abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102263505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Diabox het volgende:
Ik zit nu dus in die recovery mode als root, en als ik history tik zie ik inderdaad ergens 'n chmod 777 -R / ergens tussen staan :') :') :') :')

[..]
[ code verwijderd ]

In elk geval alles terugdraaien naar 755 en /usr/bin/sudo op 4111 zetten en /bin/su op 4755.
pi_102263568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:25 schreef thabit het volgende:

[..]

In elk geval alles terugdraaien naar 755 en /usr/bin/sudo op 4111 zetten en /bin/su op 4755.
Kan even duren, gaat rete traag die recovery mode. Zie ook overal operation not permitted :P

Alvast bedankt voor de hulp ^O^
pi_102263676
Kun je je computer niet 'gewoon' opstarten?
pi_102263771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:30 schreef thabit het volgende:
Kun je je computer niet 'gewoon' opstarten?
Heb de chmod 755 gecancelled en de chmod op de sudo en su gedaan, en sudo su werkt weer, thanks heren ^O^
pi_102263775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Diabox het volgende:
Ik zit nu dus in die recovery mode als root, en als ik history tik zie ik inderdaad ergens 'n chmod 777 -R / ergens tussen staan :') :') :') :')
:') :') :')

In dat geval is het waarschijnlijk sneller en makkelijker om een reinstall te doen, want er is nu veel meer kapot dan alleen sudo.
pi_102265242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:09 schreef henrivo het volgende:

[..]

[..]

Als jullie me even jullie mailadressen doorgeven zal ik jullie daar vanavond even over mailen, zullen we dat afspreken? :)
Doen we!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:03:51 #127
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102584476
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:03 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.janstedehouder(...)education-mandatory/

Even de petitie tekenen allemaal ^O^.
Inderdaad aangezien mijn school Magister gebruikt waarvoor Silverlight nodig is en het open-source Moonlight werkt niet met magister, waardoor ik dus Windows 2000 draai in Virtualbox.
pi_102585095
Ook maar gelijk gedaan.

Die sufkutten van een docenten moeten maar PDF'jes maken van de studiewijzers ipv alsmaar .doc's uploaden die dan half onleesbaar zijn.
pi_102625847
Puppy Linux _O_ Werkt hier super snel en super snel opstarten, en er zitten ook geen onodige grafische troep bij zoals Unity of Gnome 3.
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:42:14 #131
357246 KimJong-il
For Mother Korea!
pi_102640355
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:01 schreef Boomstronk- het volgende:
Puppy Linux _O_ Werkt hier super snel en super snel opstarten, en er zitten ook geen onodige grafische troep bij zoals Unity of Gnome 3.
:') Red Star OS is pas baas.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 01:16:48 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102675332
Als je de richting waar Ubuntu op gaat (met Unity etc) toch niet zo prettig vind, kan ik je Linux Mint Debian Edition 201109 aanraden. Oorspronkelijk is Linux Mint gebaseerd op Ubuntu, maar deze tak laat dus ook Ubuntu voor wat het is, en baseert zich net als Ubuntu zelt op Debian zelf.

Resulaat is een verrassend mooi OS, zonder Unity/Gnome 3, maar wel up-to-date met de nieuwste software. Met "Update Pack 3" voor LMDE wordt er ge-upgrade naar kernel 3.0.0-1, maar blijft Gnome nog netjes op 2.x

Gnome 3 gaat er uiteraard uiteindelijk wel komen, maar er wordt geen haast mee gemaakt zoals bij Ubuntu, en waarschijnlijk gaat bij LMDE de gnome configuratie er heel anders uit zien, een beetje meer op de klassieke manier ipv alle "nieuwerwetse" grote tablet-knoppen.

Aanrader. En debian based, dus voor de Ubuntu kenners voor 99% een bekende omgeving, zeker op de command prompt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_102676730
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:16 schreef maartena het volgende:
Als je de richting waar Ubuntu op gaat (met Unity etc) toch niet zo prettig vind, kan ik je Linux Mint Debian Edition 201109 aanraden. Oorspronkelijk is Linux Mint gebaseerd op Ubuntu, maar deze tak laat dus ook Ubuntu voor wat het is, en baseert zich net als Ubuntu zelt op Debian zelf.

Resulaat is een verrassend mooi OS, zonder Unity/Gnome 3, maar wel up-to-date met de nieuwste software. Met "Update Pack 3" voor LMDE wordt er ge-upgrade naar kernel 3.0.0-1, maar blijft Gnome nog netjes op 2.x

Gnome 3 gaat er uiteraard uiteindelijk wel komen, maar er wordt geen haast mee gemaakt zoals bij Ubuntu, en waarschijnlijk gaat bij LMDE de gnome configuratie er heel anders uit zien, een beetje meer op de klassieke manier ipv alle "nieuwerwetse" grote tablet-knoppen.

Aanrader. En debian based, dus voor de Ubuntu kenners voor 99% een bekende omgeving, zeker op de command prompt.
Wat is het verschil tussen Linux Mint die op Ubuntu is gebaseerd en de ene die op Debian is gebaseerd?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:56:31 #134
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_102699440
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:16 schreef maartena het volgende:
[..]
dan gaat deze het maar worden
Ik ben toch al een tijdje op zoek naar een rolling release, maar dan wel een met een degelijk pakketbeheer (deb/apt dus).
Nu nog even tijd vinden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:31:37 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102705357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 07:42 schreef Boomstronk- het volgende:
Wat is het verschil tussen Linux Mint die op Ubuntu is gebaseerd en de ene die op Debian is gebaseerd?
Voornamelijk dat LMDE een eigen weg in slaat, en niet meer afhankelijk is van Ubuntu qua releases. In plaats van gebaseerd te zijn op Ubuntu, en dus je moeten houden aan hoe Ubuntu gereleased wordt, is deze versie van Mint (net als Ubuntu zelf) gebaseerd op Debian, met eigen repositories en eigen updates.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met LMDE, alleen heb ik nog steeds 1 probleem waar ik maar niet uit kom, misschien dat iemand me hierbij kan helpen:

Ik heb een laptop + docking station, en daarnaast een 24" 1080p monitor. Ik gebruik NVIDIA-Settings om een dual screen configuratie op te zetten: De monitor links van het laptop scherm.

Alleen als ik nu de laptop van de dockingstation trek, om even naar een meeting te gaan bijv, dan "onthoud" ie dat ik een 24" monitor heb, dwz uiteraard is ie niet meer te vinden met NVIDIA-Settings, maar als ik de muis naar links beweeg "verdwijnt" de muis (ik kan een aardig eind in het "niets" bewegen dus), en programma's die nog actief waren op die monitor worden niet automatisch verplaatst naar het laptop scherm.

Windows 7 doet dit allemaal automatisch. Het komt nogal eens voor dat ik mijn laptop van het docking station trek, vervolgens aansluit op een projector die e.g. 1280x1024 aankan, en mijn XServer lijkt daar echt van in de war te raken. Nu weet ik dat linux sowieso wat weer moeite heeft met "on the fly" wisselen van schermen en schermconfiguratie, maar is er geen software beschikbaar (..... Ultramon voor linux? :D ...) die het een stuk gemakkelijker maakt te switchen tussen meerdere monitor-configs zonder de boel opnieuw te moeten starten?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:58:12 #136
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_102707104
Sinds wanneer bestaat die LMDE eigenlijk?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:56:55 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102710920
-
pi_102726040
Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld politiek24 te volgen online, omdat de site wil dat ik microsoft silverflight gebruik. Ik heb wel moonlight geinstalleerd, maar alsnog krijg ik geen beeld.
Heeft iemand nog tips?
pi_102726530
Ja: poederbrieven sturen naar politiek24 dat ze eens open standaarden gaan gebruiken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:48:40 #140
357246 KimJong-il
For Mother Korea!
pi_102734604
-

[ Bericht 50% gewijzigd door KimJong-il op 05-10-2011 14:49:05 (verkeerde topic) ]
pi_102734663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:34 schreef exile79 het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld politiek24 te volgen online, omdat de site wil dat ik microsoft silverflight gebruik. Ik heb wel moonlight geinstalleerd, maar alsnog krijg ik geen beeld.
Heeft iemand nog tips?
Druk eens op:
Bekijk Politiek 24 in Windows Media Player
Hier werkt het prima als ik daar op druk.
pi_102735439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:34 schreef exile79 het volgende:
Heeft iemand nog tips?
RTl gemist werkt bij mij niet. Niet op Chrome, Firefox en Opera. De Moonlight plug in wil niet installeren.
pi_102736071
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

RTl gemist werkt bij mij niet. Niet op Chrome, Firefox en Opera. De Moonlight plug in wil niet installeren.
Wat komt er dan te staan als je hem wil installeren? Als je alleen zegt dat ie niet werkt kunnen we het ook niet oplossen.
pi_102743521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:26 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Wat komt er dan te staan als je hem wil installeren? Als je alleen zegt dat ie niet werkt kunnen we het ook niet oplossen.
Bij Firefox download ie wel, maar vervolgens doet ie het gewoon niet. Bij Chrome komt de volgende melding:
Uw browser Google Chrome ondersteunt niet de vervanging van thumbnails op deze website. Hierdoor verschijnen verkeerde afbeeldingen bij de video's.
Wanneer u op een afbeelding klikt, start wel de juiste video op die correspondeert met de titel. Het probleem zal verholpen zijn wanneer Chrome 15 beschikbaar wordt (waarschijnlijk eind oktober). Wij raden u aan om voor RTL XL tijdelijk een andere browser te gebruiken.
pi_102744435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

RTL gemist doet sowieso alleen met DRM publiceren, dus daar heb je vrij weinig aan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:41:24 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102747855
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja: poederbrieven sturen naar politiek24 dat ze eens open standaarden gaan gebruiken.
Leuk natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet de oplossing voor het probleem. Ik loop steeds vaker tegen problemen aan..... er IS natuurlijk wel een oplossing voor Linux, en dat is dat open source developers betalen voor toegang tot de Silverlight ontwikkelcode, net zoals andere developers dat doen..... het probleem met de kapitalistische kant is dat je natuurlijk moeilijk een open source/gratis product kunt aanleveren als je voor allerlei licenties moet betalen.

Zie ook Adobe Flash, NTFS bijvoorbeeld. Het probleem zit em natuurlijk deels in het feit dat Microsoft haar broncode niet in open source wil zien verschijnen.

(NTFS-3G is niet 100% compatible, maar KAN het wel zijn. Microsoft biedt support voor ontwikkelaars tegen betaling. Norton, Paragon, etc kopen deze support natuurlijk gewoon, en maken een product dat 100% compatible is met NTFS, maar bij NTFS-3G heeft men het met "reverse engineering" moeten doen, met als gevolg dat ze heel dicht in de buurt zitten (99%), maar niet 100%, en NTFS volumes op multi-boot systemen hebben daardoor vaker problemen, waarvoor Microsoft niet geheel terecht de schuld krijgt)

Als een paar GROTE bedrijven (Canonical, RedHat, Fedora, Novell, SUN, etc) nu eens de handen in een slaan en een "closed source" dochter bedrijf oprichten die in 1 betaling de support van Microsoft kan kopen, en vervolgens gratis ter download (maar niet standaard in distros) een closed-source SilverLight voor Linux aanbieden, dan kun je aardig wat problemen omzeilen.

Maar ja, krijg alle grote bedrijven achter Linux distro's maar eens om 1 tafel.... :')
-
pi_102751553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:49 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Druk eens op:
Bekijk Politiek 24 in Windows Media Player
Hier werkt het prima als ik daar op druk.
Helpt niet. Ook al de broncode bekeken en de link geopend in VLC, maar dat kon ook niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:01 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Bij Firefox download ie wel, maar vervolgens doet ie het gewoon niet. Bij Chrome komt de volgende melding:
Uw browser Google Chrome ondersteunt niet de vervanging van thumbnails op deze website. Hierdoor verschijnen verkeerde afbeeldingen bij de video's.
Wanneer u op een afbeelding klikt, start wel de juiste video op die correspondeert met de titel. Het probleem zal verholpen zijn wanneer Chrome 15 beschikbaar wordt (waarschijnlijk eind oktober). Wij raden u aan om voor RTL XL tijdelijk een andere browser te gebruiken.
Same here. Maar in het 'Dit was het nieuws' topic kwam iemand met een link om de aflevering te downloaden zodat je de site van RTL niet meer nodig hebt. Misschien zijn er ook zulke links voor andere programma's? hoewel ik niets anders dan 'Dit was het nieuws' voor kan stellen dat je terug wilt zien van RTL
pi_102760740
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Leuk natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet de oplossing voor het probleem. Ik loop steeds vaker tegen problemen aan..... er IS natuurlijk wel een oplossing voor Linux, en dat is dat open source developers betalen voor toegang tot de Silverlight ontwikkelcode, net zoals andere developers dat doen..... het probleem met de kapitalistische kant is dat je natuurlijk moeilijk een open source/gratis product kunt aanleveren als je voor allerlei licenties moet betalen.

Zie ook Adobe Flash, NTFS bijvoorbeeld. Het probleem zit em natuurlijk deels in het feit dat Microsoft haar broncode niet in open source wil zien verschijnen.

(NTFS-3G is niet 100% compatible, maar KAN het wel zijn. Microsoft biedt support voor ontwikkelaars tegen betaling. Norton, Paragon, etc kopen deze support natuurlijk gewoon, en maken een product dat 100% compatible is met NTFS, maar bij NTFS-3G heeft men het met "reverse engineering" moeten doen, met als gevolg dat ze heel dicht in de buurt zitten (99%), maar niet 100%, en NTFS volumes op multi-boot systemen hebben daardoor vaker problemen, waarvoor Microsoft niet geheel terecht de schuld krijgt)

Als een paar GROTE bedrijven (Canonical, RedHat, Fedora, Novell, SUN, etc) nu eens de handen in een slaan en een "closed source" dochter bedrijf oprichten die in 1 betaling de support van Microsoft kan kopen, en vervolgens gratis ter download (maar niet standaard in distros) een closed-source SilverLight voor Linux aanbieden, dan kun je aardig wat problemen omzeilen.

Maar ja, krijg alle grote bedrijven achter Linux distro's maar eens om 1 tafel.... :')
Dat is dus compleet verkeerdom geredeneerd. Waarom zou je uberhaupt closed-source protocollen WILLEN gebruiken? Het is gewoon belachelijk dat informatieverspreiders je dwingen licenties van een 3e partij af te nemen. Het is geen kwestie van geld en bedrijven om de tafel krijgen, wat jij voorstelt staat volledig haaks op de filosofie van open-source software. Een zichzelf respecterend linux-ontwikkelaar WIL daar nieteens aan meewerken.

En het DRM protocol gaat microsoft echt niet vrijgeven. Ook niet tegen betaling. Dan konden ze het er net zo goed gelijk uitslopen namelijk.
pi_102760754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 02:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat is dus compleet verkeerdom geredeneerd. Waarom zou je uberhaupt closed-source protocollen WILLEN gebruiken? Het is gewoon belachelijk dat informatieverspreiders je dwingen licenties van een 3e partij af te nemen. Het is geen kwestie van geld en bedrijven om de tafel krijgen, wat jij voorstelt staat volledig haaks op de filosofie van open-source software. Een zichzelf respecterend linux-ontwikkelaar WIL daar nieteens aan meewerken.

En het DRM protocol gaat microsoft echt niet vrijgeven. Ook niet tegen betaling. Dan konden ze het er net zo goed gelijk uitslopen namelijk.
closed source is niet weg te denken als de content beschermd moet worden door de content aanbieders..
kip-ei achtig verhaal?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 06:15:32 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102761123
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 02:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat is dus compleet verkeerdom geredeneerd. Waarom zou je uberhaupt closed-source protocollen WILLEN gebruiken?

Het is gewoon belachelijk dat informatieverspreiders je dwingen licenties van een 3e partij af te nemen. Het is geen kwestie van geld en bedrijven om de tafel krijgen, wat jij voorstelt staat volledig haaks op de filosofie van open-source software. Een zichzelf respecterend linux-ontwikkelaar WIL daar nieteens aan meewerken.

Omdat de wereld nu eenmaal zo in elkaar steekt. Commerciėle ontwikkelaars willen hun broncode beschermen. Overigens koop je niet de broncode zelf als je met Microsoft werkt, maar alle mogelijkheden om die broncode aan te spreken.

Neem even een ander soort DRM in gedachten: Het afspelen van een blu-ray disc. Zelfs de meest goedkope made-in-china blu-ray spelers kunnen alle blurays afspelen, omdat de decoder chip die er in zit, de DRM van blu-ray discs kent, en dus kan afspelen. En dat kan ook gewoon met software verder natuurlijk..... Windows 7 kan blurays afspelen. MacOS kan blurays afspelen.

Linux niet. Het kan wel, ondertussen is er met MakeMKV een work-around waarmee je middels VLC een bluray kunt afspelen, maar native support onder linux om een bluray disk te kunnen afspelen met een willekeurige speler... dat is er niet. Met XBMC bijv kun je het vergeten.

En dat is typisch een voorbeeld van geld en licenties inderdaad. Het is allemaal heel moedig in nobel dat de open source community wil vechten tegen de grote jongens, maar het ontbreken van dit soort zaken houdt linux gewoon veel meer tegen dan dat het linux helpt, en het zal gebruikers er van weerhouden te kiezen voor linux.

En ik snap die aversie ook niet helemaal. Ten eerste zit er al genoeg closed-source in Linux waar niemand last van heeft (denk aan NVidia/ATI drivers, Adobe Flash, Acrobat Reader, Lotus Notes of VMWare), en ten tweede: Linux kan een prachtig OS zijn, ook MET een aantal closed source elementen om compatabiliteit te bieden aan internationaal geaccepteerde standaarden als Blu Ray, of bijvoorbeeld Microsoft's RDP v6 met Network Level Authentication.

Het is dat soort aversie welke linux onder de 1% gebruikers blijft houden.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')