In elk geval alles terugdraaien naar 755 en /usr/bin/sudo op 4111 zetten en /bin/su op 4755.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Diabox het volgende:
Ik zit nu dus in die recovery mode als root, en als ik history tik zie ik inderdaad ergens 'n chmod 777 -R / ergens tussen staan![]()
![]()
![]()
[..]
[ code verwijderd ]
Kan even duren, gaat rete traag die recovery mode. Zie ook overal operation not permittedquote:Op donderdag 22 september 2011 16:25 schreef thabit het volgende:
[..]
In elk geval alles terugdraaien naar 755 en /usr/bin/sudo op 4111 zetten en /bin/su op 4755.
Heb de chmod 755 gecancelled en de chmod op de sudo en su gedaan, en sudo su werkt weer, thanks herenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:30 schreef thabit het volgende:
Kun je je computer niet 'gewoon' opstarten?
quote:Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Diabox het volgende:
Ik zit nu dus in die recovery mode als root, en als ik history tik zie ik inderdaad ergens 'n chmod 777 -R / ergens tussen staan![]()
![]()
![]()
Doen we!quote:Op donderdag 22 september 2011 16:09 schreef henrivo het volgende:
[..]
[..]
Als jullie me even jullie mailadressen doorgeven zal ik jullie daar vanavond even over mailen, zullen we dat afspreken?
Inderdaad aangezien mijn school Magister gebruikt waarvoor Silverlight nodig is en het open-source Moonlight werkt niet met magister, waardoor ik dus Windows 2000 draai in Virtualbox.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:03 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.janstedehouder(...)education-mandatory/
Even de petitie tekenen allemaal.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:01 schreef Boomstronk- het volgende:
Puppy LinuxWerkt hier super snel en super snel opstarten, en er zitten ook geen onodige grafische troep bij zoals Unity of Gnome 3.
Wat is het verschil tussen Linux Mint die op Ubuntu is gebaseerd en de ene die op Debian is gebaseerd?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:16 schreef maartena het volgende:
Als je de richting waar Ubuntu op gaat (met Unity etc) toch niet zo prettig vind, kan ik je Linux Mint Debian Edition 201109 aanraden. Oorspronkelijk is Linux Mint gebaseerd op Ubuntu, maar deze tak laat dus ook Ubuntu voor wat het is, en baseert zich net als Ubuntu zelt op Debian zelf.
Resulaat is een verrassend mooi OS, zonder Unity/Gnome 3, maar wel up-to-date met de nieuwste software. Met "Update Pack 3" voor LMDE wordt er ge-upgrade naar kernel 3.0.0-1, maar blijft Gnome nog netjes op 2.x
Gnome 3 gaat er uiteraard uiteindelijk wel komen, maar er wordt geen haast mee gemaakt zoals bij Ubuntu, en waarschijnlijk gaat bij LMDE de gnome configuratie er heel anders uit zien, een beetje meer op de klassieke manier ipv alle "nieuwerwetse" grote tablet-knoppen.
Aanrader. En debian based, dus voor de Ubuntu kenners voor 99% een bekende omgeving, zeker op de command prompt.
dan gaat deze het maar wordenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:16 schreef maartena het volgende:
Als je de richting waar Ubuntu op gaat (met Unity etc) toch niet zo prettig vind, kan ik je Linux Mint Debian Edition 201109 aanraden. Oorspronkelijk is Linux Mint gebaseerd op Ubuntu, maar deze tak laat dus ook Ubuntu voor wat het is, en baseert zich net als Ubuntu zelt op Debian zelf.
[..]
Voornamelijk dat LMDE een eigen weg in slaat, en niet meer afhankelijk is van Ubuntu qua releases. In plaats van gebaseerd te zijn op Ubuntu, en dus je moeten houden aan hoe Ubuntu gereleased wordt, is deze versie van Mint (net als Ubuntu zelf) gebaseerd op Debian, met eigen repositories en eigen updates.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:42 schreef Boomstronk- het volgende:
Wat is het verschil tussen Linux Mint die op Ubuntu is gebaseerd en de ene die op Debian is gebaseerd?
Druk eens op:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:34 schreef exile79 het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld politiek24 te volgen online, omdat de site wil dat ik microsoft silverflight gebruik. Ik heb wel moonlight geinstalleerd, maar alsnog krijg ik geen beeld.
Heeft iemand nog tips?
RTl gemist werkt bij mij niet. Niet op Chrome, Firefox en Opera. De Moonlight plug in wil niet installeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:34 schreef exile79 het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld politiek24 te volgen online, omdat de site wil dat ik microsoft silverflight gebruik. Ik heb wel moonlight geinstalleerd, maar alsnog krijg ik geen beeld.
Heeft iemand nog tips?
Wat komt er dan te staan als je hem wil installeren? Als je alleen zegt dat ie niet werkt kunnen we het ook niet oplossen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
RTl gemist werkt bij mij niet. Niet op Chrome, Firefox en Opera. De Moonlight plug in wil niet installeren.
Bij Firefox download ie wel, maar vervolgens doet ie het gewoon niet. Bij Chrome komt de volgende melding:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:26 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
Wat komt er dan te staan als je hem wil installeren? Als je alleen zegt dat ie niet werkt kunnen we het ook niet oplossen.
RTL gemist doet sowieso alleen met DRM publiceren, dus daar heb je vrij weinig aan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
RTl gemist werkt bij mij niet. Niet op Chrome, Firefox en Opera. De Moonlight plug in wil niet installeren.
Leuk natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet de oplossing voor het probleem. Ik loop steeds vaker tegen problemen aan..... er IS natuurlijk wel een oplossing voor Linux, en dat is dat open source developers betalen voor toegang tot de Silverlight ontwikkelcode, net zoals andere developers dat doen..... het probleem met de kapitalistische kant is dat je natuurlijk moeilijk een open source/gratis product kunt aanleveren als je voor allerlei licenties moet betalen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja: poederbrieven sturen naar politiek24 dat ze eens open standaarden gaan gebruiken.
Helpt niet. Ook al de broncode bekeken en de link geopend in VLC, maar dat kon ook niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:49 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
Druk eens op:
Bekijk Politiek 24 in Windows Media Player
Hier werkt het prima als ik daar op druk.
Same here. Maar in het 'Dit was het nieuws' topic kwam iemand met een link om de aflevering te downloaden zodat je de site van RTL niet meer nodig hebt. Misschien zijn er ook zulke links voor andere programma's? hoewel ik niets anders dan 'Dit was het nieuws' voor kan stellen dat je terug wilt zien van RTLquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Bij Firefox download ie wel, maar vervolgens doet ie het gewoon niet. Bij Chrome komt de volgende melding:
Uw browser Google Chrome ondersteunt niet de vervanging van thumbnails op deze website. Hierdoor verschijnen verkeerde afbeeldingen bij de video's.
Wanneer u op een afbeelding klikt, start wel de juiste video op die correspondeert met de titel. Het probleem zal verholpen zijn wanneer Chrome 15 beschikbaar wordt (waarschijnlijk eind oktober). Wij raden u aan om voor RTL XL tijdelijk een andere browser te gebruiken.
Dat is dus compleet verkeerdom geredeneerd. Waarom zou je uberhaupt closed-source protocollen WILLEN gebruiken? Het is gewoon belachelijk dat informatieverspreiders je dwingen licenties van een 3e partij af te nemen. Het is geen kwestie van geld en bedrijven om de tafel krijgen, wat jij voorstelt staat volledig haaks op de filosofie van open-source software. Een zichzelf respecterend linux-ontwikkelaar WIL daar nieteens aan meewerken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Leuk natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet de oplossing voor het probleem. Ik loop steeds vaker tegen problemen aan..... er IS natuurlijk wel een oplossing voor Linux, en dat is dat open source developers betalen voor toegang tot de Silverlight ontwikkelcode, net zoals andere developers dat doen..... het probleem met de kapitalistische kant is dat je natuurlijk moeilijk een open source/gratis product kunt aanleveren als je voor allerlei licenties moet betalen.
Zie ook Adobe Flash, NTFS bijvoorbeeld. Het probleem zit em natuurlijk deels in het feit dat Microsoft haar broncode niet in open source wil zien verschijnen.
(NTFS-3G is niet 100% compatible, maar KAN het wel zijn. Microsoft biedt support voor ontwikkelaars tegen betaling. Norton, Paragon, etc kopen deze support natuurlijk gewoon, en maken een product dat 100% compatible is met NTFS, maar bij NTFS-3G heeft men het met "reverse engineering" moeten doen, met als gevolg dat ze heel dicht in de buurt zitten (99%), maar niet 100%, en NTFS volumes op multi-boot systemen hebben daardoor vaker problemen, waarvoor Microsoft niet geheel terecht de schuld krijgt)
Als een paar GROTE bedrijven (Canonical, RedHat, Fedora, Novell, SUN, etc) nu eens de handen in een slaan en een "closed source" dochter bedrijf oprichten die in 1 betaling de support van Microsoft kan kopen, en vervolgens gratis ter download (maar niet standaard in distros) een closed-source SilverLight voor Linux aanbieden, dan kun je aardig wat problemen omzeilen.
Maar ja, krijg alle grote bedrijven achter Linux distro's maar eens om 1 tafel....
closed source is niet weg te denken als de content beschermd moet worden door de content aanbieders..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 02:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is dus compleet verkeerdom geredeneerd. Waarom zou je uberhaupt closed-source protocollen WILLEN gebruiken? Het is gewoon belachelijk dat informatieverspreiders je dwingen licenties van een 3e partij af te nemen. Het is geen kwestie van geld en bedrijven om de tafel krijgen, wat jij voorstelt staat volledig haaks op de filosofie van open-source software. Een zichzelf respecterend linux-ontwikkelaar WIL daar nieteens aan meewerken.
En het DRM protocol gaat microsoft echt niet vrijgeven. Ook niet tegen betaling. Dan konden ze het er net zo goed gelijk uitslopen namelijk.
Omdat de wereld nu eenmaal zo in elkaar steekt. Commerciėle ontwikkelaars willen hun broncode beschermen. Overigens koop je niet de broncode zelf als je met Microsoft werkt, maar alle mogelijkheden om die broncode aan te spreken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 02:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat is dus compleet verkeerdom geredeneerd. Waarom zou je uberhaupt closed-source protocollen WILLEN gebruiken?
Het is gewoon belachelijk dat informatieverspreiders je dwingen licenties van een 3e partij af te nemen. Het is geen kwestie van geld en bedrijven om de tafel krijgen, wat jij voorstelt staat volledig haaks op de filosofie van open-source software. Een zichzelf respecterend linux-ontwikkelaar WIL daar nieteens aan meewerken.
En het DRM protocol gaat microsoft echt niet vrijgeven. Ook niet tegen betaling. Dan konden ze het er net zo goed gelijk uitslopen namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |