghurt en komkommer eten ;) En geen ei, melk, banaan, pannekoek (!), lijnzaad :') Ik doe mijn best om het zo prima mogelijk te maken iedere keer.
pi_101584649
:W Vergeten brood mee te nemen naar m'n werk ;(

O: appel, banaan
T: druiven
L: maaltijdsalade kip (à 500 kcal)
T: even iets halen in de kantine zo! 2 crackers beleg of als alles op is een krentenbol oid
D: gepofte aardappel, sperziebonen, kip/champignon/courgette prutje
S: uurtje fitness
T: zuivel
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101584657

:9
pi_101584712
Ja, sta ik op het punt om naar de wasserette te gaan, komt me er toch een donkere lucht en idem bui aan zetten :') ik wacht wel even tot vanmiddag, dan schijnt 't droog te zijn en de zon te schijnen :o
Ja doei.
pi_101584732
Lijstje:

O: boterham kaas en boterham filet
T: handje cashews
L: Griekse yoghurt met banaan en bakje komkommerschijfjes
T: nog geen idee pruimen ws
D: worteltjes-doperwten uit de tuin met runderlapjes en aardappeltjes uit de oven
T: Nootjes
S: flink wandelen met Bo en nog wat tuinieren als het niet regent.

Ik ga weer even op non-vreetstand, mijn broek zit te strak op de buik en dat kan voor de vakantie mooi nog even mindere.
  Vis een optie? maandag 5 september 2011 @ 10:34:32 #34
70532 loveli
N
pi_101584734
quote:
O+
crap in = crap out
pi_101584772
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoorde vanochtend op BNR nog een sportcoach, dat elke dag sporten helemaal niet zo gezond is. Je moet regelmatig rustdagen invoeren om je lijf te laten herstellen.
Hoe vaak sporten is dan het gezondst? Geloof dat de meningen daarover hier ook nogal verschillen. Ik doe nu 3x per week poweryoga en 1x per week een stuk fietsen, of 2x poweryoga en 2x een stuk fietsen. Afhankelijk van hoe vaak mr. PPP en ik tegelijk een avond vrij zijn, want fietsen doen we samen. :) Ik zit dus op 4x per week sporten.
pi_101584782
Ik moet over 2 weken exact in bikini. Vanavond bootcamp, morgen fitness, woensdag bodypump, donderdag combat, vrijdag niets, zaterdag iets, zondag combat?

;( en ik heb niet eens een bikini!
pi_101584790
PPP hoever fiets je dan?
pi_101584801
Ik doe nu 3x in de week (2x combat + 1x bootycamp en wil er eigenlijk nog meer krachttraining bij doen) + elke dag 50 minuten fietsen in totaal. Maar dat fietsen tel ik niet mee als sport maar als beweging want ik ga gewoon naar het werk :P
pi_101584809
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:36 schreef Perruche het volgende:
Ik moet over 2 weken exact in bikini. Vanavond bootcamp, morgen fitness, woensdag bodypump, donderdag combat, vrijdag niets, zaterdag iets, zondag combat?

Heb er nog wel 3 over :+

Och ik heb altijd al een buikje gehad en holle rug maar als ik heel rechtop loop dan ziet het er weer uit alsof ik mijn adem in hou. Tsja..
pi_101584847
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb er nog wel 3 over :+

Och ik heb altijd al een buikje gehad en holle rug maar als ik heel rechtop loop dan ziet het er weer uit alsof ik mijn adem in hou. Tsja..
Ik ga er van het weekend 1 kopen, hoop dat ik niet te laat ben!
pi_101584862
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik ga er van het weekend 1 kopen, hoop dat ik niet te laat ben!
Welnee en anders Otto/Wehkamp.
pi_101584882
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Welnee en anders Otto/Wehkamp.
Oeh da's een goede, thanks!
pi_101584919
Vriendje doet een beetje sukkelig, ik verwacht morgenochtend natuurlijk slingers etc. *) maar hij vind verjaardag vieren maar onzin :? Hij wil misschien wel langskomen maar nu toch maar niet -O-

Nou leuk als we kinderen zouden krijgen.
'Waarom is papa niet op m'n verjaardag?'
-Ja die vindt dat maar onzin
  Vis een optie? maandag 5 september 2011 @ 10:44:19 #44
70532 loveli
N
pi_101584946
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hoe vaak sporten is dan het gezondst? Geloof dat de meningen daarover hier ook nogal verschillen. Ik doe nu 3x per week poweryoga en 1x per week een stuk fietsen, of 2x poweryoga en 2x een stuk fietsen. Afhankelijk van hoe vaak mr. PPP en ik tegelijk een avond vrij zijn, want fietsen doen we samen. :) Ik zit dus op 4x per week sporten.
Balans.

Sport heeft positieve invloed op je immuunsysteem, algehele gezondheid, emotionele toestand, stofwisseling, suikerhuishouding.

Nadeel van sport: er komen vrije radicalen in omloop, belasting voor gewrichten/pezen.

Na intensief sporten (zweten) is het goed om een rustdag in te lassen of iig de bewuste spiergroepen te laten rusten. Na gewoon bewegen hoeft dat niet zo nodig.
crap in = crap out
pi_101584975
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:43 schreef Probability het volgende:
Vriendje doet een beetje sukkelig, ik verwacht morgenochtend natuurlijk slingers etc. *) maar hij vind verjaardag vieren maar onzin :? Hij wil misschien wel langskomen maar nu toch maar niet -O-

Nou leuk als we kinderen zouden krijgen.
'Waarom is papa niet op m'n verjaardag?'
-Ja die vindt dat maar onzin
Maar het gaat er toch niet om wat hij er van vindt, hij wil jou toch wel een plezier doen en doen wat jij leuk vindt? Als hij zijn eigen verjaardag niet wil vieren moet hij helemaal zelf weten. Maar dit is jouw verjaardag!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101584977
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:23 schreef Siral het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het iniedergeval niet. Als ik een terugval zou hebben, zou ik alleen yoghurt en komkommer eten ;) En geen ei, melk, banaan, pannekoek (!), lijnzaad :') Ik doe mijn best om het zo prima mogelijk te maken iedere keer.
:*
Bedoelde zo'n terugval ook niet ;) Maar omdat je na je vakantie erg mooie lijstjes had qua hoeveelheden maar vooral de E/K/V verhouding, viel het mij op dat het de laatste tijd een beetje aan het verschuiven was (naar meer eiwitten en minder KH's, terwijl met jouw sporten juist de KH's zo belangrijk zijn).

:D Ml-etje
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:34 schreef Ml-etje het volgende:
Ik ga weer even op non-vreetstand, mijn broek zit te strak op de buik en dat kan voor de vakantie mooi nog even mindere.
:P
Al begint het hier nu ook weer te worden voor warme chocomelk :{
pi_101585038
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch niet om wat hij er van vindt, hij wil jou toch wel een plezier doen en doen wat jij leuk vindt? Als hij zijn eigen verjaardag niet wil vieren moet hij helemaal zelf weten. Maar dit is jouw verjaardag!
Ja vind ik ook. O+ Slingers O+ Taart O+

Ik vind het echt stom om alleen wakker te worden op mijn verjaardag :o Of niet wakker gezongen te worden :7
pi_101585042
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het wel mee eens, Prob. Hij moet een schup onder de billekes, die vriend van jou.
pi_101585060
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:45 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:*
Bedoelde zo'n terugval ook niet ;) Maar omdat je na je vakantie erg mooie lijstjes had qua hoeveelheden maar vooral de E/K/V verhouding, viel het mij op dat het de laatste tijd een beetje aan het verschuiven was (naar meer eiwitten en minder KH's, terwijl met jouw sporten juist de KH's zo belangrijk zijn).

:D Ml-etje

[..]

[..]

:P
Al begint het hier nu ook weer te worden voor warme chocomelk :{
Die chocomel heb ik dan ook niet op ;)
Ik drink niks uit de automaat hier :r

Geloof dat Prob's vriendje het zwaar zou hebben bij mij :+
pi_101585094
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:37 schreef Perruche het volgende:
PPP hoever fiets je dan?
Eh nou we zijn nog aan het wennen aan het fietsen zonder zadelpijn te krijgen :P. Eerste keer was daarom maar 7.5 km, maar we zitten inmiddels op 17.5. We willen in principe naar ong. 25 km per keer.
  Vis een optie? maandag 5 september 2011 @ 10:52:54 #51
70532 loveli
N
pi_101585129
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het wel mee eens, Prob. Hij moet een schup onder de billekes, die vriend van jou.
^^
crap in = crap out
pi_101585146
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:36 schreef Perruche het volgende:

Ik over 12 dagen! En ik heb 6 bikini's geloof ik :P. Pas ze allemaal, maar heb 1 heel sexy badpak wat ik ook aan wil, en daar moet the bootay nog even iets strakker voor. Ga vanaf morgen (vandaag geen tijd) dus ook even stevig aan het sporten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')