okeequote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Je kan oude kernels verwijderen (bijv. met synaptic) en daarna een "#sudo update-grub" doen.
gelukt, tnxquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Je kan oude kernels verwijderen (bijv. met synaptic) en daarna een "#sudo update-grub" doen.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:15 schreef sbientje het volgende:
[..]
gelukt, tnxlaatste 2 laten staan, just to be sure
Waar twijfel je over?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:13 schreef Faux. het volgende:
Ik zit alleen te twijfelen of ik MySQL zal installeren.
Hoeveel ruimte het in beslag neemt. Ik heb niet veel ruimte meer over op m'n harde schijf, en heb online al vrij veel MySQL-databases draaien.quote:
Je package manager geeft toch aan hoeveel ruimte het in beslag neemt? Verder hangt het vooral af van hoeveel data je erin gaat opslaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:51 schreef Faux. het volgende:
[..]
Hoeveel ruimte het in beslag neemt. Ik heb niet veel ruimte meer over op m'n harde schijf, en heb online al vrij veel MySQL-databases draaien.
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=12508quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe bruikbaar is een hele lichte linux (archlinux/debian met openbox oid) op een iBook G3 Clamshell met 266Mhz?
Dat is een 6 jaar oud topic over i586, niet PPC...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:47 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=12508
Probeer lubuntu!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe bruikbaar is een hele lichte linux (archlinux/debian met openbox oid) op een iBook G3 Clamshell met 266Mhz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | > su > nano /etc/pam.d/gdm3 #auth required pam_succeed_if.so user != root quiet_success auth required pam_succeed_if.so quiet_success > nano /etc/gdm3/daemon.conf [security] AllowRoot=true |
Ik denk dat ik eerder voor openbox ga. Dat is lichter.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef erikkll het volgende:
[..]
Probeer lubuntu!Gebaseerd op lxde, werkt vast nog vrij redelijk!
Een symbolische link geeft niet de rechten door van de bovenliggende map. De map 'Publiek' is alleen toegankelijk voor jou (user michiel). Beter laat je dit zo, anders wordt je systeem erg onveilig. Wil je de map toch opengooien kan dat met 'chmod a+r Publiek'quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:23 schreef MichielPH het volgende:
Vraagje over symbolische links: ik heb een samba-share 'NAS' met hierin een symbolische link naar de map 'Publiek'. Met SSH kan ik als gebruiker michiel wel in beide map komen, maar als ik hem via Windows als netwerkshare benader, kom ik wel in 'NAS' zelf, maar als ik 'Publiek' wil openen, meldt Windows dat de toegang is geweigerd.
michiel is eigenaar van beide mappen.
What do?
Eigenaar of permissies van een symlink is niet te veranderen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:22 schreef MichielPH het volgende:
Toch lukt het met niet om met chown de groep of gebruiker te veranderen, deze blijft root:root. Ook de permission is al ingesteld op 777 en daarnaast niet te wijzigen. Hoe zou het kunnen zijn dat dit niet te wijzigen is en waarom kan ik het via de samba-share niet bekijken als de permission toch op 777 staat?
In FreeBSD kan je met de -h optie de owner, groep en modes van de link zelf veranderen met chown, chgrp en chmod.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Eigenaar of permissies van een symlink is niet te veranderen.
Het gaat niet om de permissies van de symlink, maar on de permissies van de map waarnaar de symlink verwijst. De gebruikte samba user heeft blijkbaar geen permissies om de map te benaderen; dit kan komen doordat de map zelf niet voldoende permissies heeft, of een van de bovenliggende mappen. Als je homedir /home/michiel bijv de permissies 700 heeft dan kunnen andere users geen enkele map binnen jouw homedir benaderen, ook al staan die op 777.
Idem in linux voor chown en chgrp, maar niet voor chmod (je kunt je afvragen wat de betekenis is van een chmod voor een symbolic link, maar die discussie is niet echt op zijn plaats hier)quote:Op woensdag 2 november 2011 22:59 schreef Henno het volgende:
[..]
In FreeBSD kan je met de -h optie de owner, groep en modes van de link zelf veranderen met chown, chgrp en chmod.
Waarom zou je in godsvredesnaam windows movie maker willen installeren als er zoveel gratis, goede video editors zijn die gewoon uit de market gehaald kunnen worden?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:33 schreef Faux. het volgende:
Hoi,
ik wil graag Windows Movie Maker installeren op Ubuntu. De installer start netjes met behulp van Wine, alleen bij het installeren krijg ik de foutmelding dat dit product alleen op Windows Vista geinstalleerd kan worden. Is er iets waarmee ik Windows Movie Maker alsnog kan installeren?
Handig om eerst bij de configuratie te kijken
kdenlive vind ik primaquote:Op vrijdag 4 november 2011 18:29 schreef erikkll het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsvredesnaam windows movie maker willen installeren als er zoveel gratis, goede video editors zijn die gewoon uit de market gehaald kunnen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |