Bij homo's is er vaak eerst sprake van eenouderadoptie, als je als homostel van een land niet mag adopteren. Dan moet de andere ouder later nog adopteren. Zoals dat ook bij Paul de Leeuw is gegaan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:34 schreef Ang3l het volgende:
Ja kijk, als Hetero en ik nou een kind uit Botswanan adopteren... en over 3 jaar gata ie bij me weg omdat ie toch op vrouwen valt en ik blijf met dat kind zitten... dan val ik dus in de categorie overmacht, als single gay parent zijnde. Maar als alleenstaande homo een kind adopteren..... vind ik eigenlijk niet "kunnen". Weet ook niet of het kan trouwens. Denk niet dat je voorrang krijgt iig
Omdat ik nadat ik op invoeren heb gedrukt vaak nog dingen bedenk die ik erbij wil zetten, anders wil zeggen of helemaal wil verwijderen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:40 schreef Breezerslet17 het volgende:
Waarom edit jij je post zo vaak Steve
probeer mij eens uit te leggen waarom je dat niet vind kunnenquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja kijk, als Hetero en ik nou een kind uit Botswanan adopteren... en over 3 jaar gata ie bij me weg omdat ie toch op vrouwen valt en ik blijf met dat kind zitten... dan val ik dus in de categorie overmacht, als single gay parent zijnde. Maar als alleenstaande homo een kind adopteren..... vind ik eigenlijk niet "kunnen". Weet ook niet of het kan trouwens. Denk niet dat je voorrang krijgt iig
En dat vind ik dus een egoistische wens. Nou is kinderen krijgen natuurlijk altijd wel een beetje egoistisch. Maar ik vind echt dat een kind 2 ouders hoort te hebben. Als je ziet hoeveel problemen een alleenstaande ouder heeft,...... en die kiezen er niet voor, dat is overmacht, single parent zijn. Ik snap niet hoe je dat een kind aan kunt doen in deze tijd. Dan vind ik er nog wel een verschil in zitten tussen "zelf maken" (of laten maken) en een kind adopteren uit een tehuis o.i.d. In dat laatste geval geef je een kind wat er toch al is een beter leven. Al zie ik het liever dat een liefdevol stel ze adopteert ipv een single parent (gay of hetero).quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:38 schreef Steve het volgende:
[..]
Bij homo's is er vaak eerst sprake van eenouderadoptie, als je als homostel van een land niet mag adopteren. Dan moet de andere ouder later nog adopteren. Zoals dat ook bij Paul de Leeuw is gegaan.
Een eenoudergezin is niet ideaal, maar ik vind niet dat iemand per se een relatie móet hebben om kinderen te mogen krijgen (situaties dat het niet anders kan daargelaten). Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die geen behoefte aan een relatie hebben, maar wel met kinderwens zitten. Persoonlijk lijkt het me niet de beste situatie, maar ik zie niet in waarom anderen daar niet voor zouden mogen kiezen.
Doe ik ook altijdquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:42 schreef Steve het volgende:
[..]
Omdat ik nadat ik op invoeren heb gedrukt vaak nog dingen bedenk die ik erbij wil zetten, anders wil zeggen of helemaal wil verwijderen.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat een single parent per definitie slechter zou zijn dan 2 ouders...
als je single parent uit keuze bent weet je als het goed is wat die keuze inhoud, dan ben je er op voorbereid, dat is anders als single parent door omstandigheden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dat vind ik dus een egoistische wens. Nou is kinderen krijgen natuurlijk altijd wel een beetje egoistisch. Maar ik vind echt dat een kind 2 ouders hoort te hebben. Als je ziet hoeveel problemen een alleenstaande ouder heeft,...... en die kiezen er niet voor, dat is overmacht, single parent zijn. Ik snap niet hoe je dat een kind aan kunt doen in deze tijd. Dan vind ik er nog wel een verschil in zitten tussen "zelf maken" (of laten maken) en een kind adopteren uit een tehuis o.i.d. In dat laatste geval geef je een kind wat er toch al is een beter leven. Al zie ik het liever dat een liefdevol stel ze adopteert ipv een single parent (gay of hetero).
Nee dat klopt absoluut. Er zijn natuurlijk ook genoeg gezinnen waar een kind wel twee ouders heeft en dat er gewoon geen goede opvoedingssituatie aanwezig is. Toch ben ik wel van mening dat het voor een kind goed is twee ouders te hebben. En heel stiekem denk ik dat het voor een kind in het algemeen zelfs beter is een vader en een moeder te hebben want hoe je het ook probeert, je kunt als vader een moeder niet vervangen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat een single parent per definitie slechter zou zijn dan 2 ouders...
quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:53 schreef Ang3l het volgende:
Lompe vergelijking:
Ik wil heel graag een hondje. Doe ik niet, want ik ben niet vaak thuis. En als alleenwonende zou dat hondje dan de hele tijd alleen zitten of steeds ergens heen moeten.
Een kind van een alleenstaande ouder wordt vaak van hot naar her gesleept omdat de alleenstaande ouder toch echt moet werken fulltime om dat kind fatsoenlijk te kunnen onderhouden. BSO, opa en oma, oppas etc. Ik vind dat zielig. Net als voor dat hondje.
En ja, er zijn zat 2-ouder-gezinnen waarbvij beide ouders fulltime werken. Maar ook dat vind ik zielig. Een kind is niet iets wat je maar moet maken/adopteren omdat je persee een kinderwens hebt. Hallo zeg... ik heb ook wensen die niet allemaal realiseerbaar zijn vanwege het zielig-zijn voor datgene wat je wenst. Daarom loop Erik ook nog niet in een tuigje achter me aan!
Het ene kwaad sluit het ander niet uit. Ik zeg toch nergens dat een 2-ouder gezin altijd een kind zo goed opvoed of er over nadenkt. Ik zeg toch ook nergens dat een single parent door overmacht een kind veel beter opvoed? Dat hoor (lees) je me niet zeggen. Ik zeg alleen dat als je er bewust voor kiest ik het geen optimale keuze vind, en dus ook geen goede keuze.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:52 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
als je single parent uit keuze bent weet je als het goed is wat die keuze inhoud, dan ben je er op voorbereid, dat is anders als single parent door omstandigheden.
Over de meeste kinderen wordt vooraf niet heel erg nagedacht denk ik
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:52 schreef TheaterMaMa het volgende:
Over de meeste kinderen wordt vooraf niet heel erg nagedacht denk ik
Dat zou voor mij ook een voorwaarde zijn als ik later met m'n vriend (die eerst nog "gevonden" moet wordenquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:53 schreef Ang3l het volgende:
Lompe vergelijking:
Ik wil heel graag een hondje. Doe ik niet, want ik ben niet vaak thuis. En als alleenwonende zou dat hondje dan de hele tijd alleen zitten of steeds ergens heen moeten.
Een kind van een alleenstaande ouder wordt vaak van hot naar her gesleept omdat de alleenstaande ouder toch echt moet werken fulltime om dat kind fatsoenlijk te kunnen onderhouden. BSO, opa en oma, oppas etc. Ik vind dat zielig. Net als voor dat hondje.
En ja, er zijn zat 2-ouder-gezinnen waarbvij beide ouders fulltime werken. Maar ook dat vind ik zielig. Een kind is niet iets wat je maar moet maken/adopteren omdat je persee een kinderwens hebt. Hallo zeg... ik heb ook wensen die niet allemaal realiseerbaar zijn vanwege het zielig-zijn voor datgene wat je wenst. Daarom loop Erik ook nog niet in een tuigje achter me aan!
Ja dat risico loop je wel met een hetero vriendquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:58 schreef Breezerslet17 het volgende:
Gelukkig hebben wij hoogstwaarschijnlijk niet een slippertje en 9 maanden later een kindje
Dat ie straks van z'n vakantie/werk/oid terug komt en over een paar maand hoort dat ie papa wordtquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat risico loop je wel met een hetero vriend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |