abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101386537
Wie doen hier allemaal een thuisstudie? Ik ben zelf onlangs begonnen met receptioniste/telefoniste van het LOI. Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen, so shoot!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:12:51 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_101386598
Geen ervaringen, maar kan me voorstellen dat een `echte` diploma meer waard is op de arbeidsmarkt. Ondanks dat ze gelijkwaardig zijn zoals ze zelf zeggen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:18:45 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101386962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:12 schreef Roces18 het volgende:
Geen ervaringen, maar kan me voorstellen dat een `echte` diploma meer waard is op de arbeidsmarkt. Ondanks dat ze gelijkwaardig zijn zoals ze zelf zeggen.
Denk het ook. Les krijgen van iemand die er ervaring mee heeft, of er in ieder geval kennis van heeft, daar leer je meer van dan louter een boek.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:20:01 #4
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_101387038
Wat leer je eigenlijk met een studie "telefoniste"? :{
kloep kloep
pi_101387744
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:20 schreef Borizzz het volgende:
Wat leer je eigenlijk met een studie "telefoniste"? :{
In de bachelor studie telefoniste komen een aantal vaardigheden aan bod zoals de bediening van een telefoon, het voeren van een gesprek en een voicemailbericht beluisteren.

Na deze studue mag je de titel bachelor of phones noemen.

In de praktijk zullen afgestudeerden Telefoon manager worden.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:36:12 #6
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_101388055
Er zitten nog wel wat gaten in deze opleiding zoals: cursus cijfers (0 t/m 9,-- 10 en hoger is voor gevorderden), telemarketing, telefoonsex, wat te doen als er twee telefoons tegelijk rinkelen etc.

Je loopt stage bij The Phone House
kloep kloep
pi_101447776
Ik zit er wellicht over te denken om binnenkort iets bij het LOI te volgen. Voor mij zal het dan gelden als een soort 'uitbreiding' van mijn kansen/mogelijkheden na het behalen van mijn master op een gewone universiteit die nogal theoretisch van aard was. Maar ben er nog niet helemaal over uit.
pi_101501295
-ga weg-

[ Bericht 92% gewijzigd door Rene op 02-09-2011 20:31:50 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:25:14 #9
306949 dude1986
Always bored...
pi_101501428
Jeetje wat een zielige reacties hier. Grow up.

Ik ben zelf een jaar geleden gestart met HBO Toegepaste Psychologie ook bij de LOI. Ben er na een paar maanden mee gestopt omdat ik toch liever echt les had.
pi_101501679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:13 schreef Urquhart het volgende:
Ik zit er wellicht over te denken om binnenkort iets bij het LOI te volgen. Voor mij zal het dan gelden als een soort 'uitbreiding' van mijn kansen/mogelijkheden na het behalen van mijn master op een gewone universiteit die nogal theoretisch van aard was. Maar ben er nog niet helemaal over uit.
En dan wil je een cursus bij de LOI gaan doen, omdat?

Bij een thuisstudie zie je toch nooit iemand, is dat niet ook erg theoretisch dan? Ik kan me iig niet voorstellen dat ik na mijn master straks kies voor een vervolg in de vorm van een thuisstudie.

Voor cursussen als TS lijkt het me vwb het theorie gedeelte nog wel prima, maar ik kan me voorstellen dat je uiteindelijk toch praktijksituaties ofzo wil oefenen.
pi_101509832
ik zou voornamelijk het contact - ervaringen uitwisselen - met medestudenten heel erg missen... De lessen zelf niet, geloof ik...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:55:04 #12
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101510099
liefdansmeisje, ik vind de reacties in dit topic ronduit stuitend
mocht je er over willen praten dan kunnen we wel bellen, heb je meteen mooie oefening voor je studie

groetjes :*
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101520243
Het gaat er mij vooral om dat ik de basistechnieken onder de knie krijg. Ik heb nooit een middelbare school diploma kunnen halen omdat ik van hot naar her ben verhuisd en zodoende uiteindelijk van de MAVO op Praktijkonderwijs belandde. -O- Ik heb uit mijn neus zitten vreten die 2 jaren, en toen ik 18 werd ben ik gelijk gaan werken. Lesstof uit groep 7 en 8 is niet bepaald uitdagend te noemen.
Hiernaast ben ik chronisch ziek en kan ik een avondopleiding niet aan. En ik heb geen zin, om als 26 jarige tussen allemaal 17/18/19 jarige medestudenten te zitten.

Denk ff na voor je zo'n kutreactie geeft :{w
pi_101520382
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:38 schreef sweetdancegirl het volgende:
Het gaat er mij vooral om dat ik de basistechnieken onder de knie krijg. Ik heb nooit een middelbare school diploma kunnen halen omdat ik van hot naar her ben verhuisd en zodoende uiteindelijk van de MAVO op Praktijkonderwijs belandde. -O- Ik heb uit mijn neus zitten vreten die 2 jaren, en toen ik 18 werd ben ik gelijk gaan werken. Lesstof uit groep 7 en 8 is niet bepaald uitdagend te noemen.
Hiernaast ben ik chronisch ziek en kan ik een avondopleiding niet aan. En ik heb geen zin, om als 26 jarige tussen allemaal 17/18/19 jarige medestudenten te zitten.

Dit hadden wij inderdaad kunnen weten ja :')

Jij krijgt van mij een stroopwafel voor je verhaal:
pi_101521658
Dat zeg ik niet. Maar ik lees hier gelijk heel veel vooroordelen. "Je gaat stage lopen bij de Phone House".
"Er zitten nog wel wat gaten in deze opleiding zoals: cursus cijfers (0 t/m 9,-- 10 en hoger is voor gevorderden), telemarketing, telefoonsex, wat te doen als er twee telefoons tegelijk rinkelen etc."

Dream on zou ik zeggen. Het zegt meer over jullie dan over mij.
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 12:54:36 #16
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_101523280
quote:

Let niet op hen, het zegt idd meer over hen dan over jou. Het is jammer dat je zoveel tegenslag hebt gehad. Sowieso is het altijd goed dat je wil studeren en verder wil komen. Niet opgeven en veel succes. :*
Are you fokking to me?
pi_101523320
:')

Het was meer als een sarcastische grap op het hele onderwijsstelsel bedoelt dan richting jou :')
  zaterdag 3 september 2011 @ 14:26:55 #18
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_101525085
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:56 schreef Zolder het volgende:

Het was meer als een sarcastische grap op het hele onderwijsstelsel bedoelt dan richting jou :')
Hier sluit ik mij bij aan. Het was niet op de persoon bedoeld.

Veel succes met de studie en ik hoop dat je met het te behalen diploma verder komt! :)
kloep kloep
pi_101528430
Overigens gaan de reacties volgens mij vooral over thuisstudies en niet zozeer over jou. Voor jouw situatie is een thuisstudie waarschijnlijk een ideale oplossing. Voor veel anderen is het dat niet. Gemotiveerd blijven lijkt me daar een belangrijk onderdeel van.

Als je overigens niet kunt lachen om de bachelor of phones grap mis je misschien wel de juiste luchtigheid om telefoniste te zijn. Je zult wel grotere kwallen aan de telefoon krijgen straks!
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:14:52 #20
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_101530216
quote:
En ik heb geen zin, om als 26 jarige tussen allemaal 17/18/19 jarige medestudenten te zitten.
Weet wel dat dit dan een bewuste keuze is en geen invloed van buitenaf die je dit oplegt. Er zitten zat oudere studenten naast me in de collegebanken. Heck, zelfs een gast van >40 bij een eerstejaarsvak. Kan prima, doen mensen echt niet moeilijk over. Dat is juist het fijne van een academische omgeving.
pi_101530731
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:14 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Weet wel dat dit dan een bewuste keuze is en geen invloed van buitenaf die je dit oplegt. Er zitten zat oudere studenten naast me in de collegebanken. Heck, zelfs een gast van >40 bij een eerstejaarsvak. Kan prima, doen mensen echt niet moeilijk over. Dat is juist het fijne van een academische omgeving.
Ze schrijft dat ze door omstandigheden geen goede vooropleiding heeft. Daarbij volg je geen opleiding tot telefoniste in een academische omgeving.

Wat dat betreft begrijp ik ts wel. Ik verwacht best een klas vol 18 jarige halvegaren op een 'kleine' mbo-opleiding.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:43:46 #22
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_101530970
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Ze schrijft dat ze door omstandigheden geen goede vooropleiding heeft. Daarbij volg je geen opleiding tot telefoniste in een academische omgeving.

Wat dat betreft begrijp ik ts wel. Ik verwacht best een klas vol 18 jarige halvegaren op een 'kleine' mbo-opleiding.
Excuus, ik dacht dat een LOI-opleiding meteen inhield dat het een opleiding van tenminste HBO-niveau was. Beetje over 'telefoniste' heen gelezen. Na iets verder te hebben gekeken dan m'n neus lang is, zie ik je punt. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je als 26jarige niet graag tussen 18jarige MBO'ers zit.
pi_101531224
Ik heb van m'n 25ste t/m m'n 29ste Hbo informatica gedaan, was soms vooral financieel wel zwaar, maar ben blij dat ik destijds die stap genomen.

Ik heb dit gewoon op een normale school gedaan. Via de loi zou ik het niet gered hebben.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:15:04 #24
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_101531770
Ik heb via de LOI een cursus gedaan. Was best tevreden over de lesstof.
Met een echte opleiding heb ik geen ervaring. Ik vind het wel lovenswaardig dat je bent begonnen, als dit voor jou de manier is alsnog een papiertje te halen: Hartstikke goed!
Ik wens je veel succes!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_101532129
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:56 schreef Zolder het volgende:

Dan heb ik je volledig verkeerd begrepen waarvoor mijn excuses. LOI is niet heel veel qua leermateriaal, maar als ik eerst maar ff een papiertje heb waarmee ik makkelijker door kan gaan leren..nu is het de heule tijd, 'je bent 21+ en moet dus die toets maken om te kijken of je in aanmerking komt...en je weet dat je tussen 17 jarigen zit als 26 jarige"?

Niet leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')