Ik ben 17 jaar oud. En klopt, ik woon idd nog thuis. Alhoewel ik heb overwogen om op kamers te gaan..quote:Op zondag 4 september 2011 22:45 schreef Skull-splitter het volgende:
Ten eerste: veel sterkte de komende tijd.
Ten tweede: zorg dat je er samen met je moeder en je vader uit komt, hoe moeilijk een ruzie ook kan zijn. Toon begrip voor elkaar.
We hebben geen idee van je leeftijd, maar jezelf opsluiten en afstotelijk/destructief reageren is gewoon een hele primaire reactie. Geef dat ook aan, dat je gewoon niet weet hoe je er anders mee om moet gaan.
Psycholoog zou ik even mee wachten.
Ik maak overigens wel op dat je nog thuis woont, wat in combinatie met een bepaalde leeftijdsfase best voor natuurlijke wrijving kan zorgen, waardoor deze extra spanning net teveel kan zijn.
Dat je op kamers wil, waarom doe je dat?quote:Op zondag 4 september 2011 22:50 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Ik ben 17 jaar oud. En klopt, ik woon idd nog thuis. Alhoewel ik heb overwogen om op kamers te gaan..
Ja, ik denk van wel. Er heerst m'n hele leven eigenlijk al spanning thuis, waaronder véél ruzie tussen m'n ouders. Vaak worden er dingen geroepen die voor mij echt te ver gaan.quote:Op zondag 4 september 2011 22:51 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat je op kamers wil, waarom doe je dat?
Als reactie op de spanning thuis?
Is het niet wat te vroeg, gezien de situatie, om nu uit huis te gaan?quote:Op zondag 4 september 2011 22:54 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Ja, ik denk van wel. Er heerst m'n hele leven eigenlijk al spanning thuis, waaronder véél ruzie tussen m'n ouders. Vaak worden er dingen geroepen die voor mij echt te ver gaan.
Hetgeen wat me echter tegenhoudt is dat ik het gevoel heb dat ik m'n moeder en de rest in de steek laat.
Het is natuurlijk ook vanwege m'n opleiding, het scheelt ook een hoop reizen als ik op kamer gaquote:Op zondag 4 september 2011 23:01 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Is het niet wat te vroeg, gezien de situatie, om nu uit huis te gaan?
En het gevoel van in de steek laten is begrijpelijk, alleen kan je niet met iedereen of alles rekening houden.
Maar ,uit huis gaan op dit moment, zou het voor je moeder alleen maar moeilijker kunnen maken.
Jullie hebben elkaars steun allemaal nodig
Plus de acceptatie van elkaar.
Ik zou het je aanraden om toch proberen te spreken thuis, is voor iedereen moeilijk natuurlijk.
Maar dan weten jullie van elkaar wel wat de ander denkt en waarom er soms zo word gereageerd.
Veel sterkte!
Ah oke, dat doet de zaak al veranderen.quote:Op zondag 4 september 2011 23:03 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vanwege m'n opleiding, het scheelt ook een hoop reizen als ik op kamer ga
Ja, ho, dat zeg ik ook weer niet (al scheelt het met de wrijving met je vader, no doubt) maar het verklaart gewoon het een en ander. Het hoort bij je leeftijd en je behoefte je eigen pad te bepalen, en als het niet met erkenning van je ouders is, dan maar met clashes.quote:Op zondag 4 september 2011 22:50 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Ik ben 17 jaar oud. En klopt, ik woon idd nog thuis. Alhoewel ik heb overwogen om op kamers te gaan..
Het probleem is bij mij dat ik er niet zo snel over begin, zowel bij mijn vriendje als bij mijn vrienden niet.. Want hoe begin je over zoiets..?quote:Op zondag 4 september 2011 23:05 schreef thavinca het volgende:
1 sterkte
2 ik zou het proberen op te lossen met je vader
3 lukt dat niet zoek steun bij je vrienden
4 zoek een vriendje, die geeft je wat aandacht en dan kan je miss je problemen een beetje vergeten
Sterkte
Gewoon vragen of ze even tijd voor je hebben, en dan zeggen dat je er best over inzit, en als ze dan zeggen van ja ik luister, dan begin je gewoon met vertellen. Zo heb ik ook verschillende problemen met mensen gedeeld.quote:Op zondag 4 september 2011 23:07 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Het probleem is bij mij dat ik er niet zo snel over begin, zowel bij mijn vriendje als bij mijn vrienden niet.. Want hoe begin je over zoiets..?
Het is niet alleen met m'n vader, mijn moeder heeft zeer regelmatig ERRUG slechte zin (onder andere door de situatie waarschijnlijk) en dan kan ik het echt nergens over hebben met haar.quote:Op zondag 4 september 2011 23:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, ho, dat zeg ik ook weer niet (al scheelt het met de wrijving met je vader, no doubt) maar het verklaart gewoon het een en ander. Het hoort bij je leeftijd en je behoefte je eigen pad te bepalen, en als het niet met erkenning van je ouders is, dan maar met clashes.
Wat kan helpen is daar duidelijk over zijn, maar dan moeten jij en je vader tijd willen investeren in dingen buiten regulier contact om, dus een eind de hort op of samen dingen ondernemen om elkaar beter te leren kennen.
Normaal gebeurt dit proces als je uit huis gaat vanzelf, het laatste half jaar dat ik thuis woonde heb ik meer dan eens een flinke aanvaring gehad met mijn vader, en dat ging vaak nergens over, behalve dat ik het gewoon niet met zijn ervaring van dingen eens was. Scheve standaarden, dat soort dingen. Als je later uit huis bent en je eigen dingen mag doen, dan respecteren ouders dat ineens een stuk meer.
Meiden hebben dit vaak met hun moeder overigens, hoezo Oedipuscomplex?
tja, merkt je vriendje het niet aan je als je bij hem bent dat je je kut voelt. Het is indd lastig om er over te beginnen. Maar vergeet niet; JE MEDE FOK!KERS STAAN ALTIJD VOOR JE KLAARquote:Op zondag 4 september 2011 23:07 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Het probleem is bij mij dat ik er niet zo snel over begin, zowel bij mijn vriendje als bij mijn vrienden niet.. Want hoe begin je over zoiets..?
Haha, ja, that's why I joined FOK! today!quote:Op zondag 4 september 2011 23:11 schreef thavinca het volgende:
[..]
tja, merkt je vriendje het niet aan je als je bij hem bent dat je je kut voelt. Het is indd lastig om er over te beginnen. Maar vergeet niet; JE MEDE FOK!KERS STAAN ALTIJD VOOR JE KLAAR
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |