abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:43:30 #1
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101536087

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Appelpop meet: Als meeten niet zo makkelijk gaat - Appelpop edition!
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:44:23 #2
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101536127
Even vorige meet uit de OP verwijderen, gaat lastig met iPod
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_101536169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:38 schreef Capstan het volgende:

[..]

Ik kon me bij haar echt niet voorstellen dat zij iets serieus aan het zoeken was. En al was ze dat wel, met iemand die er zo makkelijk mee om gaat hoef ik helemaal niets. En zulke mensen ook niet met mij ;)
Waarom niet?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101536251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waarom niet?
Eh, naar welke van de drie vraag je?

-waarom ik mij niet kon voorstellen dat zij iets serieus zou zoeken
-waarom ik niets met mensen hoef die er zo makkelijk mee omgaan
-waarom die mensen niets met mij hoeven?

Dan weet ik ook waar ik op moet antwoorden :P
pi_101536317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:48 schreef Capstan het volgende:

[..]

Eh, naar welke van de drie vraag je?

-waarom ik mij niet kon voorstellen dat zij iets serieus zou zoeken
-waarom ik niets met mensen hoef die er zo makkelijk mee omgaan
-waarom die mensen niets met mij hoeven?

Dan weet ik ook waar ik op moet antwoorden :P
Alle 3 de vragen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101536377
Haha, mijn zus gaat ook online daten omdat ze zogenaamd geen man kan vinden. Yeah right. :')
pi_101536431
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:52 schreef hasjman het volgende:
Haha, mijn zus gaat ook online daten omdat ze zogenaamd geen man kan vinden. Yeah right. :')
Tsja als ze een man hoefde ze niet te daten toch
14 SHADES OF GREY
pi_101536498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Alle 3 de vragen
Nou vooruit dan:

-Dat zij niets serieus zocht proefde ik gewoon aan haar antwoorden. Was ook niet zo moeilijk, want als ze zelf zegt dat ze eigenlijk ook niet weet wat ze zoekt en het n.a.v. van die gebeurtenissen van de avond daarvoor toch wel leuk vind om vrijgezel te zijn, dan weet ik wel weer genoeg.

-Ik duik zelf echt niet met de eerste de beste tussen de lakens, dus met dames die daar geen moeite mee hebben, heb ik niet zo gek veel gemeen.

-En zulke dames hebben helemaal geen behoefte aan een man zonder enige ervaring.

Dat dus :P
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:58:16 #9
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101536602
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:52 schreef hasjman het volgende:
Hoe oud is je zus, dat ze de moed nu al heeft opgegeven.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_101536633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:55 schreef Capstan het volgende:

[..]

Nou vooruit dan:

-Dat zij niets serieus zocht proefde ik gewoon aan haar antwoorden. Was ook niet zo moeilijk, want als ze zelf zegt dat ze eigenlijk ook niet weet wat ze zoekt en het n.a.v. van die gebeurtenissen van de avond daarvoor toch wel leuk vind om vrijgezel te zijn, dan weet ik wel weer genoeg.

-Ik duik zelf echt niet met de eerste de beste tussen de lakens, dus met dames die daar geen moeite mee hebben, heb ik niet zo gek veel gemeen.

-En zulke dames hebben helemaal geen behoefte aan een man zonder enige ervaring.

Dat dus :P
Dat laatste ben ik met je eens. Ik zou het echt niet erg vinden om bv een meisje bij de supermarkt te versieren en om daar gelijk mee naar bed te gaan.

Daten kan leuk zijn als je tenminste genoeg zelfvertrouwen hebt. Dat gevoel van iemand leren kennen schijnen sommige leuk te vinden. Relaties worden snel een sleur voor sommige.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:00:38 #11
238453 hasjman
utter madness
pi_101536690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:58 schreef kedge het volgende:

[..]

Hoe oud is je zus, dat ze de moed nu al heeft opgegeven.
Oh die is al eind 30, en dan begin de wanhoop toch wel toe te nemen he.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:01:13 #12
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_101536712
Ik meld me ook maar eens :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_101536784
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens. Ik zou het echt niet erg vinden om bv een meisje bij de supermarkt te versieren en om daar gelijk mee naar bed te gaan.

Daten kan leuk zijn als je tenminste genoeg zelfvertrouwen hebt. Dat gevoel van iemand leren kennen schijnen sommige leuk te vinden. Relaties worden snel een sleur voor sommige.
Tja, als ik er nu al meerdere lange relaties op had zitten zou ik wellicht inmiddels ook iets hebben van: ik zoek nu even geen relatie, en als er nu een dame langskomt waarmee ik binnen het uur tussen de lakens kan liggen, dan zeg ik geen nee. Maar zoals het nu is, wil ik op die manier echt niet mijn eerste keer beleven.
pi_101536797
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:00 schreef hasjman het volgende:

[..]

En altijd single geweest?

quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:01 schreef Civilian het volgende:
Ik meld me ook maar eens :)
Hoi Civil :W
14 SHADES OF GREY
pi_101536799
ik heb ook geen flikkor te doen
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:04:14 #16
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101536810
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:00 schreef hasjman het volgende:

[..]

Ligt compleet aan de situatie of je wanhopig moet zijn op die leeftijd.
pi_101536832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Capstan het volgende:

[..]

Tja, als ik er nu al meerdere lange relaties op had zitten zou ik wellicht inmiddels ook iets hebben van: ik zoek nu even geen relatie, en als er nu een dame langskomt waarmee ik binnen het uur tussen de lakens kan liggen, dan zeg ik geen nee. Maar zoals het nu is, wil ik op die manier echt niet mijn eerste keer beleven.
Dat begrijp ik. Zo dacht ik er ook over. Alhoewel ik het waarschijnlijk wel gedaan zou hebben.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:07:23 #18
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_101536913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

Hoi Civil :W
Hey :W
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_101536919
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Zo dacht ik er ook over. Alhoewel ik het waarschijnlijk wel gedaan zou hebben.
Het jammere is dan weer dat alle dames die wél serieus op zoek waren ook allemaal zijn afgehaakt nadat ze begrepen dat ik nog geen enkele ervaring heb.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:07:35 #20
238453 hasjman
utter madness
pi_101536922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oh mijn zus zeker niet. Is nu wel al weer een lange tijd single (paar jaar) maar heeft daarvoor zeker wel een aantal relaties gehad.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:04 schreef kedge het volgende:

[..]

Ligt compleet aan de situatie of je wanhopig moet zijn op die leeftijd.
Sociale druk je weet toch. Je MOET een partner hebben. Ik bedoel wat is anders het nut van het leven ? :')
pi_101537008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef Capstan het volgende:

[..]

Het jammere is dan weer dat alle dames die wél serieus op zoek waren ook allemaal zijn afgehaakt nadat ze begrepen dat ik nog geen enkele ervaring heb.
vertel je dat erbij dan
pi_101537062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:09 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

vertel je dat erbij dan
Eh, in mijn ervaring komt het gesprek daar altijd wel een keer op. En dat zijn dan alleen nog maar de gesprekken op internet. Dan kan ik het natuurlijk niet NIET vertellen...
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:16:33 #23
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101537236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef hasjman het volgende:

[..]

Oh mijn zus zeker niet. Is nu wel al weer een lange tijd single (paar jaar) maar heeft daarvoor zeker wel een aantal relaties gehad.

[..]

Sociale druk je weet toch. Je MOET een partner hebben. Ik bedoel wat is anders het nut van het leven ? :')
Je merkt wel dat steeds meer mensen gaan trouwen, kinderen krijgen etc.. daardoor voelt het misschien als sociale druk.
pi_101537250
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:11 schreef Capstan het volgende:

[..]

Eh, in mijn ervaring komt het gesprek daar altijd wel een keer op. En dat zijn dan alleen nog maar de gesprekken op internet. Dan kan ik het natuurlijk niet NIET vertellen...
Gewoon liegen joh,het heeft weinig zin om jezelf in je voet te schieten. Het gaat erom dat zo'n iemand een keer met je wil afspreken. Dan kun je het altijd nog te berde brengen. Wie weet wat voor lijken bij zo'n vrouw uit de kast komen vallen als je haar langer kent.
pi_101537335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:16 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Gewoon liegen joh,het heeft weinig zin om jezelf in je voet te schieten. Het gaat erom dat zo'n iemand een keer met je wil afspreken. Dan kun je het altijd nog te berde brengen. Wie weet wat voor lijken bij zo'n vrouw uit de kast komen vallen als je haar langer kent.
Nou, als je nu helemaal aan het begin al moet gaan liegen, dan zit er toch wel iets verkeerd. Ik ben er veel liever gewoon eerlijk over, anders is het bij een eventuele ontmoeting in de eerste minuut al duidelijk dat ik nog niet eens ooit eerder een date heb gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')