abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101494555
Beste Fokkers,

Ik ben in mei 2010 geslaagd voor de HAVO met een dubbelprofiel NT&NG.
Vorig jaar ben ik begonnen met een HBO studie in de techniek, enkel vond ik dit niets en heb mij uitgeschreven.

Met de ervaring die ik nu heb kan ik geen aantrekkelijke studie vinden in mijn profiel, en ben van plan een HBO studie te volgen in de economie en management- hoek, enkel sluit dit niet aan bij mijn vooropleiding.

Hoe pak ik dit aan?
Welke vakken moet ik behalen? economie, maar ook wiskunde a? (ik heb wiskunde b gehad, is dit heel anders?) en geschiedenis?

En waar doe ik dit het beste?, het liefst naast een (voltijd) baan.

Alvast bedankt,

Daniel
pi_101495064
Meeste hogescholen hebben hier een pagina voor op hun website.

Wiskunde B is prima, Economie zal je wel nodig hebben.

Hiervoor je kan je Deficiėntie examen doen, moet je even kijken op de hogeschool waarvoor je je wilt aanmelden.

http://www.dehaagsehogesc(...)g/deficientie-examen

Wil je bijvoorbeeld Accountancy doen, heb je met een N&G diploma ook Economie nodig, maar geen Geschiedenis. Deze info vind je op de pagina van de opleiding.

http://www.dehaagsehogesc(...)tingseisen-en-advies
pi_101499971
Meeste economische opleidingen hebben geen vereiste, een paar wiskunde.
pi_101514061
Daniel, maak je geen zorgen. Die economische achterstand haal je zo in.
Als je echt zeker zonder achterstand en zelfs met een voorsprong wil beginnen, probeer dan "de kern van de economie" van Heertje (toevallig de vader van Raoul Heertje) en de vroegere boeken die voor economie II werden gebruikt (4 delen voor het VWO, zijn aardig voor een introductie in boekhouden, kostprijsberekening enz.) te pakken te krijgen.
Het lijkt me niet echt nodig maar als je je op een zinvolle manier wil voorbereiden dan zou ik dat doen.
Wiskunde A is de light-variant van wiskunde B, naast die dingen die jij bij wiskunde B uitgebreider hebt gezien krijg je bij wiskunde A statistiek en kansrekening. Dat kan je best zelfstandig leren als je dat wil.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_101515088
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daniel, maak je geen zorgen. Die economische achterstand haal je zo in.
Als je echt zeker zonder achterstand en zelfs met een voorsprong wil beginnen, probeer dan "de kern van de economie" van Heertje (toevallig de vader van Raoul Heertje) en de vroegere boeken die voor economie II werden gebruikt (4 delen voor het VWO, zijn aardig voor een introductie in boekhouden, kostprijsberekening enz.) te pakken te krijgen.
Het lijkt me niet echt nodig maar als je je op een zinvolle manier wil voorbereiden dan zou ik dat doen.
Wiskunde A is de light-variant van wiskunde B, naast die dingen die jij bij wiskunde B uitgebreider hebt gezien krijg je bij wiskunde A statistiek en kansrekening. Dat kan je best zelfstandig leren als je dat wil.
Bij wiskunde B heb je in principe alles gehad van wiskunde A. Behalve misschien boksplots tekenen, maar dat stelt echt niks voor.
pi_101529537
VAVO is een mogelijkheid. Je kunt zelfs overwegen VWO te gaan doen (als je toch naar het VAVO moet). Maar ik zou eerst bellen en uitzoeken wat de precieze toegangseisen zijn.
pi_101799845
bedankt voor het reageren, als ik weer wat nodig heb laat ik het weten!

Daniel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')